arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۹۷۳۹۹
تاریخ انتشار: ۰۲ : ۱۰ - ۱۲ مهر ۱۴۰۱

توسلی، نماینده مخالف زاهدی وفا: برآورد من از ارزش دارایی وزیر پیشنهادی ۱۰۰ هزار میلیارد تومان است

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: وزیری که می‌خواهد وزیر کارگران، بازنشستگان و معلولین بهزیستی باشد، نمی‌تواند سرمایه دار باشد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: وزیری که می‌خواهد وزیر کارگران، بازنشستگان و معلولین بهزیستی باشد، نمی‌تواند سرمایه دار باشد.

به گزارش انتخاب، لطف الله توسلی عضو کمیسیون اقتصادی در جلسه صحن علنی امروز مجلس و در مخالفت با وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به وقایه اخیر در ابتدا خواستار موضع‌گیری همه مسئولان و همه کسانی که در کشور تریبون دارند، شد و گفت: البته منکر این نمی‌شویم که تورم، گرانی و مشکلات اقتصادی بر زندگی مردم تاثیر گذاشته است اما به مردم عزیز اطمینان می‌دهیم که نمایندگان و مسئولان در دولت بدون شک از هیچ کوششی برای حل مشکلات و معضلات اقتصادی فروگذار نکرده و نخواهند کرد، انشاالله.

توسلی در ادامه با اشاره به مخالفت خود با زاهدی وفا، اظهار داشت: در خصوص مخالفت با وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی، بنده هم برنامه‌های ایشان را مطالعه کردم، هم با ایشان نشست و جلسه داشتم، هم تمامی مباحث پیرامون اموال و دارایی ایشان را به دقت بررسی کردم و بر همین اساس مخالفت خود را با تصدی وزارت کار توسط ایشان اعلام می‌کنم.

وی خطاب به نمایندگان مجلس ابراز داشت: همکاران عزیز این مخالفت من براساس آرمان‌های حضرت امام خمینی(ره) است، امام ما امام مستضعفان و محرومان بود ایشان بارها صراحتاً را فرمودند یکی از موضوعات اساسی که خداوند متعال در قرآن کریم وعده کرده، حکومت مستضعفین و محرومین است. یکی از شاخصه‌های مهم و بارز حکومت مستضعفین این است که رئیس‌جمهور، رئیس مجلس، وزرا و نمایندگان آن به این دلیل محرومیت را درک کردند و می‌فهمند محرومیت یعنی چه.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس ادامه داد: از همینجا عرض می‌کنم که من از آقای وزیر سوال کردم آیا اموالی که به نام حضرت عالی است و بنده در اینجا فقط بخشی از آن را قرائت می‌کنم متعلق به شما است یا خیر؟ منزل ویلایی دهکده ۱۸۰۰ متر، آپارتمان ۱۸۰ متری نیاوران، خانه ویلایی ۴۰۰ متری نیروی هوایی، زمین کرج، زمین دزاشیب و... . سوال من این بود که آیا این اموال متعلق به شما است یا خیر؟ من این اموال را بررسی کردم و دیدم که ۱۰۰ هزار میلیارد تومان ارزش آن‌ها است اما ایشان به من گفت که این رقم را بالا گرفته‌ای هزار میلیارد تومان است.

وی افزود: عبارت ایشان در پاسخ به من این بود که «من سرایدارم». سوال من این است که این سرایداری به چه شکل به دست آمده است. البته بخشی از این اموال متعلق به برادر ایشان بوده و برادرشان مشکل داشته و اسناد پزشکی هم موجود است که به صورت قانونی به ایشان منتقل شده است و بعد هم ورثه ایشان مدعی هستند و ۱۱ سال است که پرونده در دادگاه در جریان است.

تولی ادامه داد: عرض من این است که وزیری که می‌خواهد وزیر کارگران، بازنشستگان و معلولین بهزیستی باشد نمی‌تواند سرمایه دار باشد.

نظرات بینندگان