arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۹۷۳۹۰
تاریخ انتشار: ۲۹ : ۰۸ - ۱۲ مهر ۱۴۰۱

سئول و توکیو: در تدارک پاسخی قاطع به موشک‌پرانی کره شمالی هستیم

نخست‌وزیر ژاپن و رئیس جمهور کره جنوبی ضمن محکوم کردن شلیک خطرناک موشک توسط کره شمالی، گفتند پاسخ محکمی را به این خطرآفرینی‌های پیونگ‌یانگ خواهند داد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ایرنا: پنجمین شلیک موشک بالستیک توسط کره شمالی در یک هفته اخیر و عبور خطرناک آن از آسمان توکیو، واکنش تند دولت‌های ژاپن و کره جنوبی را در پی داشت.

«هیروکازو ماتسونو» دبیر کابینه ژاپن بامداد سه‌شنبه طی نشست خبری گفت: «موشک کره شمالی بر فراز منطقه توهوکو پرواز کرد و در دریا خارج از منطقه انحصاری اقتصادی ژاپن فرود آمد. موشک کره شمالی، خطری بسیار جدی برای مردم ژاپن داشت».

به نوشته رسانه‌های ژاپنی، ماتسونو با بیان اینکه یک تیم اضطراری از دولت توکیو در حال آماده‌سازی پاسخی به این «چالش خطرناک برای جامعه بین‌المللی» است، توضیح داد: «ما با جامعه جهانی از جمله آمریکا برای دفاع از مردم ژاپن همکاری می‌کنیم».

وی سپس بدون پاسخ دادن به سوالات خبرنگاران، جایگاه سخنرانی را به «فومیو کیشیدا» نخست‌وزیر ژاپن تحویل داد و او نیز گفت: «کره شمالی یک فروند موشک بالستیک شلیک کرد که در اقیانوس آرام سقوط کرد».

کیشیدا با بیان اینکه ژاپن قویاً این «اقدام وحشیانه» کره شمالی را محکوم می‌کند، اظهار داشت: «دولت ژاپن در حال جمع‌آوری اطلاعات درباره موشک بالستیک شلیک‌شده کره شمالی است و با کشورهای مرتبط همکاری می‌کند».

وی ضمن اشاره به جلسه اضطراری خود با شورای امنیت ملی ژاپن در این‌باره، توضیح داد: «موشک کره شمالی از نوع بالستیک میان‌برد بود که ۴ هزار کیلومتر را به مدت ۲۰ دقیقه در ارتفاع یک هزار کیلومتری پرواز کرد».

از سوی دیگر، «یون سوک‌یول» رئیس جمهور کره جنوبی نیز با محکوم کردن موشک‌پرانی‌های کره شمالی، هشدار داد که پاسخ قاطعی به پیونگ‌یانگ می‌دهند.

به نوشته خبرگزاری «یونهاپ» یون طی نشست خبری اظهار داشت: «همانطور که قبلا هم گفتم، چنین اقدامات تحریک‌آمیز اتمی با پاسخ قاطعی از سوی ارتش ما و متحدانمان و جامعه بین‌المللی روبه‌رو می‌شود».

ساعتی پیش بود که وزارت دفاع ژاپن در بیانیه‌ای هدف موشک کره شمالی را منطقه «هوکایدو» اعلام کرده و در اقدامی کم‌سابقه به مردم خود هشدار داد که داخل منازل خود بمانند یا فوراً به پناهگاه‌ها بروند

نظرات بینندگان