arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۹۷۴۷۹
تاریخ انتشار: ۱۹ : ۱۷ - ۱۲ مهر ۱۴۰۱

وزیر ارشاد: آغوش دولت به روی همه هنرمندان باز است / ممکن است چند نفر ناآگاهانه کاری کنند ولی به معاونانم گفتم که با آنها صحبت کنند

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان این که آغوش دولت به روی همه هنرمندان باز است، گفت: ممکن است چند نفر ناآگاهانه کاری کنند ولی به معاونانم گفتم که با آنها صحبت کنند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ایرنا: وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان این که آغوش دولت به روی همه هنرمندان باز است، گفت: ممکن است چند نفر ناآگاهانه کاری کنند ولی به معاونانم گفتم که با آنها صحبت کنند.

محمدمهدی اسماعیلی صبح امروز - سه‌شنبه ۱۲ مهرماه - در سالن سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مراسم ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس اظهار داشت: جوانان ما دوران انقلاب و دفاع مقدس را ندیدند و اگر می بینیم برخی نوجوانان و جوانان در خیابان‌ها و اجتماعاتی که از سوی دشمن هدایت می شود، حضور پیدا می کنند در واقع تقصیر ماست که در پیام انقلاب را به آنان نرساندیم و این به عهده ماست و ما کوتاهی داشتیم. به همین دلیل جهاد تبیین بارها از سوی رهبر انقلاب مطرح شده است.

وی با اشاره به دیدار خود با هنرمندان پیشکسوت در مشهد افزود: هنرمندان از اجحافی که در حق آنان شده و صدای آنان به جایی نرسیده گله داشتند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره اغتشاش‌های اخیر گفت: علت دسیسه‌های دشمن در این ایام برای جلوگیری از درخشش انقلاب است. حرکت دشمن از روی آگاهی منجر به ترس‌شان است. چون انقلاب در حال گذار از منطقه‌ای به جهانی شدن است. ما ظرفیت‌های بالقوه را بالفعل می‌کنیم و ایران می‌تواند در حد جهانی مطرح شود. تجارت بین المللی ما چند برابر شده است.

وی درباره علت برگزاری دیرهنگام این مراسم هم گفت: با توجه به مصادف شدن هفته دفاع مقدس با ایام پایانی ماه صفر این مراسم به تاخیر افتاد.

اسماعیلی با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دفاع مقدس و امنیت و سلامت اظهار داشت: هفته دفاع مقدس تابلویی برای بازخوانی اتفاقات بزرگی است که در کشور رخ داده است.

وی با اشاره به قراردادهای ۲۰۰ سال گذشته که منجر به جدا شدن مناطقی از کشور شد، ادامه داد در سال ۱۹۱۹ مستعمره انگلیس شدیم. در آغاز جنگ جهانی دوم آذربایجان ما تا مرز تجزیه پیش رفت. در کردستان همین اتفاق افتاد. در کنار همه افتخارات جمهوری اسلامی همین که تمامیت ارضی و وحدت ملی را حفظ کرد برای این انقلاب کافی است. اگر انقلاب ایران نبود ایران را تجزیه کرده بودند. قرن‌هاست که به فکر از بین بردن وحدت و استقلال ما هستند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: بهترین ابزار در جنگ تبیین هنر است مانند سینما و موسیقی. مثلا مجید انتظامی با خلق آثار درجه یک خدمت بزرگی را انجام داد.

اسماعیلی گفت: امروز در معاونت هنری، فرهنگی، سینمایی و بنیاد رودکی بنا داریم عقب افتادگی ها را تا اندازه ای جبران کنیم.

وی در عین حال تصریح کرد: دولت مرتجع عربستان مدعی حقوق بشر شده است ولی یک نفر از آنها شهادت ده‌ها دختر افغانستانی را محکوم نکرد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: ایران متکی به اراده محکم مردم است و از گذرگاه‌های مختلفی عبور کرده است. هیچ‌گاه فرزندان ایران اجازه ندادند یک وجب از خاک کشور جدا شود.

وی تاکید کرد: راه سختی طی شده و دشمن دست و پا میزند و ما نباید اجازه دهیم خواب‌های بد دشمن تعبیر شود. هنرمندان و اهالی فرهنگ و هنر پای وحدت ملی و تمامیت ارضی ایستاده‌اند و امیدواریم آوازه شوکت ایران همه دنیا را فراگیرد.

اسماعیلی خاطرنشان کرد: از همه ایثارگران وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و بزرگان فرهنگ و ادب تقدیر و تشکر می کنم و امیدوارم پرچم این انقلاب به دست صاحب اصلی آن برسد.

نظرات بینندگان