arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۹۹۳۳
تاریخ انتشار: ۰۹ : ۱۸ - ۲۶ تير ۱۳۹۱

تلويزيون سريال‌هاي رمضاني‌اش را قطعي كرد/خبري از سريال‌هاي ماورايي نيست

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

كمتر از يك هفته به شروع ماه رمضان باقي مانده و شبكه‌هاي تلويزيوني سرانجام سريال‌هاي رمضاني خود را قطعي و اعلام كردند.

چهار سريال «راز پنهان»، «چمدان»، «خداحافظ بچه» و «شايد براي شما هم اتفاق بيفتد» براي پخش در ماه رمضان 91 انتخاب شدند.

از ميان اين چهار سريال مناسبتي، دو مجموعه‌ي «خداحافظ بچه» و «چمدان» از مضموني طنز برخوردارند و دو سريال ديگر نيز مضموني درام و جدي دارند. البته شبكه سه سيما علاوه بر سريال «خداحافظ بچه»، سري جديد طنز «خنده‌بازار» را نيز براي پخش در رمضان در نظر گرفته است.

اما نكته‌ي قابل توجه در رمضان 91 اين است كه به نظر مي‌رسد بر خلاف سال‌هاي گذشته هيچكدام از شبكه‌ها به سراغ موضوعات ماورايي نرفته‌اند و برغم سال‌هاي قبل اغلب سريال‌هاي مناسبتي به دور از شتابزدگي مرسوم براي سريال‌هاي مناسبتي توليد مي‌شوند.

در اين راستا شبكه دو نيز علاوه بر سريال طنز «چمدان»، مجموعه نمايشي و اپيزوديك «مثل من، مثل تو» را كه ويژه مخاطبان كودك و نوجوان است، براي قبل از افطاردر نظر گرفته است.

در اين گزارش ايسنا خلاصه‌اي از جزييات سريال‌هايي كه پخششان در ماه رمضان قطعي شده‌ است به همراه ساعت پخش آنها آمده است.

*** شبكه يك: «راز پنهان»

راز پنهان

شبكه يك سيما از ميان دو گزينه «راز پنهان» به كارگرداني فلورا سام و «راستش را بگو» به كارگرداني محمدرضا آهنج، «راز پنهان» فلورا سام را سريال قطعي براي پخش ايام رمضان انتخاب كرد.

تصويربرداري اين سريال به نويسندگي و كارگرداني فلورا سام و تهيه‌كنندگي مجيد اوجي تمام شده است. داستان اين مجموعه درباره مردي 35 ساله است كه به تازگي متحول شده و پس از برخورد با دوستان قديمي‌اش و مرور گذشت وقايعي را رقم مي‌زند كه داراي لحظات تلخ و شيرين است.

در اين مجموعه تلويزيوني بازيگراني چون داريوش ارجمند، پروانه معصومي، دكتر محمود عزيزي، الهام حميدي، عليرضا جلالي تبار، كامران تفتي، لادن طباطبايي، ليلا بلوكات، كاوه آشنا، حميد رضا محمدي و سعيد پور حميدي ايفاي نقش كرده‌اند.

سريال «راز پنهان» ساعت 22 و 30 دقيقه پخش مي شود.

*** شبكه دو: «چمدان»

چمدان

شبكه دو سيما از ميان دو گزينه‌ي «چمدان» به تهيه‌كنندگي و كارگرداني خسرو ملكان و «روياي گنجشك‌ها» به كارگردان راما قويدل، سريال «چمدان» خسرو ملكان را كه بعد از سال‌ها با اين سريال به تلويزيون بازگشته،‌ انتخاب كرده است. «چمدان» مضموني طنز دارد و با حال و هواي رمضان ساخته شده است.

موضوع اين سريال داستان يك چمدان است كه دست به دست مي‌چرخد و ماجراهاي جالبي را پشت سر مي‌گذارد. «چمدان» ملكان آخرين سريال ماه رمضاني است كه هر روز ساعت 23 و 15 دقيقه روي آنتن مي‌رود.

