arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۹۷۹۳
تعداد نظرات: ۸ نظر
تاریخ انتشار: ۳۵ : ۱۴ - ۲۵ تير ۱۳۹۱
رئیس سازمان بهزیستی:

کاهش سن زنان خیابانی؟ شاید مربوط به روستاها باشد!

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :


رییس سازمان بهزیستی آمار کاهش سن روسپیگری را رد کرد و احتمال داد که مربوط شهری کوچک یا روستا باشد.

این درحالی است که مدیر کل امور آسیب‌دیدگان اجتماعی سازمان بهزیستی کشور در میزگرد "بررسی آسیبهای اجتماعی پدیده زنان خیابانی" اعلام کرد که در چند سال اخیر سن این زنان همواره با کاهش مواجه بوده است.

امروز در نشست خبری که به مناسبت هفته بهزیستی برگزار شده بود، همایون هاشمی رییس سازمان بهزیستی درباره تکذیب این آمار گفت: آماری که یکی از کارمندان ما در "میزگرد آسیب‌های اجتماعی زنان خیابانی" ارائه کرده، آماری نیست که من به عنوان رییس سازمان دیده باشم و شاید بتوان گفت حاصل تحقیقی در گوشه روستا و یا شهری کوچک باشد و نباید این آمار را تسری داد.

وی با بیان اینکه سازمان بهزیستی رصد کردن آمارهای مختلف در جامعه را بر عهده دارد، افزود: کمیته آمار سازمان متشکل از چهار کارشناس، نیز این آمار را تایید نکردند.

رئیس سازمان بهزیستی در ادامه گفت: درباره سن این بزه (زنان خیابانی) بی‌خبرم، اما به طور قطع باید بگویم که تعداد و مقدار این بزه کاهش یافته است و این امر را با استناد به آمارهای اورژانس اجتماعی بیان می‌کنم.

هاشمی با بیان اینکه خط قرمز سازمان بهزیستی حفظ سلامت بهداشت روانی جامعه است، گفت: دختران و پسران جامعه فرزندان ما هستند و ارتقاء سطح سلامت روان و امید به زندگی این افراد وظیفه ما است.

وی افزود: برخی آمارها هیچ کارکرد مثبتی در سطح اجتماع ندارند و اثرات بد روانی در جامعه بر جای می‌گذارند و برای همین بهتر است اینجا دراینباره صحبت نکنیم.

کاهش طلاق به مدد مددکاران

هاشمی تاکید کرد:‌ در مورد کاهش آسیبهای اجتماعی، ایجاد مراکز کاهش طلاق یکی از اقدامات مهم سازمان بهزیستی است به طوریکه مددکاران توانسته‌اند در این مراکز باعث کاهش درصدی از نرخ طلاق شوند.
رئیس سازمان بهزیستی با اشاره به اینکه آمار بزه زنان ویژه در جامعه کم شده است، گفت: با توجه به اقداماتی که انجام شده تعداد زنان ویژه در جامعه کاهش پیدا کرده است به طوریکه در حال حاضر 31 خانه سلامت با ظرفیت 30 نفر در سراسر کشور فعال است.
وی در مورد وضعیت این مراکز نیز گفت: آمادگی لازم برای ارایه خدمات به این افراد وجود دارد به طوریکه تا کنون تنها 10 درصد این مراکز پر شده است.


تشکیل صندوق بیمه‌ای در بهزیستی
رییس سازمان بهزیستی کشور گفت: سازمان بهزیستی صندوق بیمه‌ای ایجاد می‌کند و از طریق آن خدمات بیمه‌های اجتماعی، تکمیلی و درمانی به مددجویان تحت پوشش ارائه می‌دهد.

وی افزود: در موضوع بیمه و توسعه خدمات بیمه‌ای اعم از بیمه‌های اجتماعی، تکمیلی و درمانی، صندوق بیمه‌ای در سازمان بهزیستی ایجاد می‌شود و در همین راستا اداره کل بیمه در سازمان بهزیستی ایجاد شده است.

هاشمی افزود: مطابق برنامه ریزی انجام شده قصد داریم در سال جاری صندوق بیمه‌ای بی‌واسطه‌ای تشکیل دهیم به طوریکه هر فرد تحت پوششی بتواند هزینه خودش را از این صندوق اخذ کند.

وی در ادامه تاکید کرد: در قانون جامع حمایت از حقوق معلولان، سازمان بهزیستی اختیار ایجاد و راه‌اندازی صندوق مشاغل، کسب و کار و حمایتی را دارد و در تلاش هستیم با اخذ مصوبه و توسعه صندوقهای بیمه‌ای، کارهای بیمه‌ای مددجویان توسط خود سازمان انجام شود.


