arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۹۷۱۷
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۳۱ : ۱۹ - ۲۴ تير ۱۳۹۱

قرائت تسلیت سید محمد خاتمی به هما روستا در تشییع سمندریان +حواشی

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
سید محمد خاتمی در پیامی درگذشت حمید سمندریان را به همسرش خانم هما روستا تسلیت گفت. این پیام امروز در مراسم تشییع سمندریان توسط حجت الاسلام دعایی قرائت شد.

متن کامل این پیام بدین شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم
بانوی موقر هنر، سرکار خانم هما روستا

درگذشت هنرمند توانا، معلم و مربی گرانقدر تأ‌تر و هنرهای نمایشی، جناب آقای حمید سمندریان را به سرکار عالی و جامعه هنری ایران و همه داغداران آن گرامی تسلیت عرض می‌کنم.

از خداوند منان برای آن فقید محترم آمرزش و رحمت و برای بازماندگان معزز تندرستی، شکیبایی و پاداش نیکو و برای سرکارعالی، طول عمر توأم با عزت و کامروایی در خدمت ارزنده هنری مسألت می‌کنم.

زنده یاد استاد حمید سمندریان، کارگردان نامدار تأ‌تر ایران پس از یک دوره بیماری سرطان کبد، صبح روز پنجشنبه ۲۲ تیرماه، در سن ۸۱ سالگی در منزل خود چشم از جهان فروبست.


سهیل محمودی هم در صفحه شخصی خود در بیان حواشی این مراسم نوشت:

امروز چشم ما به مسولان دولتی در عرصه هنر نخورد... اما تا دلتان بخواهد مسولان هنری دوران اصلاحات با سربلندی در میان جمعیت حضور داشتند. از دوست عزیز و رفیق مهربان این سالها احمد مسجد جامعی تا....

آقا سید محمود دعایی هم که از متفاوت ترین آدم های این عالم است... گفتم "آدم" و این کلمه خیلی برایم مهم است... هم با پیشنهاد خودش نماز بر پیکر استاد سمندریان خواند، هم پس از نماز پیام شفاهی تسلیت سید محمد خاتمی را به جمعیت حاضر رساند و جو سانسور نام ایشان را شکست، هم با کلمه ی طیبه ی لااله الاالله فضا را با صمیمیت و بدون تکلف، آیینی ساخت.

امروز فضای مراسم، هنری - مردمی بود...و این از هوشمندی مدیریت این تجمع حکایت می کند.


منبع: خبرگزاری ایلنا
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
1985
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۰:۱۲ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۴
7
233
انسانها را در همچین شرایطی میتوان شناخت به دور از هر گونه هیاهو و جنجال رسانه ای به یاد هنر و هنرمند بودن خصلت انسان بزرگی چون سید محمد خاتمی است که خودش از جنس فرهنگ و معرفت است بر خلاف مخالفانش، درود بر محمد خاتمی بزرگ و خدا رحمت کند استاد بی بدیل و پدر نمایش ایران حمید سمندریان را
ابوذر
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۱:۰۵ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۴
4
164
خدا رحمت کنه استاد سمندریان رو..
به قول جناب سهیل:
ای خدا این وصل را هجران مکن, سرخوشان عشق را نالان مکن... نیست در عالم ز هجران تلختر.. هرچه خواهی کن ولیکن آن مکن..

دلمون واسه سهیل محمودی و با کاروان شعر و موسیقی هم خیلی تنگ شده.. یادش به خیر..
نظرات بینندگان