arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۹۸۹۶۸
تاریخ انتشار: ۰۷ : ۲۲ - ۲۳ مهر ۱۴۰۱

حمله با سوپ گوجه‌فرنگی به تابلو «گل‌های آفتاب‌گردان» ون‌گوگ توسط دو طرفدار محیط زیست

دو طرفدار محیط زیست و معترض به چرخه سوخت فسیلی در گالری ملی لندن بر روی تابلونقاشی گران‌قیمت و معروف «گل‌های آفتاب‌گردان» اثر ونسان ون‌گوگ سوپ گوجه‌فرنگی ریختند و دستان خود را با چسب به دیوار گالری چسباندند. این دو زن فعال محیط زیستی و معترض به چرخه سوخت فسیلی از اعضای گروه‌های اعتراضی آب و هوایی بودند که در اقدامی اعتراضی به تابلوی گران‌قیمت «گل‌های آفتاب‌گردان» اثر ونسان ون‌گوگ نقاش شهیر جهان و از سردمداران نقاشان مکتب اکسپرسیونیم سوپ گوجه فرنگی ریختند. هر چند این تابلو مانند دیگر تابلو‌های معتبر و گران‌قیمت گالری ملی لندن با شیشه محافظت می‌شود.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

دو طرفدار محیط ‌زیست و معترض به چرخه سوخت فسیلی در گالری ملی لندن بر روی تابلونقاشی گران‌قیمت و معروف «گل‌های آفتاب‌گردان» اثر ونسان ون‌گوگ سوپ گوجه‌فرنگی ریختند و دستان خود را با چسب به دیوار گالری چسباندند.

به گزارش گاردین، این دو زن فعال محیط ‌زیستی و معترض به چرخه سوخت فسیلی از اعضای گروه‌های اعتراضی آب و هوایی بودند که در اقدامی اعتراضی به تابلوی گران‌قیمت «گل‌های آفتاب‌گردان» اثر ونسان ون‌گوگ نقاش شهیر جهان و از سردمداران نقاشان مکتب اکسپرسیونیم سوپ گوجه فرنگی ریختند. هر چند این تابلو مانند دیگر تابلوهای معتبر و گران‌قیمت گالری ملی لندن با شیشه محافظت می‌شود.

در ادامه این دو معترض در گالری ملی لندن که روی لباس آنها عبارت «just Stop oil» (گروهی که از دولت می‌خواهند بی قید و شرط تمام مجوزها و موافقت‌های آینده برای اکتشاف، توسعه و تولید سوخت‌های فسیلی در بریتانیا را متوقف کند)، پس از ریختن سوپ گوجه فرنگی روی تابلوی «ونگوگ» که ۸۰ میلیون دلار ارزش دارد و یکی از مهم‌ترین گنجینه‌های این گالری است، دست‌های خود را نیز به دیوار پائین اثر چسباندند.

بنا بر نقل شاهدان این دو نفر بعد از ریختن سوپ روی تابلو و چسباندن دست‌های‌شان به دیواره پایین تابلو گل‌های آفتابگردان فریاد می‌زدند: «چه چیزی ارزش بیشتری دارد، هنر یا زندگی؟ آیا ارزشش بیشتر از غذاست؟ بیشتر از عدالت است؟ آیا شما بیشتر نگران حفاظت از یک نقاشی هستید یا حفاظت از سیاره و مردم ما؟ بحران هزینه‌های زندگی بخشی از بحران هزینه نفت است، سوخت برای میلیون‌ها خانواده سرد و گرسنه غیرقابل استطاعت است. آنها حتی نمی‌توانند یک قوطی سوپ را گرم کنند.»

مسئولان گالری ملی لندن به محض وقوع این اتفاق؛ اتاق را از حضور بازدیدکنندگان تخلیه کردند. طبق گفته مسئولان؛ اصل نقاشی آسیبی ندیده و تنها آسیبی جزئی به قاب اثر وارد شده است. در ادامه دو فرد معترض توسط پلیس لندن دستگیر شده‌اند.

نقاشی «گل‌های آفتاب‌گردان» یکی از مشهورترین نقاشی‌های جهان است که ون‌گوگ زمانی که در جنوب فرانسه زندگی می‌کرد، آن را کشیده است. این تابلو، مانند بسیاری از کارهای این هنرمند هلندی، زیبایی اشیاء معمولی روزمره را تجلیل می‌کند ـ یک گل، یک صندلی، یک کفش.

منبع: ایرنا

نظرات بینندگان