arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۹۷۰۸۷
تاریخ انتشار: ۱۷ : ۲۳ - ۰۹ مهر ۱۴۰۱

مدیرعامل اپل: مطمئنم یک فرد عادی حتی معنای متاورس را هم نمی‌داند

تیم کوک، مدیرعامل اپل این هفته به اروپا سفر کرده و در حال مصاحبه با نشریات مختلف است. او در جدیدترین مصاحبه خود با یک نشریه هلندی به نام Bright صحبت کرده و در آن درباره مسائلی از جمله واقعیت افزوده، متاورس، اهمیت یادگیری کدنویسی توسط مردم و تغییرات آب‌و‌هوایی حرف زده است. نکته جالب، نظرات کوک در مورد متاورس است. در حالی که شرکت‌هایی مانند متا فعالیت‌های زیادی در این زمینه دارند، کوک معتقد است که افراد عادی احتمالا حتی نمی‌دانند که متاورس چیست
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

تیم کوک، مدیرعامل اپل این هفته به اروپا سفر کرده و در حال مصاحبه با نشریات مختلف است. او در جدیدترین مصاحبه خود با یک نشریه هلندی به نام Bright صحبت کرده و در آن درباره مسائلی از جمله واقعیت افزوده، متاورس، اهمیت یادگیری کدنویسی توسط مردم و تغییرات آب‌و‌هوایی حرف زده است.

در مورد واقعیت افزوده، کوک توضیح داد که هرچند در حال حاضر برنامه‌های AR مختلف زیادی در اپ استور منتشر شده، اما این فناوری همچنان جای پیشرفت بسیار زیادی دارد. او گفت:

«هم اکنون در اپ استور، برنامه‌های واقعیت افزوده وجود دارند اما پتانسیل‌های [این فناوری] بسیار فراتر خواهند رفت. فکر می‌کنم واقعیت افزوده یک فناوری گسترده است که همه چیز را تحت تاثیر قرار می‌دهد. تصور کنید که ناگهان بتوانید با AR تدریس کنید و چیزهایی را به این شکل نشان دهید. یا از نظر پزشکی و مواردی دیگر. همانطور که گفتم، با نگاهی به گذشته، به این موضوع فکر می‌کنیم که در آن زمان چگونه بدون AR زندگی می‌کردیم.»

نظر تیم کوک درباره متاورس

نکته جالب‌تر، نظرات کوک در مورد متاورس است. در حالی که شرکت‌هایی مانند متا فعالیت‌های زیادی در این زمینه دارند، کوک معتقد است که افراد عادی احتمالا حتی نمی‌دانند که متاورس چیست. او درباره متاورس گفت:

«همیشه فکر می‌کنم مهم است که مردم معنای چیزی را بفهمند و من واقعا مطمئن نیستم که یک فرد معمولی بتواند به شما بگوید که متاورس چیست.»

کوک همچنین بار دیگر تاکید کرد که هرچند واقعیت مجازی می‌تواند مفید باشد، اما به‌طور کلی نمی‌توان تمام زندگی را به آن متکی بود:

«می‌توان واقعا در آن غوطه‌ور شد و می‌توان از آن به روشی خوب استفاده کرد. اما من فکر نمی‌کنم که شما بخواهید تمام زندگی خود را اینگونه پیش ببرید. واقعیت مجازی برای دوره‌های مشخصی است، اما راهی برای برقراری ارتباط خوب نیست. بنابراین من مخالف آن نیستم، اما اینگونه به آن نگاه می‌کنم.»

تیم کوک در ادامه مصاحبه خود درباره موضوعات دیگری از جمله تغییر اقلیم، برنامه‌نویسی و حتی روند سیاسی صحبت کرده است. مدیرعامل اپل در حالی نظرات خود نسبت به واقعیت افزوده را ارائه کرده که این غول فناوری سخت در حال کار روی هدست واقعیت ترکیبی خود است و انتظار می‌رود در سال 2023 عرضه شود. همچنین به دنبال آن، عینک واقعیت افزوده این شرکت نیز می‌تواند سال 2024 معرفی شود.

منبع: دیجیاتو

نظرات بینندگان