arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۹۷۳۹
تعداد نظرات: ۱۳ نظر
تاریخ انتشار: ۰۹ : ۰۲ - ۲۵ تير ۱۳۹۱

افروغ: به احمدی نژاد مشکوکم/ احمدي‌نژاد خواسته از طريق هاشمي‌ به قدرت برسد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
عماد افروغ معتقد است جدال بين احمدي‌نژاد و هاشمي‌با برنامه بوده است. اين نماينده مجلس هفتم با بيان اينكه احمدي‌نژاد خواسته از طريق هاشمي‌به قدرت برسد، گفت: از اين رو به احمدي‌نژاد که استاندار هاشمي‌بوده شک دارم زيرا وي در آن زمان نسبت به هاشمي‌ساکت بود.

به گزارش انتخاب؛ افروغ در گفت‌وگو با آريا درباره قهر و آشتي‌هاي احمدي‌نژاد و هاشمي‌رفسنجاني با تاکيد بر اين مطلب که اين دو کي با يکديگر قهر کرده بودند که حالا آشتي کنند،مي‌افزايد: در واقع داستان دوستي و دشمني هاشمي‌و احمدي‌نژاد البته با عرض معذرت از شخصيت حقيقي آنها،مرا ياد مطلبي مي‌اندازد که سال‌ها پيش در زمان جنگ سرد خواندم با اين مضمون که در دنيا دشمنان زيادي وجود دارند که وانمود مي‌کنند دوست هستند،اما تنها دو دوست هستند که وانمود مي‌کنند به دشمني با يکديگر. يعني همان چيزي که از سوي آمريکا و شوروي مشاهده مي‌شود البته قطع نظر از صحت مصداقي آن،ظاهرا اين مفهوم و داستان مصاديق زيادي دارد و کماکان در دستور کار است و در فرهنگ ما نيز با عنوان جنگ زرگري امري شناخته شده است.

افروغ تصريح مي‌کند: من همواره به سياست‌هاي مبتني بر دگر‌سازي و هدف قرار دادن ديگران براي رسيدن به منافع شخصي مشکوک بوده‌ام و هيچ‌گاه هم نديدم که در دولت فعلي هيچ برخورد جدي با رقيب انتخاباتيش در سال 84 صورت گيرد. افروغ ادامه مي‌دهد: در واقع در سال 84 فقط شاهد بوديم که يک دگرسازي و يک سيبل و هدف به نام آقاي هاشمي‌مطرح شد در حالي که در طول 4 سال هيچ سند و پرونده‌اي درباره وي رو نشد اما بارديگر در سال 88 اين هدف و اين سيبل و اين دگر‌سازي بار ديگر رو شد.

افروغ مي‌افزايد:البته ما سندي درخصوص اينکه اين دگرسازي با برنامه بوده است را در اختيار نداريم لذا از پيامدها و اتفاقاتي که در آينده رخ مي‌دهد اين مسئله کاملا مشخص خواهد شد. وي تاکيد مي‌کند: امروز ما شاهد اتفاقات محتملي هستيم که در گذشته منتظر آن بوديم ظاهرا اين رفاقت‌ها و دوستي‌ها در کنار رونشدن پرونده‌ها و اسناد متناسب با آن زمان مي‌تواند سندي باشد مبني بر اينکه اين دگرسازي‌ها يک طرفه نبوده، بلکه دوطرفه و با برنامه بوده است. افروغ اظهار مي‌دارد: حداقل تفسير درست از اين دگرسازي و با اين شيوه برخورد،احياي مجدد «ديگري» بوده که به خاطر سياست‌ها و رفتارهايش در دوران سازندگي زير سوال رفته بود و بسياري از مدعيان مخالفت با ايشان‌ که در آن زمان ساکت بودند در واقع با روش‌هاي غلطي که در برخورد با آقاي هاشمي‌داشتند شخصيت ايشان را دوباره احيا کردند لذا حداکثر اين مسئله اين بود که اين احيا با برنامه بوده است.

اين استاد دانشگاه اضافه مي‌کند: در دنيا تا بوده اين خود و دگرسازي بوده است اما همانطور که اشاره کردم بنده به خود و دگرسازي احمدي‌نژاد و هاشمي‌مشکوک هستم که آيا اين خود دگر‌سازي با هماهنگي و توافق آقاي هاشمي‌بوده يا خير؟ در واقع ما بايد منتظر مي‌مانديم تا ببينيم چه اتفاقي رخ مي‌دهد. از اين رو حالا که اين دو، يکي شده‌اند به نظر مي‌رسد مي‌توانيم بگوييم که اين دو با برنامه اين کار را کرده‌اند.

وي مي‌گويد:بايد در نظر داشت که بعضا استفاده از روشهاي غلط موجب احياي فرد غرق شده مي‌شود لذا آشتي بعدي نشان مي‌دهد که با برنامه بوده وطرح اتهامات بدون ارائه سند هم براي بازگشت شخصيت فردغرق شده صورت گرفته در واقع هم آشتي صورت گرفته و هم احياي شخصيت شده است.

