arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۹۷۶۴۰
تاریخ انتشار: ۴۸ : ۲۰ - ۱۳ مهر ۱۴۰۱

آلبانی: تصمیم گرفتیم ماده ۵ ناتو را علیه ایران فعال نکنیم

«ادی راما»، نخست‌وزیر آلبانی امروز چهارشنبه گفته حملات سایبری منتسب به ایران به حدی فلج‌کننده بوده که دولت این کشور فعال کردن ماده ۵ ائتلاف ناتو را در نظر گرفت، اما تصمیم گرفت این کار را انجام ندهد. پایگاه پولیتیکو نوشته چنانچه این کار انجام می‌شد، این نخستین بار بود که یک عضو ناتو به دلیل حملات سایبری ماده ۵ را فعال می‌کرد
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

فارس: «ادی راما»، نخست‌وزیر آلبانی امروز چهارشنبه گفته حملات سایبری منتسب به ایران به حدی فلج‌کننده بوده که دولت این کشور فعال کردن ماده ۵ ائتلاف ناتو را در نظر گرفت، اما تصمیم گرفت این کار را انجام ندهد.

پایگاه پولیتیکو نوشته چنانچه این کار انجام می‌شد، این نخستین بار بود که یک عضو ناتو به دلیل حملات سایبری ماده ۵ را فعال می‌کرد؛ اقدامی که تمامی اعضای آن ائتلاف را در تقابل با ایران قرار می‌داد.

ادی راما در مصاحبه‌ای که از دفترش در پایتخت آلبانی انجام شد گفت کشورش در نهایت تصمیم گرفته این ماده را فعال نکند. او به اینکه بررسی این ماده تا چه حد جدی بوده و تا چه مدت ادامه داشته اشاره‌ای نکرد.

نخست‌وزیر آلبانی گفت: «من برای دوستان و متحدانمان بیشتر از آن ارزش قائل هستم که بگویم آنها باید چه کاری انجام بدهند. ما همیشه در تصمیم‌هایمان احتیاط می‌کنیم خیلی متواضع باشیم.»

در حال تکمیل...

نظرات بینندگان