arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۹۶۸۶۳
تاریخ انتشار: ۲۴ : ۰۸ - ۰۸ مهر ۱۴۰۱

بایدن: «هرگز، هرگز، هرگز» نتایج همه‌پرسی‌ها در اوکراین را به رسمیت نمی‌شناسیم / نتایج این همه‌پرسی در مسکو ساخته شده است

«جو بایدن»، رئیس‌جمهور آمریکا گفته واشنگتن «هرگز، هرگز، هرگز» نتایج همه‌پرسی در مناطق شرقی و جنوبی اوکراین را به رسمیت نخواهد نشناخت. بایدن مدعی شد همه‌پرسی‌هایی که گروه‌های حامی روسیه در بخش‌هایی از اوکراین برگزار کرده‌اند «کاملاً ساختگی» بوده‌اند و «نتایج آن در مسکو ساخته شده است.»
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

فارس: «جو بایدن»، رئیس‌جمهور آمریکا گفته واشنگتن «هرگز، هرگز، هرگز» نتایج همه‌پرسی در مناطق شرقی و جنوبی اوکراین را به رسمیت نخواهد نشناخت.

بایدن مدعی شد همه‌پرسی‌هایی که گروه‌های حامی روسیه در بخش‌هایی از اوکراین برگزار کرده‌اند «کاملاً ساختگی» بوده‌اند و «نتایج آن در مسکو ساخته شده است.»

همه‌پرسی‌هایی که بایدن به آنها اشاره کرده در چهار منطقه روسیه شامل دونتسک، لوهانسک، خرسون و زاپروژیا برگزار شده‌اند.

در منطقه دونتسک ۹۹.۲۳% از پیوستن به روسیه حمایت کردند. نرخ مشارکت در این همه‌پرسی ۹۷.۵۱% گزارش شد. در لوهانسک هم ۹۸.۴۲% به نفع پیوستن به روسیه رأی دادند. در خرسون، میزان حمایت ۸۷.۵% و در زاپروژیا، ۹۰.۱% بود.

همه‌پرسی الحاق مناطق لوهانسک، دونتسک، خرسون و زاپوریژیا به روسیه از جمعه (۲۳ سپتامبر) آغاز شد. این چهار منطقه در مجموع حدود ۱۵ درصد از خاک اوکراین را تشکیل می‌دهند.

پیش از این، خبرگزاری تاس روسیه گزارش داد که روند الحاق منطقه دونباس، خرسون و زاپوروژیای اوکراین به روسیه روز ۳۰ سپتامبر ( هشتم مهرماه) تکمیل خواهد شد.

نظرات بینندگان