وي تاکيد مي‌کند: اميدوارم اگر تاريخ مصرف {سياسي}هاشمي‌تمام شده، تاريخ مصرف احمدي‌نژاد هم تمام شود و با هم بروند و کس ديگري را نياورند و دگرسازي ديگري نکنند. هاشمي‌همواره سيبل بوده و بنده ترديدي در اين مسئله ندارم اما گاهي اين سيبليت با هماهنگي با خودش و گاهي بدون هماهنگي با خودش است. در واقع برخي خواسته‌اند از طريق هاشمي‌به قدرت برسند و به اين شک ندارم اما به احمدي‌نژادي که استاندار هاشمي‌بوده شک دارم زيرا وي در آن زمان نسبت به هاشمي‌ساکت بوده است.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۸
داود
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۷:۲۷ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۵
2
5
آقای افروغ از شما بعید است ! آقای هاشمی مورد تهاجم و تضعیف قرار میگیرند تا رهبری تضعیف شوند . به آنچه سناتور آمریکایی در کنفرانس گروههای مختلف ضد انقلاب در هامبورگ میگوید مراجعه کنید ( سال 76 یا 77 ) تا متوجه موضوع شوید . لطفاً در مورد آقای هاشمی تجدید نظر کنید حیف از شما .
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۷:۵۱ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۵
2
5
انصافا انسان از بعضي حرفها و تحليل ها متاسف مي شود! گويا خصومت بعضي با هاشمي تمام ناشدني است!!!
داود
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۸:۲۸ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۵
1
5
معلوم نیست می‌خواهی چی بگی. تواقعاً این تحلیل را براساس کدام شواهد و قرائن ارائه دادی؟
سامان
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۹:۴۵ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۵
7
1
كاملا با نظر ايشان موافقم
نوروز
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۲۰ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۵
1
5
ضمن احترام به آقای افروغ از برداشت و تحلیل ایشان تعجب کردم .
با این همه نشانه و بینه آشکار و پیدا و پنهان تخریب آقای هاشمی در سال های مذکور ، چگونه می توان این همه تخریب و ترور شخصیت را به جنگ زرگری تعبیر و تفسیر کرد و نتیجه گرفت که حاصل این همه تخریب و حمله توافق دو طرف و با برنامه بوده است !!!
عجب !!!


ظن توافق و برنامه از پیش طراحی شده دو طرف باشد یعنی اقای هاشمی این قدر

افی برای
ali
|
MALAYSIA
|
۱۱:۳۲ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۵
1
5
از دکتر افروغ برای این تحلیلش اصلا انتظار نداشتم. تحلیل بسیار بی پایه و بی اساس است. گویا غرض ورزی و عناد با آقای هاشمی تبدیل به پله ترقی و ژست روشنفکری شده است. واقعا متاسفم.
هاشم
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۲۳ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۵
1
5
اگر اینگونه اشخاص به اسم روشنفکری ونظریه پردازی اینطور خیالبافی کنندومسولیت بگیرند مملکت به همین وضعی که هست دچار میشود.
...
بهزاد س
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۲۳ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۵
1
5
آقاي افروغ! اين چه تحليل دور از ذهني هست كه ميگين؟

موضوع اينه كه احمدي نژاد رگ خواب مردم دستش بود و با حمله به هاشمي، عوام رو به خودش جذب كرد همين!

هماهنگي با همديگه يعني چي؟ خب سندي نبوده كه رو بشه اخوي!

بعيد هم ميدونم تاريخ مصرف هاشمي تموم شده باشه، برعكس احمدي نژاد كه واقعا داره تموم ميشه
علی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۲۶ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۵
1
5
آقای افروغ از شما بعید است این تحلیل!!! هاشمی و احمدی نژاد آنقدر از نظر فکری با یکدیگر فاصله دارند که تحت هیچ شرایطی این دو یکی نمی شوند.!! من شاید منظور شما را که در لفافه خواسته اید چیزی بگوید شخصا بفهمم. اما مطمئن باشید هاشمی به خوبی به تبعات چنین کاری واقف است . به عبارتی هاشمی بعید است چنین خطای استراتژیکی را انجام دهد.
ادیبان
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۴۸ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۵
1
5
جنابعالی که استاد دانشگاه هستید و خود را صاحبنظر سیاسی و ایدئولوژیست می دانید، بر اساس کدام مستندات می گویید که "حالا که اين دو، يکي شده‌اند"؟؟؟ مگر با چندین برخورد و سلام و احوال پرسی می توان به چنین نتیجه سیاسی و استراتژیک رسید؟
آیا جنابعالی با همین بینش سیاسی سال 84 از احمدی نژاد حمایت کردید؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
داداشی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۵۷ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۵
1
5
تحلیل خیلی سطحی که از آ قای فروغ دیده ایم
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۲۸ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۵
1
5
آقای دکتر افروغ شما باور ندارید که احمدی نژاد در داستان مناظره؛ هاشمی را چگونه در چشم 50 میلیون بیننده تخریب کرد؟ این چه تحلیلی است که احمدی نژاد با هاشمی یکی شده؟ مگر هاشمی با 79 سال سن چه کاری می خواهد انجام دهد که شما تا این اندازه دستپاچه شدید.؟
به نظر من به عنوان یک جامعه شناس و سیاستمدار بدنبال پاسخ به این سئوال باشید که چرا هاشمی می خواست وارد عرصه انتخابات شود. وضع موجود را ببینید و آن گاه دور اندیشی هاشمی را تحلیل کنید. هاشمی خود در این باره سکوت کرده اما شما باید خوب بدانید که چرا هاشمی قصد بازگشت به صحنه اجرایی را داشت!!
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۳۸ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۵
1
3
خسته نباشي! حالا که 7 سال گذشته و فقط يکسال از دوره ايشان مانده!
نظرات بینندگان