arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۹۶۸۴۶
تاریخ انتشار: ۴۲ : ۲۰ - ۰۷ مهر ۱۴۰۱

اینترنت اپراتورهای تلفن همراه وصل شد / فیلتر اینستاگرام و واتساپ همچنان پابرجاست

بر اساس گزارش کاربران، از دقایقی پیش، اینترنت اپراتورهای تلفن همراه در کشور فعال شده است اما واتس‌اپ و اینستاگرام همچنان فیلتر هستند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

بر اساس گزارش کاربران، از دقایقی پیش، اینترنت اپراتورهای تلفن همراه در کشور فعال شده است اما واتس‌اپ و اینستاگرام همچنان فیلتر هستند.

به گزارش «انتخاب»، این در حالی است که در روزهای اخیر اینترنت تلفن همراه در بازه زمانی ساعت ۱۶ الی ۲۴ به طور کامل قطع می‌شد و صرفا دسترسی به سایت های داخلی امکانپذیر بود.

آینده واتساپ و اینستاگرام

با وجود برقراری اینترنت بین الملل، همچنان خبری از دسترسی به اینستاگرام و واتساپ نیست.

روز گذشته ششم مهرماه عیسی زارع‌پور وزیر ارتباطات درباره فیلتر اینستاگرام و واتساپ گفته بود: همانطور که قبلاً هم مراجع ذیصلاح گفتند، برخی پلتفرم‌های بعضاً آمریکایی بستری برای اغتشاشات شده بودند که محدودیت‌هایی بر آن‌ها اعمال شده است.

زارع‌پور افزوده بود: تا وقتی این پلتفرم‌ها موجب آسیب به کشور شود، محدودیت آن‌ها ادامه پیدا می‌کند و در صورت صلاحدید مراجع ذیصلاح، مجددا محدودیت آن‌ها برداشته می‌شود و مرجع رسیدگی به این مطلب وزارت ارتباطات نیست. 

همچنین مهدی باقری عضو ناظر مجلس در کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه رایانه‌ای با تاکید بر اینکه درباره استمرار محدودیت‌های اعمالی در دسترسی به اینستاگرام و واتس‌اپ فعلاً تصمیم‌گیری نشده است، گفته بود: از نظر من چنانچه اینستاگرام و واتس‌اپ قرارداد و تفاهم نامه‌ای امضا کنند و شروط جمهوری اسلامی ایران را بپذیرند و متعهد به پذیرش مسئولیت شوند، منعی برای فعالیت آنها وجود نخواهد داشت.

وی با بیان اینکه «بارها از اینستاگرام و واتس‌اپ خواستنه شده که با ایران همکاری کنند، اما نپذیرفتند»، گفته بود: اگر همکاری می‌کردند قطعاً این فرصت اغتشاشات مهیا نمی‌شد.

نظرات بینندگان