arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۹۷۷۵۳
تاریخ انتشار: ۳۰ : ۱۶ - ۱۴ مهر ۱۴۰۱

صدر: فعالیت گردان‌های السلام را تعلیق می‌کنیم/الکاظمی نیروهای الخزعلی را متوقف کند

صدر اعلام کرد: "ما نیز به نوبه خود برای دور کردن فتنه از استان بصره، تعلیق فعالیت‌های تمامی گروه‌های مسلح از جمله گردان‌های "سرایا السلام" و ممنوعیت استفاده از اسلحه در تمامی استان‌ها به جز صلاح الدین، شهر سامراء و اطراف آن را اعلام می‌کنیم".
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ایسنا: رهبر جریان صدر عراق امروز (پنج‌شنبه) دستور توقف فعالیت‌های گردان‌های سرایا السلام وابسته به این جریان را صادر کرد و خواستار مداخله فرمانده کل نیروهای مسلح عراق برای توقف شبه‌نظامیان وابسته به قیس الخزعلی شد.

صالح محمد العراقی، سخنگوی مقتدی صدر، رهبر جریان صدر عراق اظهار کرد: صدر امروز در بیانیه‌ای تاکید کرد که "مصطفی الکاظمی، فرمانده کل نیروهای مسلح عراق باید شبه‌نظامیان وابسته به قیس الخزعلی (دبیرکل عصائب اهل الحق عراق) و مانند آنها را متوقف کند".

صدر در ادامه اعلام کرد: "ما نیز به نوبه خود برای دور کردن فتنه از استان بصره، تعلیق فعالیت‌های تمامی گروه‌های مسلح از جمله گردان‌های "سرایا السلام" و ممنوعیت استفاده از اسلحه در تمامی استان‌ها به جز صلاح الدین، شهر سامراء و اطراف آن را اعلام می‌کنیم".

رهبر جریان صدر عراق در ادامه گفت: "به جای آن اقدامات دیگری را در آینده در پیش خواهیم گرفت. ترساندن مردم و جنگ داخلی حرام و ممنوع هستند".

نظرات بینندگان