تعداد کمپ‌های ترک اعتیاد 2 برابر می‌شوند
رییس سازمان بهزیستی با اعلام 2 برابر شدن کمپ‌های ترک اعتیاد تا پایان امسال گفت: تعداد کمپ‌های ترک اعتیاد از 340 به 500 کمپ افزایش یافته و تا پایان سال به 800 کمپ می‌رسد.

هاشمی با بیان اینکه راه‌اندازی کمپ‌های ترک اعتیاد دولتی کار مشکلی است، اعلام کرد: اما این اقدام با توجه به قول‌های بهزیستی به وزیر کشور تا پایان سال محقق می‌شود.

وی در ادامه با بیان اینکه اعتبارات حوزه پیشگیری تا پیش از این رقم ناچیزی بود، گفت: مبلغ چهار میلیارد و 200 میلیون تومان برای این کار محقق شده است و از سوی وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی قول‌های مساعدی برای این امر داده‌اند. ضمن اینکه استراتژی سازمان بهزیستی در این موضوع پیشگیری و آگاه‌سازی عمومی است.

هاشمی در ادامه با اعلام رشد 20 درصدی بودجه حوزه زنان و سرپرستان خانوار اظهار کرد: سال گذشته با استفاده از اعتبارات سازمان هدفمندی 55 هزار زن سرپرست خانوار بیمه شده‌اند و این بیمه، بیمه اجتماعی و برای تامین آتیه این زنان است.


مناسب سازی معابر

رئیس سازمان بهزیستی در مورد ارایه گزارش مناسب سازی معابر به هیئت دولت گفت: در حال حاضر گزارش مناسب سازی از دستگاه های مختلف جمع آوری شده و مکاتبات لازم در این خصوص صورت گرفته است به طوریکه در مردادماه نتایج گزارش جمع‌آوری شده به هیئت دولت ارایه می‌شود.

وی با بیان اینکه در شرکت‌های حمل و نقل ظرفیت مثبتی ایجاد شده و حذف نمی‌شوند، عنوان کرد: پایانه صادقیه با به کارگیری 50 دستگاه خودرو مناسب‌سازی ویژه معلولان با مشارکت شرکت اتوبوسرانی تهران ایجاد و مقرر شده است که این پایانه به تمام جامعه معلولان خدمت‌رسانی کند.

رییس سازمان بهزیستی افزود: با استفاده از اعتبارات سازمان بهزیستی، تعرفه حمل و نقل ون‌های مناسب‌سازی به کار گرفته شده در پایانه مذکور پایین‌تر از رقم مرسوم بازار خواهد بود و همه معلولان می‌توانند از این تسهیلات استفاده کنند.

هاشمی در ادامه تاکید کرد: کمک‌هزینه حمل و نقل معلولان تنها به معلولان شدید جسمی و حرکتی پرداخت می‌شود، اما تسهیلات ایجاد شده برای استفاده تمام معلولان است.
 

راه‌اندازی "جامعه خیران سازمان بهزیستی" و "جامعه بانوان خیر کشور"
رییس سازمان بهزیستی در ادامه با اعلام رشد بودجه بیش از 30 درصدی سازمان بهزیستی در سال جاری افزود: به سبب تعداد زیاد فعالیت‌های سازمان بهزیستی، منابع هر مقدار هم که رشد کنند، باز هم کافی نیستند و در این راستا توسعه مشارکت‌های مردمی مورد هدف است که در ماه مبارک رمضان "جامعه خیران سازمان بهزیستی" و "جامعه بانوان خیر کشور" راه‌اندازی می‌شود.
وی درباره اجرای قانون استخدام سه درصدی معلولان در استخدام‌های دولتی و رسمی گفت: در حال حاضر تامین اجتماعی این امر را لحاظ کرده و سازمان بهزیستی استخدام را رصد کرده و همه دستگاه‌ها موظف به انجام این کار هستند.
هاشمی در ادامه اظهار کرد: در پی توافق انجام شده با بانک مرکزی مقرر شده است، مستمری و یارانه مددجویان به عنوان تضمین تحصیلات آنها منظور شود.


فعالیتهای بهزیستی
هاشمی با اشاره به اینکه در سال جاری 70 هزار فرصت شغلی ایجاد می‌شود، افزود: سال گذشته 62 هزار فرصت شغلی ایجاد شد و همچنین و در سال جاری نیز قصد داریم این فرصت‌ها را برای مددجویان افزایش دهیم.

به گفته وی راه اندازی و توسعه مراکز مشاوره با رویکرد اسلامی و دینی، تولید محتوای تربیتی و آموزشی استاندارد برای مهدهای کودک، توسعه و تثبیت اورژانس اجتماعی از جمله اقداماتی است که در سال جاری به شدت پیگیری می‌شود.

