arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۹۷۴۳۳
تاریخ انتشار: ۳۷ : ۱۲ - ۱۲ مهر ۱۴۰۱

سخنگوی هیات رئیسه مجلس: رای اکثریت مطلق آرای نمایندگان، ملاک کسب رای اعتماد است

سخنگوی هیات رییسه مجلس شورای اسلامی گفت: مطابق بند (ه) ماده ۱۱۷آیین نامه داخلی مجلس برای کسب رای اعتماد وزیر پیشنهادی اکثریت مطلق نمایندگان حاضر در صحن ملاک است که بر این مبنی زاهدی‌وفا موفق به کسب اکثریت آرا نشد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ایرنا: سخنگوی هیات رییسه مجلس شورای اسلامی گفت: مطابق بند (ه) ماده ۱۱۷آیین نامه داخلی مجلس برای کسب رای اعتماد وزیر پیشنهادی اکثریت مطلق نمایندگان حاضر در صحن ملاک است که بر این مبنی زاهدی‌وفا موفق به کسب اکثریت آرا نشد.

 سیدنظام‌الدین موسوی در حاشیه نشست علنی امروز- سه‌شنبه ۱۲ مهر- مجلس شورای اسلامی در مورد عدم رای اعتماد به وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: امروز جلسه علنی مجلس شورای اسلامی برای وزیر پیشنهادی کار برگزار شد و بعد از سخنان موافقان و مخالفان و نطق وی رای‌گیری به عمل آمد که از ۲۷۲ نماینده حاضر در صحن ۱۳۶رای موافق، ۱۲۵ رای موافق و ۹ رای ممتنع دادند و ایشان موفق به رای اعتماد از مجلس نشد.

سخنگوی هیات رییسه مجلس اظهار داشت: چون در رسانه‌ها بحثی راجع به تعداد آرا شبهاتی مطرح شده است اعلام می کنم مطابق بند (ه) ماده ۱۱۷آیین نامه داخلی مجلس برای کسب رای اعتماد وزیر پیشنهادی اکثریت مطلق نمایندگان حاضر در صحن ملاک است که بر این مبنی زاهدی‌وفا موفق به کسب اکثریت آرا نشد.

موسوی افزود: باتوجه به آیین‌نامه داخلی مجلس وی سه ماه سرپرستی را بر عهده داشتند و صدارت وی با اجازه مقام معظم رهبری تمدید شده است و ریاست جمهورباید دراسرع وقت وزیر پیشنهادی کار را به مجلس معرفی کند.

وی بیان کرد: طبق تبصره ۲ ماده ۲۰۴ آیین‌نامه داخلی اگر وزارتخانه‌ای به هر دلیل وزیر نداشته باشد تا سه ماه برای سرپرستی مهلت داد و بعد از آن خلاف قانون است و در این موارد باید از مقام معظم رهبری باید مجوز گرفته شود تا بیش از سه ماه ادامه پیدا کند و رییس جمهور باید در اسرع وقت وزیر پیشنهادی را به مجلس معرفی کند.

سخنگوی هیات رییسه عنوان داشت: زمان قانونی وزیر پیشنهادی تمام شده و باید در اسرع وقت وزیر معرفی شود مگر اینکه کسب اجازه مجدد از رهبر انقلاب برای ماندن وزیر پیشنهادی برای سرپرستی گرفته شود.

نظرات بینندگان