arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۹۷۴۵۹
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۱۵ - ۱۲ مهر ۱۴۰۱

زلنسکی فرمان "عدم مذاکره با پوتین" را امضا کرد

ولودیمیر زلنسکی امروز (سه‌شنبه) فرمانی را درخصوص اجرای تصمیم شورای امنیت ملی و دفاع اوکراین درباره "عدم امکان مذاکره با ولادیمیر پوتین" امضا کرد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ایسنا: ولودیمیر زلنسکی امروز (سه‌شنبه) فرمانی را درخصوص اجرای تصمیم شورای امنیت ملی و دفاع اوکراین درباره "عدم امکان مذاکره با ولادیمیر پوتین" امضا کرد.

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، وبسایت ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهوری اوکراین با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: «شورای امینت ملی و دفاع اوکراین با درنظر گرفتن نتایج جلسه‌ای در مقر فرماندهی کل قوا و همچنین پس از شنیدن گزارش‌های اعضای این شورا تصمیم گرفت تا فرمانی را درخصوص عدم امکان مذاکره ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه امضا کند.»

بر اساس این گزارش، زلنسکی این فرمان را که از تاریخ انتشار لازم الاجرا می‌شود و انجام مذاکره با رئیس جمهور روسیه را غیرممکن می‌کند، در واکنش به تصویب سند الحاق چهار منطقه دونتسک، لوهانسک، خرسون و زاپروژیا به خاک روسیه در شورای فدراسیون این کشور امضا کرده است.

رئیس جمهور اوکراین همچنین توصیه کرد که شورای امنیت ملی و دفاع این کشور به سرعت لوایحی را در مورد تحریم‌های مناسب و سایر واکنش‌ها به تشدید تنش از سوی فدراسیون روسیه تصویب کند.

رئیس جمهور اوکراین پس از نشست شورای امنیت ملی و دفاع در ۳۰ سپتامبر گفت که کی یف برای مذاکره با مسکو آماده است، اما مذاکرات تنها زمانی انجام می‌شود که رئیس جمهور در روسیه تغییر کند.

نظرات بینندگان