arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۹۷۴۸۰
تاریخ انتشار: ۲۵ : ۱۷ - ۱۲ مهر ۱۴۰۱
در بازدید از زندان‌های تهران بزرگ و اوین؛

دادستان تهران: ۴۰۰ نفر از زندانی‌های اغتشاشات اخیر که متنبه شدند آزاد شدند

دادستان عمومی و انقلاب تهران گفت: بعد از فرمان رهبر انقلاب در مورد تمییز قائل شدن جوانان و نوجوانانی‌ که بر اثر هیجان ناشی از ملاحظه یک برنامه اینترنتی به خیابان می‌آیند، ۴۰۰ نفر از زندانی های اغتشاشات اخیر که متنبه شدند آزاد شدند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

دادستان عمومی و انقلاب تهران گفت: بعد از فرمان رهبر انقلاب در مورد تمییز قائل شدن جوانان و نوجوانانی‌ که بر اثر هیجان ناشی از ملاحظه یک برنامه اینترنتی به خیابان می‌آیند، ۴۰۰ نفر از زندانی های اغتشاشات اخیر که متنبه شدند آزاد شدند.

به گزارش انتخاب، به نقل از مرکز رسانه قوه قضاییه‌ علی صالحی پس از بازدید چهارساعته از زندان تهران بزرگ و بازدید سه ساعته از زندان اوین گفت: بعد از فرمان رهبر انقلاب در مورد تمییز قائل شدن جوانان و نوجوانانی‌ که بر اثر هیجان ناشی از ملاحظه یک برنامه اینترنتی به خیابان می‌آیند و تاکید رییس قوه قضاییه در مورد رسیدگی فوری به وضعیت افراد بازداشت شده ۴۰۰ نفر از زندانی های اغتشاشات اخیر که متنبه شدند آزاد شدند.

وی بیان کرد: با توجه به بیانات روز گذشته رهبر معظم انقلاب در مراسم مشترک دانش آموختگی دانشجویان دانشگاه افسری مبنی بر لزوم تمایز میان سطوح مختلف قاصران و مقصران اصلی اغتشاشات اخیر در کشور، بلافاصله دستگاه قضایی در این رابطه وارد عمل شد.

وی افزود: با توجه به جداسازی سطوح مختلف بازداشت شدگان و غربال کردن آن‌ها از حیث نوع رفتار مجرمانه، وابستگی به دشمن، اهداف، سطح اقدام و میزان تقصیر و مداخله در صحنه، تعدادی از این افراد از کسانی که دارای جرایم سبک‌تری در این زمینه بودند، شناسایی و مقدمات آزادی آن‌ها فراهم شد.

دادستان تهران تصریح کرد: با توجه به اینکه افراد دستگیر شده‎ای به لحاظ التهابات پدید آمده و احساسی، وارد صحنه شده و اکنون از افعال خویش متنبه شده‌اند، صبح امروز تعداد ۴۰۰ نفر از این افراد پس از بررسی پرونده آن‌ها از زندان آزاد شدند.

وی افزود: این افراد پس از اخذ تعهد و به شرط عدم تکرار اقدامات جامعه بازگشتند.

صالحی در خصوص اغتشاشگرانی که دارای جرایم سنگین‌تر اعم از آتش زدن اموال عمومی، ایجاد آشوب در جامعه و اقدام علیه امنیت ملی و ارتباط با بیگانگان بودند، تاکید کرد: با این دست از آشوبگرانی که علیه امنیت ملی اقدام کرده و نظم و امنیت مردم را خدشه دار کردند، بدون هیچگونه مسامحه با قاطعیت و صلابت کامل برخورد قاطع قضایی صورت خواهد گرفت و پرونده این افراد به صورت ویژه و خارج از نوبت در دادستانی تهران بررسی و تقدیم دادگاه خواهد شد.

وی تاکید کرد: عناصر اصلی در بازداشت می مانند تا دادگاه در مورد انها تعیین تکلیف کند.

نظرات بینندگان