arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۹۷۲۱۶
تاریخ انتشار: ۴۵ : ۱۹ - ۱۰ مهر ۱۴۰۱

نماینده مجلس: هماهنگی‌هایی برای آزادی دانشجویان و دانش آموزان بازداشتی در اغتشاشات اخیر انجام شده / قرار شده هر چه سریع‌تر اقدام شود تا به کلاس هایشان بازگردند

سخنگوی کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس از هماهنگی با دادستانی کل کشور برای آزادی سریع تر دانش آموزان و دانشجویانی که در جریان اغتشاشات اخیر بازداشت شده اند خبر داد و گفت: قرار شده هر چه سریع تر اقدام شود تا این دانش آموزان و دانشجویان سر کلاس هایشان بازگردند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ایسنا: سخنگوی کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس از هماهنگی با دادستانی کل کشور برای آزادی سریع تر دانش آموزان و دانشجویانی که در جریان اغتشاشات اخیر بازداشت شده اند خبر داد و گفت: قرار شده هر چه سریع تر اقدام شود تا این دانش آموزان و دانشجویان سر کلاس هایشان بازگردند.

رضا حاجی پور در تشریح جلسه امروز (یکشنبه) کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی بیان کرد: در جلسه امروز کمیسیون یوسف نوری وزیر آموزش و پرورش و محمدعلی زلفی گل وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و آموزش و پرورش حضور داشتند.

وی افزود: در جلسه امروز کمیسیون آموزش پس از ارائه گزارش از سوی وزرا در مورد نحوه آماده سازی مدارس، دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی برای برگزاری حضوری کلاس های درس در شرایط فعلی بر رفع کمبودها و نقایص در دانشگاه ها و مدارس به ویژه با توجه به اتفاقات اخیر کشور تاکید شد.

نماینده مردم آمل در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: همچنین در این جلسه در خصوص بحث آزادی دانشجویان و دانش آموزانی که در اغتشاشات اخیر بازداشت شده اند صحبت شد که با هماهنگی هایی که از طریق دادستان کل کشور صورت گرفته، اقدام شده و هر چه سریع تر این دانشجویان و دانش آموزان آزاد شوند تا بر سر کلاس های درسشان بازگردند و فضا به سمت آرامش حرکت کند.

حاجی پور اظهار کرد: با توجه به اینکه دانشجویان جوان هستند و تحت تاثیر شبکه های معاند خارجی قرار می گیرند این موضوعات مطرح شد تا به سمت آرامش جامعه حرکت کنیم.

وی در پایان گفت: همچنین در جلسه امروز کمیسیون بر ضرورت اجرای دقیق رتبه بندی معلمان و طرح مهرآفرین تاکید شد و از وزیر علوم نیز خواسته شد تا به خواسته های دانشجویان در راستای رسیدگی به خوابگاه ها، سلف سرویس ها و امکانات رفاهی دانشجویان که معمولا از خواسته های آنها است اقدام کنند.

نظرات بینندگان