arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۹۷۸۲۱
تاریخ انتشار: ۳۲ : ۱۳ - ۱۵ مهر ۱۴۰۱

یک استاد دانشگاه علم و صنعت: نباید بخاطر علم یک استاد او را به دانشگاه دعوت کنیم / برخی اساتید برای طرفداری از چند دانشجونمایی که حرف‌های رکیک می‌زنند بیانیه صادر کردند / باید بازبینی اساسی نسبت به اساتید نفوذی در دانشگاه‌ها داشته باشیم

عبدالحمید نقره‌کار استاد دانشگاه علم و صنعت با بیان اینکه باید در نحوه جذب اساتید بازنگری شود، گفت: نباید در جذب اساتید فقط علم و تخصص مورد توجه باشد، باید سوابق فرهنگی، تربیتی و اخلاقی اساتید نیز مورد تأکید باشد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

فارس: استاد دانشگاه علم و صنعت با بیان اینکه باید در نحوه جذب اساتید بازنگری شود، گفت: نباید در جذب اساتید فقط علم و تخصص مورد توجه باشد، باید سوابق فرهنگی، تربیتی و اخلاقی اساتید نیز مورد تأکید باشد.

عبدالحمید نقره‌کار استاد دانشگاه علم و صنعت با بیان اینکه در حال حاضر مشخص شده که تمام آشوب‌های اخیر از قبل پیش بینی شده بود، گفت: دشمنان منتظر بهانه بودند تا با بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها در کشور آشوب ایجاد کنند و فکر می‌کنم این موضوع برای همه شفاف و مشخص شده باشد، جز کسانی که سوءنیت دارند و عملا نمی‌خواهند در ایران آرامش و پیشرفت وجود داشته باشد، دیگر مشخص شده که مجموع استکبار جهانی، سازمان‌های جاسوسی، ضدانقلاب، نژاد پرست و سلطنت پرست به دنبال ایجاد آشوب در کشور بودند.

وی با بیان اینکه برخی نمی‌خواهند ایران مستقل باشد و پیشرفت کند، گفت: متاسفانه برخی اساتید دانشگاه نیز به آتش آشوب اضافه کردند و می‌خواستند این آتش را شعله‌ورتر کنند، این اساتید که ارزش علم، دانشگاه و استاد را متوجه نمی‌شوند چطور انتخاب شدند که برای طرفداری از چند دانشجونمایی که حرف‌های رکیک می‌زنند و فضای دانشگاه را آلوده می‌کنند، بیانیه صادر کردند؟

نقره‌کار گفت: فرهنگ ما فرهنگ قرآنی و تعلیم و تربیت، تخصص و تعهد است، استاد دانشگاه باید در تمام این‌ها کارآمد باشد، نه اینکه تنها بخاطر علم یک استاد او را به دانشگاه دعوت کنیم.

* باید در نحوه جذب اساتید بازنگری شود

استاد دانشگاه علم و صنعت اظهار داشت: این نحوه جذب اساتید که فقط استاد کارآمد در علم را جذب کنیم مثل مدل آمریکا و اسرائیل و کشورهای مستکبر است که جهان را به خونریزی و فساد کشانده‌اند.

وی با اشاره به نحوه جذب اساتید گفت: نباید در جذب اساتید فقط علم و تخصص مورد توجه باشد بلکه باید بدانیم معلمی شغل انبیاست و باید سوابق فرهنگی، تربیتی و اخلاقی اساتید نیز مورد تأکید باشد، نباید هر کسی که مدرکی از دانشگاه معتبری دارد جذب شود، یک استاد دانشگاه باید تعلیم و تربیت را با هم داشته باشد.

نقره‌کار با بیان اینکه برخی اساتید دانشگاه نماد جاهلیت مدرن هستند، عنوان کرد: باید بازبینی اساسی نسبت به اساتید نفوذی در دانشگاه‌های کشور داشته باشیم.

نظرات بینندگان