arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۹۷۷۳
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار: ۳۷ : ۱۲ - ۲۵ تير ۱۳۹۱

قالیباف: فشارهای اقتصادی موجب شده ورزش در سبد خانوار قرار نگیرد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
شهردار تهران گفت: با وجود اهمیت ورزش برای سلامت جسم و روح، امروز فشارهای اقتصادی و مشکلات مختلف موجب شده تا ورزش خیلی در سبد خانوار قرار نگیرد اما شهرداری تلاش دارد تا ورزش را به صورت ارزان قیمت و قابل دسترس برای همه اقشار جامعه فراهم کند.

به گزارش مهر، محمد باقر قالیباف در مراسم افتتاح خانه کشتی پهلوان منصور برزگر با بیان اینکه ورزش و به ویژه رشته کشتی ریشه در فرهنگ این سرزمین دارد و بزرگان این رشته را بیشتر به پهلوانی می شناسیم تا به قهرمانی،گفت:  قهرمانی از گود به دست می آید و پهلوانی از جوانمردی ، گذشت ، ایثارگری و مبارزه با نفس ، و این هاست که جامعه را زنده نگه می دارد .

شهردار تهران خطاب به استاد برزگر خاطر نشان کرد: به عنوان یک خدمتگزار از زحمات بیش از 50 ساله شما که برای افتخار این ملت و اهتزاز پرچم ایران اسلامی تلاش کردید تشکر می کنم و امیدوارم همیشه با استادی خود در این مکان جوانان بیشتری را تربیت کنید.

وی در ادامه تصریح کرد: در مجموعه مدیریت شهری و در شورای شهر باور داریم که در کنار فعالیت های عمرانی و خدماتی شهر ، توجه به سلامت روحی و جسمی شهروندان اهمیت دارد و بر فرهنگسازی این موضوع تلاش داریم و معتقدیم شهرداری پیش از آنکه سازمانی خدماتی باشد نهادی اجتماعی است.

قالیباف افزود: هر فعالیت کالبدی در شهر خروجی اش باید در بعد سلامت جسمی ، روحی و روانی شهروندان تاثیر داشته باشد و اگر جامعه از نظر روحی و جسمی افسرده باشد به نتیجه مطلوب نمی رسیم.

شهردار تهران خاطرنشان کرد: هر دگرگونی در حوزه کالبدی شهر باید منجر به دگرگونی در انسانها و شهروندان شهر باشد و در این صورت است که کار درستی انجام شده و با این نگاه مسایل فرهنگی و اجتماعی همواره دغدغه این دوره مدیریت شهری بوده است.

وی تصریح کرد: بعد از دین و مذهب که بیشترین فراگیری را در جوامع دارد، موضوع ورزش این فراگیری را دارد و از کودکی تا پایان عمر انسانها، ورزش وجود دارد همچنانکه زمانی ورزش فقط یک تفریح بود اما امروز یک ضرورت جامعه است و اگر کسی به ویژه در کلان شهری مانند تهران ورزش نکند سلامتش در خطر است.

قالیباف در ادامه گفت: با وجود اهمیت ورزش برای سلامت جسمی و روحی ، امروز فشارهای اقتصادی و مشکلات مختلف موجب شده تا این موضوع خیلی در سبد خانوار قرار نگیرد اما شهرداری تلاش دارد تا ورزش را به صورت ارزان قیمت و قابل دسترس برای همه اقشار جامعه و به ویژه افراد محروم فراهم کند.

وی با اشاره به اینکه بنا به نظر مردم و متخصصان ، شهرداری گام های قابل قبولی در این عرصه برداشته است گفت: بیش از 30 سالن ورزشی که برخی از این سالنها متروکه شده بودند بازسازی شد و خانه های کشتی ، سالنهای ورزشی و.. به عنوان یک اولویت مهم مورد توجه قرار گرفت.

