arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۹۷۱۵۷
تاریخ انتشار: ۴۲ : ۱۲ - ۱۰ مهر ۱۴۰۱

دانشگاه شریف: ۴ دانشجو تا ساعاتی دیگر آزاد می شوند

رییس دانشگاه شریف در ویدئویی که شامگاه جمعه ۸ مهر ۱۴۰۱ در کانال خبری این دانشگاه منتشر شد، درباره آخرین پیگیری‌ها برای آزادی دانشجویان بازداشتی این دانشگاه گفت: تلاش‌های زیادی را در دو روز گذشته داشتیم تا بتوانیم دانشجویان را از بازداشتگاه آزاد کنیم.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ایرنا: دانشگاه شریف اعلام کرد: چهار دانشجوی دانشگاه شریف که دوشنبه هفته قبل بازداشت شده بودند با پیگیری مستمر رئیس این دانشگاه و مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه، تا ساعاتی دیگر به جمع خانواده خویش باز می‌گردند.

رسول جلیلی رییس دانشگاه شریف در ویدئویی که شامگاه جمعه ۸ مهر ۱۴۰۱ در کانال خبری این دانشگاه منتشر شد، درباره آخرین پیگیری‌ها برای آزادی دانشجویان بازداشتی این دانشگاه گفت: تلاش‌های زیادی را در دو روز گذشته داشتیم تا بتوانیم دانشجویان را از بازداشتگاه آزاد کنیم.

رئیس دانشگاه شریف افزود: چند ساعتی را در وزارت علوم بودم و تماس‌های زیادی با وزیر علوم داشتم و آقای وزیر هم انصافاً تلاش‌های زیادی داشتند و قرار شد نتایج پیگیری‌ها را به من اطلاع دهند؛ امیدوارم هرچه زودتر خبر خوبی برای شما داشته باشم.

جلیلی در این ویدئو تاکید کرد: تماس‌هایی با نفراتی از هر سه قوه شب گذشته داشتم و امیدوارم همه همکاری کنیم به نحوی که هیچ اشکالی در فرآیندی که دنبال می‌کنم، به وجود نیاید.

علی شمسی پور سخنگوی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری امروز در صفحه توئیتر خود نوشت: با تلاش وزیر علوم و همکاری دستگاه‌های امنیتی و قضایی اکثر دانشجویان دستگیرشده در ناآرامی‌های اخیر آزاد شدند. رایزنی ها برای آزادی مابقی آنها ادامه دارد.

وی با بیان اینکه اکثر دانشجویان دستگیرشده با پیگیری‌های وزارت علوم و دستگاه‌های امنیتی آزاد شدند، اعلام کرد: کلاس‌های درس در دانشگاه‌های کشور به صورت حضوری برگزار شده است و به همین شکل ادامه خواهد یافت.

دانشگاه علامه طباطبائی نیز دقایقی پیش از آزاد شدن ۹ نفر از دانشجویان بازداشت شده این دانشگاه خبر داد.

نظرات بینندگان