arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۹۸۷۷۴
تاریخ انتشار: ۱۴ : ۱۱ - ۲۲ مهر ۱۴۰۱

درآمد نفتی روسیه به پایین‌ترین رقم در سال جاری میلادی رسید

آژانس بین‌المللی انرژی اعلام کرد درآمد نفتی روسیه ۳.۲ میلیون دلار در ماه سپتامبر کاهش یافته و به ۱۵.۳ میلیون دلار رسیده است، یعنی پائین‌ترین رقم در سال جاری میلادی.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

تسنیم: آژانس بین‌المللی انرژی اعلام کرد درآمد نفتی روسیه ۳.۲ میلیون دلار در ماه سپتامبر کاهش یافته و به ۱۵.۳ میلیون دلار رسیده است، یعنی پائین‌ترین رقم در سال جاری میلادی.

به‌گزارش اویل پرایس، آژانس بین‌المللی انرژی اعلام کرد کاهش قیمت نفت خام و کاهش صادرات نفتی روسیه درآمد نفتی این کشور را 3.2 میلیون دلار در ماه سپتامبر پائین آورده و به 15.3 میلیون دلار رسانده‌است، یعنی پائین‌ترین درآمد ماهیانه صادرات نفت روسیه در سال جاری میلادی.

طبق گزارش این آژانس از بازار نفت، کل صادرات نفت خام و محصولات نفتی روسیه 230 هزار بشکه در روز در ماه سپتامبر کاهش‌یافته و به 7.5 میلیون بشکه در روز رسیده‌است. این رقم 560 هزار بشکه در روز کمتر از صادرات نفت روسیه قبل از حمله این کشور به اوکراین است.

صادرات نفت روسیه به اتحادیه اروپا 390 هزار بشکه در روز در ماه سپتامبر نسبت‌به ماه قبل‌از آن کاهش‌یافته است.

در گزارش آژانس بین‌المللی انرژی آمده‌است :«درحالی‌که کمتر از 2 ماه تا اجرایی شدن تحریم‌های نفتی اتحادیه اروپا علیه واردات نفت خام روسیه باقی‌مانده، کشورهای این اتحادیه بیش‌از نیمی از نفت خود را نسبت‌به قبل‌از جنگ اوکراین از منابع دیگری غیر از روسیه خریداری می‌کنند».

این آژانس همچنین هشدار داد اجرایی شدن تحریم‌های نفتی اتحادیه اروپا علیه روسیه و ممنوعیت خدمات دریایی که در اوایل دسامبر اجرایی خواهد شد، باعث کاهش بیشتر تولید نفت روسیه می‌شود.

در این بین، پوتین و الکساندر نواک، معاون نخست‌وزیر روسیه اعلام کردند این کشور نفت خود را به کشورهایی که به طرح قرار دادن سقف قیمت برای نفت روسیه بپیوندند صادر نمی‌کند.

آژانس بین‌المللی انرژی همچنین اعلام کرد علی‌رغم کاهش درآمد نفتی روسیه به پایین‌ترین رقم در سال جاری میلادی، درآمد این کشور هنوز هم بالاتر از متوسط درآمد ماهانه در 2021 است که برابر با 14.9 میلیارد دلار بود.

اتحادیه اروپا از زمان حمله روسیه به اوکراین تا ماه سپتامبر بیش‌از 97 میلیارد دلار سوخت‌های فسیلی از این کشور وارد کرده است.

نظرات بینندگان