arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۹۷۱۶۰
تاریخ انتشار: ۴۵ : ۱۲ - ۱۰ مهر ۱۴۰۱

دانشگاه علامه: ۹ نفر از دانشجویان بازداشتی آزاد شدند

مدیر حوزه ریاست و روابط عمومی دانشگاه علامه طباطبائی تاکید کرد: از روزهای نخست دستگیری دانشجویان، هیات رییسه دانشگاه در بخش‌ها و قسمت های مختلف در تلاش و پیگیر امور بودند. در روزها و شب های گذشته با دوستانی که می توانستند کمک کنند در تماس بودند تا همه دانشجویان بازداشت شده آزاد شوند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ایرنا: مدیر حوزه ریاست و روابط عمومی دانشگاه علامه طباطبائی از آزاد شدن ۹ نفر از دانشجویان بازداشت شده این دانشگاه خبر داد.

محسن حبیبی گفت: با تلاش های مستمر و همه جانبه هیات رییسه دانشگاه به ویژه عبدالله معتمدی رییس دانشگاه علامه طباطبائی، ۹ نفر از دانشجویان بازداشت شده دانشگاه آزاد شدند.

وی با بیان این که پیگیر آزاد کردن دیگر دانشجویان هستیم، افزود: رییس دانشگاه علامه طباطبائی روز گذشته در جمع دانشجویان از پیگیری های شبانه روزی هیات رییسه دانشگاه برای آزادی دانشجویان بازداشت شده خبر داد و به دانشجویان اطمینان خاطر داد که هر چند همه دانشجویان در فضای بیرون از دانشگاه دستگیر شده اند ولی هیات رییسه دانشگاه همه تلاش خود را برای آزاد شدن آنها به کار می گیرد.

مدیر حوزه ریاست و روابط عمومی دانشگاه علامه طباطبائی تاکید کرد: از روزهای نخست دستگیری دانشجویان، هیات رییسه دانشگاه در بخش‌ها و قسمت های مختلف در تلاش و پیگیر امور بودند. در روزها و شب های گذشته با دوستانی که می توانستند کمک کنند در تماس بودند تا همه دانشجویان بازداشت شده آزاد شوند.

حبیبی یادآور شد: ما تا جایی که امکان دارد، پیگیری می کنیم، حتی اگر نیاز به وثیقه بود، تلاش می کنیم وثیقه تامین شود تا زمینه آزادی همه دانشجویان بازداشتی فراهم شود.

وی گفت: با خانواده همه دانشجویان دستگیر شده دانشگاه در تماس هستیم و خبر آزادی دانشجویان آزادشده را به خانواده آنها داده ایم. همه ما از نگرانی دانشجویان و شرایط موجود ناراحت هستیم.

 علی شمسی پور سخنگوی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری امروز در صفحه توئیتر خود نوشت: با تلاش وزیر علوم و همکاری دستگاه‌های امنیتی و قضایی اکثر دانشجویان دستگیرشده در ناآرامی‌های اخیر آزاد شدند. رایزنی ها برای آزادی مابقی آنها ادامه دارد.

وی با بیان اینکه اکثر دانشجویان دستگیرشده با پیگیری‌های وزارت علوم و دستگاه‌های امنیتی آزاد شدند، اعلام کرد: کلاس‌های درس در دانشگاه‌های کشور به صورت حضوری برگزار شده است و به همین شکل ادامه خواهد یافت.

نظرات بینندگان