arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۹۷۷۶۳
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۱۸ - ۱۴ مهر ۱۴۰۱

رستم قاسمی با بشار اسد دیدار کرد

وزیر راه، مسکن و شهرسازی جمهوری اسلامی ایران در دمشق با رئیس جمهور سوریه دیدار و مسائل دوجانبه و بین‌المللی را بررسی کردند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

فارس: رستم قاسمی وزیر راه، مسکن و شهرسازی جمهوری اسلامی ایران امروز پنجشنبه با هیأت همراه خود به دیدار بشار اسد رئیس جمهور سوریه رفت.

خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) گزارش داد، در این دیدار روابط اقتصادی بین سوریه و ایران بررسی شد و طرفین افکار و دیدگاههایی را بررسی کردند که در توسعه این روابط نقش دارد وسرمایه‌گذاری بین دو کشور را تقویت می‌کند.

در این دیدار همچنین بر تداوم فعالیت بین نهادها در دو کشور تأکید شد تا توافقات دوجانبه اجرایی گردد، تمامی موانع موجود بر سر راه پشت سر گذاشته شده و همکاری در بخشهای خدماتی مانند برق و حمل و نقل تکمیل شود.

طرفین در این دیدار تحولات بین‌الملل و تغییرات جهانی را بررسی کردند؛ تغییراتی که باعث بی‌ثباتی در همه زمینه‌ها شده، ولی در عین حال نکات مثبتی دارد که باید از آن بهره‌داری کرد، خصوصا در زمینه افزایش همکاری بین کشورها و ایجاد فرصت.

رستم قاسمی همچنین ۲۳ دی ماه گذشته با بشار اسد دیدار و گفت‌وگو کرد. دو طرف در این دیدار روابط دوجانبه به‌ویژه در زمینه اقتصادی را مورد بحث و بررسی قرار داد‌ند و رئیس‌جمهور سوریه در راستای منافع استراتژیک ایران و سوریه و پیوند بخش‌های تجاری دو کشور بر اهمیت ایجاد طرح‌های جدید تأکید کرد.

در این گفت‌و‌گو همچنین راه‌های گسترش زمینه‌های کار مشترک در بخش‌های دولتی و خصوصی و تشویق سرمایه‌گذاری‌های مشترک با هدف پیشبرد روابط تجاری و اقتصادی دو کشور در تمام زمینه‌ها مورد بررسی قرار گرفت.

وزیر راه و شهرسازی جمهوری اسلامی ایران در این دیدار بر موضع ثابت تهران در حمایت از پایداری‌ها و مقاومت ملت سوریه در مواجهه با تروریسم و لزوم توسعه همکاری‌های میان دو کشور در تمام زمینه‌هایی که به نفع ملت دوست ایران و سوریه است، تأکید کرد.

نظرات بینندگان