arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۹۷۳۵۶
تاریخ انتشار: ۰۹ : ۱۹ - ۱۱ مهر ۱۴۰۱

سعیدی، امام جمعه قم: دشمنان در آشوب های اخیر، خود در پشت پرده بودند

نماینده مردم قم در مجلس خبرگان رهبری، با اشاره به شهادت بسیجی دهه هشتادی در اغتشاشات اخیر گفت: همانطور که خون شهدای انقلاب این نهضت را به پیروزی رساند خون مدافعان امنیت هم باعث تداوم این نظام و رسوایی دشمنان خواهد شد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

فارس: سیدمحمد سعیدی در گردهمایی استادیاران و سرمربیان صالحین بسیج استان قم که پیش از ظهر امروز در ناحیه شهرستان قم برگزار شد، با اشاره به شهادت جوان بسیجی دهه هشتادی استان قم در اغتشاشات اخیر اظهار کرد: همانطور که خون شهدای انقلاب این نهضت را به پیروزی رساند خون مدافعان امنیت هم باعث تداوم این نظام و رسوایی دشمنان خواهد شد.

وی با اشاره به آیه شریفه ۱۰۴ سوره مبارکه نساء ابراز کرد: این جهان محل زد و خورد و جدال در عرصه های مختلف اعتقادی، اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و نظامی است و دستوراتی که در باب جهاد و مقابله با دشمن آمده است در همه این عرصه ها کارآیی دارد.

امام جمعه قم با بیان اینکه در نبرد حق و باطل گاهی دشمن غلبه می کند و گاهی مؤمنان پیروز می شوند، گفت: در جنگ بدر که مسلمانان سران مشرکان را کشته بودند کفار کینه ای از مسلمانان به دل گرفته بودند که نه تنها در جنگ احد که حتی بعد از نهضت عاشورا هم یزید در مجلس شام آن کینه را یادآوری کرد.

سعیدی با بیان اینکه دشمنان همیشه خودشان علنی به صحنه نمی آیند و افراد دیگری را به میدان می فرستند، گفت: مشاهده کردیم که در آشوب های اخیر نوجوانان محدودی به میدان فرستادند و خود پشت پرده بودند.

وی با بیان اینکه برخورد با نوجوانان ناآگاه ظرافت‌های خاصی دارد که باید به دست اهلش انجام شود، افزود: ما وقتی می خواهیم در جمهوری اسلامی کاری را انجام دهیم باید نتیجه اش در جامعه را در نظر بگیریم و کارهای اثرگذار انجام دهیم.

وی با تاکید بر اینکه باید تقویت بنیادهای اعتقادی جوانان باید در دستور کار قرار گیرد، گفت: باید با مهربانی و اخلاق حسنه بررسی کنیم که به چه دلیل حرف دشمن در برخی تأثیر گذاشته است و این عوامل را اصلاح کنیم.

سعیدی افزود: باید با روشن‌گری کاری کنیم که افراد ناآگاه و فریب خوردگان از حقایق آگاه شوند و به دامن این نظام و انقلاب برگردند.

نظرات بینندگان