arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۹۸۶۴۰
تاریخ انتشار: ۲۱ : ۰۸ - ۲۱ مهر ۱۴۰۱

صبحانه خبری، ۲۱ مهر ۱۴۰۱؛ از تکذیب شایعه آوردن تانک به سنندج تا توافق اتحادیه اروپا بر سر اعمال تحریم علیه ایران

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

در بسته خبری پیش رو، مهمترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته را با هم مرور می‌کنیم. این صبحانه خبری مفید و مختصر را بخوانید.

برای ۶۰ نفر از دستگیرشدگان حوادث اخیر کیفرخواست صادر شد
علی صالحی دادستان تهران در خصوص حوادث اخیر گفت: برای ۶۰ پرونده کیفرخواست صادر و پرونده این افراد برای دادگاه ارسال خواهد شد، لذا هدف این است که ظرف هفته آینده پرونده اغتشاشگران بررسی و به دادگاه ارسال شود.

جبلی: صداوسیما تریبون نظام است
پیمان جبلی رئیس سازمان صداوسیما گفت: رسانه ملی روابط عمومی هیچ دستگاهی نیست؛ ولی تریبون نظام است و این جایگاه را باید با افتخار اعلام کرد. همواره فرهنگ نخبگانی و برخی مسئولان نظام توقع دیگری از ما داشته‌اند؛ اما از این پس همه باید به صداوسیمای خلاق عادت کنند که پیشرو و فعال است و منفعل نیست که زمان را از دست بدهد. 

رهبر معظم انقلاب: حوادث جزیی حواس مسئولان را از سازندگی پرت نکند
رهبر معظم انقلاب با تأکید بر اینکه در حوادث اخیر، نقش و دخالت دشمن برای همه و حتی برای صاحب‌نظران بی‌طرف خارجی روشن و آشکار است، به مسئولان کشور گفتند: مراقب باشید این مسائل حواس شما را پرت نکند و از کار‌های اصلی و اساسی باز نمانید.

روایت ایسنا از اتفاقات اخیر در سنندج
خبرگزاری دولتی ایسنا نوشت: در ادامه ناآرامی‌ها و اغتشاشات در استان کردستان که در هفته اخیر شدت بیشتری به خود گرفته است، به دنبال افزایش خشونت‌ها در این شهر امروز چهارشنبه (۲۰ مهرماه) بازاریان و صاحبان کسب و کار در سنندج، سقز و بانه برای دومین بار در این هفته ناچار به تعطیلی مغازه‌های خود شدند. در روز‌های اخیر اغتشاشات و تجمعات اعتراضی در سنندج شدت گرفت به طوری که دو کشته و چندین زخمی بین مردم و نیرو‌های انتظامی به جا گذاشته شد.

عربستان درخواست آمریکا را رد کرد
روزنامه آمریکایی وال استریت ژورنال نوشت: چند روز قبل از اقدام اوپک و متحدانش برای کاهش تولید نفت، مسوولان آمریکایی با همتایان سعودی و دیگر تولیدکنندگان بزرگ نفت در حوزه خلیج فارس تماس گرفته و درخواست کردند که تصمیم کاهش تولید نفت را فقط یک ماه به تعویق اندازند اما سعودی ها مخالفت کردند.

دادستان تهران: برای دستگیری عاملان شهادت بسیجیان ، پرونده ویژه تشکیل شده
علی صالحی دادستان تهران گفت: پرونده قضایی ویژه برای شناسایی عاملان شهادت بسیجیان مدافع امنیت اغتشاشات اخیر پایتخت در دادسرای عمومی و انقلاب تهران تشکیل شده است.

سهمیه‌های کنکور حذف نمی‌شوند
دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی اعلام کرد: در حال حاضر تغییری در سهمیه‌های موجود در پذیرش داوطلبین ورود به آموزش عالی رخ نداده و این سهمیه‌ها حذف نخواهند شد.

ابهام در مذاکرات تهران و ریاض
موسی غضنفرآبادی رئیس کمیسیون قضایی مجلس گفت: با عملکردی که رسانه منتسب به عربستان سعودی بویژه در اغتشاشات اخیر در ایران داشته، به نظر می‌رسد مذاکراتی که مدتی است به منظور عادی‌سازی روابط با این رژیم در عراق در جریان است، نتیجه‌ای در بر نداشته باشد.

توافق اتحادیه اروپا بر سر اعمال تحریم علیه ایران
یک رسانه غربی از حصول توافق میان اعضای اتحادیه اروپا برای اعمال تحریم‌های جدید علیه ایران به بهانه آنچه «سرکوب اعتراضات» خوانده شده خبر داده است. خبرگزاری فرانسه این خبر را به نقل از دیپلمات‌های غربی گزارش داد.

تکذیب شایعه آوردن تانک به سنندج
سردار سید صادق حسینی فرمانده سپاه بیت‌المقدس استان کردستان گفت: احزاب ۲۰روز قبل از مرگ مهسا امینی جلسه‌ای برای ایجاد ناامنی در ایران تشکیل داده و کومله و دموکرات اعلام حضور با سلاح کرده‌اند. وی شایعه آوردن تانک به سنندج و خون‌ریختن جوانان را تکذیب کرد و افزود: هشت نفر از عوامل مزدور ضدانقلاب به صورت ناجوانمردانه یک نفر از پاسداران مدافع امنیت کردستان را مقابل تاناکورا سنندج به شهادت رساندند اما کسی حرفی نزد‌.

نظرات بینندگان