arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۹۷۸۶۶
تاریخ انتشار: ۰۵ : ۲۲ - ۱۵ مهر ۱۴۰۱

جدول رده‌بندی لیگ برتر؛ صعود آسانسوری گل گهر سیرجان با سقوط یک پله‌ای سرخابی‌ها / پایان قعرنشینی ملوان

شاگردان امیر قلعه نویی در خانه نفت مسجد سلیمان ۵ بر صفر پیروز شدند تا با عبور از سرخابی‌های پایتخت و سپاهان، خود را از رتبه چهارم با ۱۷ امتیاز به صدر جدول برسانند. نفت هم با این باخت سنگین مقابل گل‌گهر یک پله دیگر پایین آمد و در جایگاه چهاردهم قرار گرفت.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

هفته هشتم رقابت‌های لیگ برتر امروز و امشب با برگزاری شش بازی به اتمام رسید.

شاگردان امیر قلعه نویی در خانه نفت مسجد سلیمان 5 بر صفر پیروز شدند تا با عبور از سرخابی‌های پایتخت و سپاهان، خود را از رتبه چهارم با 17 امتیاز به صدر جدول برسانند. نفت هم با این باخت سنگین مقابل گل‌گهر یک پله دیگر پایین آمد و در جایگاه چهاردهم قرار گرفت.

پرسپولیس با کسب تساوی خارج از خانه در اصفهان نتوانست صدرنشینی‌اش را حفظ کند و با 15 امتیاز و تفاضل گل بهتر نسبت به استقلال به رده دوم سقوط کرد. سپاهان نیز با این تساوی خانگی 13 امتیازی شده و تا رده چهارم پایین آمد.

استقلال در روزی که اشتباهات داوری به ضررش رقم خورد، در ورزشگاه آزادی نتوانست سه امتیاز را از فولاد بگیرد تا با 15 امتیاز به رتبه سوم سقوط کند. فولاد نیز با این تساوی خارج از خانه 11 امتیازی شده و در همان رده ششم باقی ماند.

مس رفسنجان با تداوم روند شکست‌ناپذیری در این فصل و کسب دومین برد خود، 12 امتیازی شد و تا رتبه پنجم بالا آمد اما برتری یک بر صفر این تیم برابر تراکتور، سبب سقوط شاگردان قربان بردیف به جایگاه هفتم با 11 امتیاز شد.

هوادار با برد خارج از خانه ارزشمند یک بر صفر مقابل مس کرمان، 8 امتیازی شد و خودش را از رده چهاردهم دوازدهم رساند اما این باخت سبب سقوط شاگردان 6 امتیازی فرزاد حسین‌خانی از رده سیزدهم به چهاردهم شد.

در نهایت ملوان اولین برد خود را در فصل جدید کسب کرد تا با 5 امتیازی شدن از قرار جدول فرار کرده و در جایگاه پانزدهم قرار بگیرد. هرچند این باخت سبب شد صنعت نفت 5 امتیازی به جای انزلی‌چی‌ها به قعرجدول سقوط کند.

نظرات بینندگان