هاشمی تاکید کرد‌: برنامه‌ریزی‌های لازم برای افزایش تعداد مراکز اورژانس اجتماعی در دستور کار قرار دارد به طوری که تا پایان سال 160 مرکز موجود به 400 مرکز افزایش پیدا می‌کند.

رئیس سازمان بهزیستی به سامانه هوشمند رصد آسیبهای اجتماعی اشاره کرد و اظهار داشت: با راه اندازی این سامانه آسیب‌های اجتماعی رصد، کنترل شده و با توجه به آنها مداخلات لازم انجام می شود.

وی به لایحه اورژانس اجتماعی اشاره کرد و افزود:‌ این لایحه هم اکنون در کمیسیون اجتماعی دولت به تصویب رسیده و به زودی در دستور کار دولت قرار می‌گیرد.

به گفته هاشمی، اورژانس اجتماعی سامانه هوشمند رصد آسیب‌های اجتماعی و کنترل و مداخله است و در این راستا لایحه ثبت اورژانس اجتماعی به هیات دولت ارسال و به تصویب کمیسیون اجتماعی رسیده و در مسیر تصویب هیات دولت است.

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۸
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۳۱ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۵
1
27
آره به اين آمارها توجه نكنيم پاشيم با هم ترانه " من چقدر خوشحالم" را بخوانيم
عادل
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۳۷ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۵
2
19
یکی نیست به این آقا بگه آخه خوشگل به نظرت شما تو یه روستا که خانوارها محدودند و همه بومی و همدیگرو میشناسن و کلا دختراشونو زود شوهر میدن به نظر عقل کامل شما روسپی هم پیدا میشه؟؟؟
و یه یه بخش دیگه از صحبت ایشون توجه کنید: " برخی آمارها هیچ کارکرد مثبتی در سطح اجتماع ندارند و اثرات بد روانی در جامعه بر جای می‌گذارند و برای همین بهتر است اینجا دراینباره صحبت نکنیم."
حالا صرف اینکه صحبت نکنیم قضیه منتفیه و اصلا شما از پایه و اساس ردش میکنی؟ شایدم این آقا رئیس سازمان بهزیستی کشور دیگه ای بوده و انتخاب جان شما رودست خوردی...
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۴۳ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۵
1
23
هرکی کوله قرمز داره میشه زن خیابانی؟
ناشناس
|
UNITED KINGDOM
|
۱۷:۲۴ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۵
2
17
چقدر راحت تهمت می زنن
ایرانی55
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۷:۳۶ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۵
1
22
زنان خیابانی در روستاها!!!؟؟؟؟
خداییش جک بود یا مصاحبه!!!جواب بدید و ملتی رو از نگرانی برهانید!!!
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۷:۴۴ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۵
1
23
آره مال روستاهاست !!!!!!!!!!! اونهم روستاهای بورکینا فاسو !!!!!!!!! مثل کبک سرزیر برف کردن که هنر نیست ...
ناشناس
|
UNITED STATES
|
۱۹:۳۷ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۵
1
18
خجالت هم خوب چیزیه.روستاییان ما واین حرف ها... ، در روستا ها سن ازدواج پایین ترازشهرهاست وفرصتی برای این کارها نیست..عرضه داشته باشید سن ازدواج رو بیارید پایین تا همه ی این مشکلات حل بشه.
یک روستایی با شرف
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۹:۵۰ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۵
1
20
ایا دیواری کوتاه تر از زن روستایی پیدا نکردید، چرا به زنان زحمتکش و دختران سخت کوش روستاییان که از تمام امکانات و تفریحات شهری محرومند و با این حال پا به پای شوهران و پدران خود به کار کشاورزی و دامداری و باغداری مشغول هستند تهمت بی بند باری و روسپگری می بندی.
آقای محترم اگر از خلق خدا نمی ترسی و بی پروا تو روز روشن به زنان پاکدامن روستایی که با عرق جبین خود مشغول تلاش و تولید است این گونه توهین می کنید از خدا و روز جزا بترسید که عدالت و دادگاه عدل اوست که گریبان شما خواهد گرفت که در آن هیچ پناهگاه و کمی گاهی وجود نخواهد داشت.
پس به اندازه یک سر سوزن انصاف داشته باشید و مشکلات و نارسایی ها و ناهنجاری های که در سطح شهر وجود دارد به گردن زنان و دخترام مظلوم و رنج کشیده روستایی نگذارید و بیشتر از این ابروی نداشته را بهش چوب حراج نزنید که متاعتان در این کهنه بازار سالیان است خریدار ندارد.
نظرات بینندگان