arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۹۷۷۶۶
تاریخ انتشار: ۱۳ : ۱۸ - ۱۴ مهر ۱۴۰۱

فرمانده فراجا: هیچ تقصیر و قصوری در حادثه فوت خانم امینی متوجه نیروی انتظامی نیست

سردار حسین اشتری فرمانده فراجا گفت: پس از وقوع اتفاق فوت خانم امینی و بررسی همه جانبه آن مشخص شد هیچ تقصیر و قصوری متوجه همکاران ما نیست. او ادامه داد: از همان ابتدا ضمن پیگیری وضعیت سلامتی مرحومه امینی هر کاری که توانستیم در این راستا انجام دادیم و بعد فوت وی، به بازرسی کل فراجا دستور دادیم بدون هیچ ملاحظه‌ای موضوع را بررسی و گزارش کنند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

فرمانده فراجا: هیچ تقصیر و قصوری در حادثه فوت خانم امینی متوجه نیروی انتظامی نیست

فرمانده فراجا گفت: پس از وقوع اتفاق فوت خانم امینی و بررسی همه جانبه آن مشخص شد هیچ تقصیر و قصوری متوجه همکاران ما نیست.

به گزارش «انتخاب»، سردار حسین اشتری در دیدار با آیت الله حسینی بوشهری با اشاره به هفته فراجا، شعار امسال را پلیس خادم مردم و مردم حامی پلیس عنوان کرد و گفت: تمامی سعی ما در این سال‌ها این بوده که خدمتگزار خوبی برای مردم و حافظ ارزش‌ها باشیم، مشکلات بوده اما آنها را طی کرده و بعد از این هم با اقتدار، تدبیر، عقلانیت و هوشمندی انجام خواهیم داد.

به نوشته مهر، وی با اشاره به خدمت شبانه روزی پلیس در اقصی نقاط کشور، گفت: سالانه بیش از ۱۰۰ میلیون خدمت به مردم و روزانه حدود ۳۰ هزار مأموریت توسط پلیس انجام می‌شود و این تنوع و گستردگی خدمت با سازمان‌های دیگر قابل قیاس نیست.

این مقام ارشد انتظامی با بیان اینکه در حوزه هوشمندسازی نیز اقدامات خوبی صورت گرفته است گفت: در حوزه هوشمندسازی نسبت به سایر کشورها عقب نیستیم و پیشرفت‌های خیلی خوبی نیز داشته‌ایم.

فرمانده فراجا با بیان اینکه در موضوع اربعین توفیق داشتیم تا به مردم خدمت کنیم گفت: ۳۰ هزار نفر از همکاران در این ایام در راستای تسهیل تردد مسیرها و امنیت پایانه‌های مرزی حضور داشته و خدمت رسانی می‌کردند، در خصوص صدور گذرنامه نیز خدمات شایانی انجام شد و برگه‌های خاص اربعین نیز صادر کردیم تا تردد زائران را تسهیل و مشکل امنیتی به وجود نیاید، برخی همکاران حتی در شیفت‌های استراحت نیز در حال خدمت رسانی به زائران اربعین حسینی (ع) بودند.

سردار اشتری در ادامه با اشاره به حوادث اخیر افزود: بر اساس وظیفه قانونی و مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی ۳۲ دستگاه در موضوع حجاب و عفاف وظیفه دارند، پس از وقوع این اتفاق و بررسی همه جانبه آن مشخص شد هیچ تقصیر و قصوری متوجه همکاران ما نیست و از همان ابتدا ضمن پیگیری وضعیت سلامتی مرحومه امینی هر کاری که توانستیم در این راستا انجام دادیم و بعد فوت وی، به بازرسی کل فراجا دستور دادیم بدون هیچ ملاحظه‌ای موضوع را بررسی و گزارش کنند.

وی با تاکید بر اینکه پلیس وظیفه ذاتی و قانونی دارد تا در قبال کسانی که قصد برهم زدن آرامش مردم را دارند بایستد، افزود: با عنایت الهی پلیس توانست در برابر کسانی به مال مردم تعرض و اموال عمومی را غارت می‌کنند و قصد برهم زدن آرامش دارند مقابله کند.

ارشدترین مقام انتظامی کشور با تاکید بر اینکه فرمایشات فرمانده معظم کل قوا در دانشگاه فراجا بسیار راهگشا، حکیمانه، پدرانه و دلسوزانه بود گفت: پلیس با آمادگی کامل اجازه نخواهد داد هیچ خدشه‌ای به امنیت وارد شود، بحمدالله نتایج بسیار خوبی نیز در این حوادث اخیر کسب شده که انصافاً مجموعه انتظامی با عشق به مقام معظم رهبری، عنایت الهی و هوشیاری مردم به خوبی توانست از این مرحله عبور کند.

نظرات بینندگان