arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۹۷۴۱۶
تاریخ انتشار: ۵۴ : ۱۱ - ۱۲ مهر ۱۴۰۱

سالمندان؛ بیشترین متقاضیان دریافت خدمات درمان در منزل جهاددانشگاهی

آمارهای مرکز درمان در منزل جهاد دانشگاهی (دَم) نشان می‌دهد سالمندان بیشترین متقاضیان دریافت خدمات درمانی و مراقبتی در منزل هستند که خدماتی همچون ویزیت پزشکی، پرستاری، فیزیوتراپی و درمان زخم های فشاری مانند زخم بستر و درمان زخم پای دیابتی را از این مرکز دریافت کرده‌اند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 ایسنا: آمارهای مرکز درمان در منزل جهاد دانشگاهی (دَم) نشان می‌دهد سالمندان بیشترین متقاضیان دریافت خدمات درمانی و مراقبتی در منزل هستند که خدماتی همچون ویزیت پزشکی، پرستاری، فیزیوتراپی و درمان زخم های فشاری مانند زخم بستر و درمان زخم پای دیابتی را از این مرکز دریافت کرده‌اند.

از بین ۷۰هزار اعزام درمان در منزل این مرکز در سال گذشته نزدیک به ۷۰ درصد این تعداد سالمندان در سنین ۶۰ تا ۱۱۰ سال بوده‌اند.

بنابر اعلام روابط عمومی جهاد دانشگاهی علوم پزشکی تهران، اکنون جهان بویژه کشورهای توسعه یافته، بصورت روزافزون به سمت سالمندی جمعیت پیش می روند. وضعیت سالمندی جمعیت در ایران نیز از این شرایط مستثنی نبوده و پیش بینی می‌شود در سال‌های آتی رشد سریع‌تری به خود گیرد.

پدیده کاهش بعد خانوار سبب می‌شود که در آینده شاهد سالمندانی باشیم که به صورت تنها زندگی می‌کنند و برای رفع نیازهای خود، بخصوص نیازهای حوزه سلامت خود نیاز به مراقبت گسترده دارند. به علت کمبود تخت در مراکز اقامتی شبانه‌روزی سالمندان در کشور که طبق آمار به حدود ۱۵ هزار تخت می‌رسد، لازم است زیرساخت‌ها جهت مراقبت از سالمندان در منزل و در محیط عاطفی خانواده فراهم شود.

خوشبختانه مرکز درمان در منزل جهاد دانشگاهی (دَم) این امکان را برای همه اقشار بخصوص سالمندان فراهم آورده است که بتوانند انواع خدمات درمانی و مراقبتی قابل انجام در منزل را با تماس با شماره تلفن‌های ۶۴۰۶۴ – ۰۲۱ و یا ۶۷۳۹۸۸۸۸ – ۰۲۱از این مرکز دریافت کنند.

گفتنی است؛ مرکز جامع خدمات تخصصی درمان در منزل دَم زیر نظر جهاد دانشگاه علوم پزشکی تهران با مجوز وزارت بهداشت، با ارائه کلیه خدمات درمانی قابل انجام در منزل از جمله ویزیت پزشک عمومی و متخصص، خدمات توانبخشی (فیزیوتراپی، کاردرمانی، گفتاردرمانی، ماساژ درمانی)، خدمات پرستاری، پانسمان و تزریقات، انجام تست کرونا و نمونه‌گیری و آزمایشات، خدمات ارتوپدی، مداوای زخم بستر و زخم پای دیابتی، اجاره تجهیزات پزشکی از جمله اکسیژن ساز، ویلچر و تخت مواج، رادیولوژی و سونوگرافی، بینایی سنجی و شنوایی سنجی، مراقبت از بیمار و سالمند، استقرار ICU در منزل، درمان زردی نوزادان با دستگاه فتوتراپی و حتی صدور گواهی فوت و جواز دفن به صورت شبانه روزی حتی در ایام تعطیل در خدمت شهروندان تهرانی است.

هموطنان در سراسر کشور می توانند از طریق شماره تلفن ۶۷۳۹۸۸۰۰ – ۰۲۱ از مشاوره پزشکان مرکز دَم جهاددانشگاهی در خصوص بیماری کرونا و یا دیگر بیماری‌ها بهره‌مند شوند و راهنمایی‌های لازم را جهت مراقبت از خود و یا افراد خانواده، در برابر بیماری‌ها و کسب اطلاعات در خصوص سبک زندگی سالم دریافت نمایند.

در سایت مرکز درمان در منزل دم به آدرس http://www.dam.clinic نیز می‌توانید از خدمات متنوع این مرکز و جدیدترین مطالب علمی و پزشکی اطلاع یابید.

نظرات بینندگان