قالیباف با تاکید براینکه ورزش در کنار سلامت جسمانی تاثیر جدی در پیشگیری از آسیب های اجتماعی دارد افزود: روزی که در عرصه نیروی انتظامی خدمات می کردم شاهد آسیب های مختلفی بودم و می دیدم که چطور بچه های سالم و بی گناه در محیط های آسیب پذیر شهری آسیب می بینند و از دست جامعه و خانواده می روند و بارها در زندگیهای مختلف دیدم که خانواده ها که امیدشان فرزندانشان هستند چطور به جایی رسیده اند که گاهی آرزوی مرگ خود و فرزندشان را به خاطر سرشکستگیهای ناشی از آسیبهای اجتماعی دارند.

شهردار تهران افزود : حتما در این اتفاق من به عنوان شهردار مقصر هستم و معتقدم اگر من محیط مناسبی فراهم می کردم ، شاید این اتفاقات بد نمی افتاد.

وی ادامه داد: حضرت علی (ع) می فرمایند که افراد آنقدر که شبیه جامعه هستند شبیه خانواده خود نیستند و این یعنی آنقدر که جامعه در تربیت انسانها اثر دارد، خانواده ها تاثیری ندارند پس ما در مقابل همه جامعه مسوولیم و خدا را شاکریم که دهها نقطه از شهر که در همین چندسال پیش مرکز تولید نا امنی، فساد و آسیب بود امروز محل پرورش، تربیت، ورزش و سلامت جسمی و روحی فرزندان شهر شده است.

قالیباف با تاکید بر ضرورت و اهمیت ورزش همگانی گفت: هدف ما خیلی ورزش قهرمانی نیست، هدف آن است که ورزش به عنوان ضرورت و سلامت جسمی برای همه آحاد جامعه باشد حتما وقتی در شهری بالغ بر 700 زمین چمن باشد آثارش را چند سال بعد در تیم ملی می بینیم و پایه های پهلوانی از همینجا شروع می شود.

وی افزود : در این راستا بیش از 20 خانه کشتی ساخته شده که حتما آثار آن را نیز در تیم ملی خواهیم دید و از این روست که اولویت ما ورزش همگانی و سلامت جسمی است .

شهردار تهران در ادامه گفت: موضوع ورزش آنقدر در دنیا مهم شده است تا جایی که ورزش و اقتصاد نیز به هم گره خورده و آثار پیشرفت اقتصادی کشورها را در حوزه ورزش هم می بینیم و ورزش امروز جزو لازمه زندگی در کلانشهرها شده است.

قالیباف اظهار امیدواری کرد تا با حضور اساتید و همه پهلوانان ما نیز به عنوان خدمتگزار جامعه تلاش کنیم تا جامعه ای همیشه شاداب و عاقبت به خیر داشته باشیم.

در پایان این مراسم ، شهردار تهران از پهلوان منصور برزگر و تنی چند از پهلوانان رشته کشتی قدردانی کرد.

همچنین بعد از این مراسم، دکتر قالیباف با حضور در پروژه تملک، آزادسازی و تکمیل خیابان دربند، این خیابان را افتتاح کرد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۲۴ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۵
0
1
قالیباف ممنون به فکری ولی شما که نمی تونستین تهران رو به درستی اداره کنید این گونه افکار با عمل شما یکسان در نمیاد .
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۲۴ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۵
0
0
سفر هم از سبد هزينه هاي خيلي از خانواده ها حذف شده. خيلي از سفرها هم از سفرهاي مسافت بلند به مسافتهاي كوتاه تبديل شده است.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۲۵ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۵
0
0
وضعيت هتلداري در اغلب شهرهاي كشور به خصوص مشهد و شيراز اصفهان و ... نگران كننده است و بيش از نيمي از ظرفيت هتلهاي شهرهاي بزرگ حتي در فصلهاي مسافرت نيز خالي است.
حقگو
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۲۴ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۵
0
0
آقای قالیباف بافتهای فرسوده منطقه 12 از جمله سیروس ،امامزاده یحیی ،سرچشمه، م قیام خ 15 خرداد از چه امکانات ورزشی و تفریحی برخوردارند؟
نظرات بینندگان