اين مجموعه تلويزيوني قرار بود ماه رمضان گذشته از شبكه دو پخش شود، در «چمدان» بازيگراني چون مهران غفوريان، شهره لرستاني، فتحعلي اويسي، اكرم محمدي، ارژنگ اميرفضلي، فلور نظري، يوسف صيادي، محسن قاضي‌مرادي، رضا بنفشه‌خواه، اشكان اشتياق، فلامك جنيدي، عنايت بخشي ايفاي نقش مي‌كنند.

البته شبكه دو سريال «مثل من مثل تو» را نيز براي مخاطب كودك و نوجوان در نظر گرفته كه هر روز قبل از افطار پخش مي‌شود. اين مجموعه به كارگرداني شاهين باباپور در 60 قسمت است كه 30 قسمت آن پس از ماه رمضان به روي آنتن مي‌رود.

داستان اين مجموعه درباره خانواده‌اي سنتي است كه پسر 11 ساله اين خانواده قهرمان است. او با توجه به اينكه به سن بلوغ نرسيده سعي مي‌كند روزه بگيرد و هر روز داستان‌هايي در مدرسه، خانه و مسجد محل برايش رخ مي‌دهد.

*** شبكه سه: «خداحافظ بچه»

خداحافظ بچه

شبكه سه سيما از ميان دو گزينه «خداحافظ بچه» به كارگرداني منوچهر هادي و «دزد و پليس» به كارگرداني سعيد آقاخاني،‌ سريال منوچهر هادي را كه مضموني كمدي دارد براي پخش در رمضان انتخاب كرد.

به گزارش ايسنا، شبكه سه سيما در حالي سريال «خداحافظ بچه» را براي پخش در ماه رمضان انتخاب كرد كه سري ششم مجموعه طنز «خنده‌بازار» را هم در جدول پخش برنامه‌هاي خود قرار داده است.

سريال «خداحافظ بچه‌» مضموني كمدي دارد و قصه زوجي خوشبخت به نام مرتضي و ليلا را روايت مي‌كند كه در آرزوي تولد فرزند به سر مي‌برند، وقوع اتفاقي غير منتظره زندگي آرام اين زورج را به هم مي‌زند، آن دو با انجام آزمايشي درمي‌ِيابند كه مشكل ناباروروي دارند و به همين دليل تصميم مي‌گيرند سرپرستي كودكي را بر عهده بگيرند.

آتيلا پسياني، بهاره رهنمنا، شهرام حقيقت‌دوست، مهراوه شريفي‌نيا،‌به ترتيب نقش يك زوج را در اين سريال بازي مي‌كنند، بهنوش بختياري، مهدي صبايي، ايمان صفا،‌مائده طهماسبي، ناصر گيتي‌جاه، شهين تسليمي، نادره محتشمي، داريوش هاشمي، مونيا جمالپور، عبدالله عبدالكريمي، محسن حاجي قاسم، كاوه نويد، مرتضي كوهي، نداميرمهدي، نوشين زارع، ديگر بازيگران اصلي سريال هستند.

اين سريال كه ساعت 20 و 50 دقيقه پخش مي‌شود را داوود هاشمي تهيه‌كنندگي و سجاد ابوالحسني نويسندگي كرده است. عليرضا افخمي هم مشاور آن بوده است.

*** شبكه تهران: شايد براي شما هم اتفاق بيفتد

شايد براي شما هم اتفاق بيفتد

شبكه تهران نيز از ميان گزينه‌هاي «تكيه بر باد» به كارگرداني محمد معظمي، «طهران نو» به كارگرداني فريد سجادي حسيني و «شايد براي شما اتفاق بيفتد» به تهيه‌كنندگي اكبر تحويليان، تصميم گرفت به پخش اپيزودهاي «شايد براي شما اتفاق بيفتد» براي پخش در ايام رمضان اكتفا كند.

اين مجموعه قصد دارد تا بيشتر پاداش كار خير و رحمت پروردگار را به تصوير بكشد و به این سمت و سو است که نشان دهد وقایعی که برای افراد اتفاق می‌افتد، بازتاب رفتار و اعمال افراد در گذشته و تاثير آن برای زندگی آینده است. اين‌ بار هم داستان‌هاي سري جديد آن برگرفته از مشكلات زندگي مردم است. اپيزودهاي اين مجموعه به يكديگر وابستگي داشته و تكميل‌كننده همديگر هستند.

اين مجموعه در 30 قسمت 40 دقيقه‌اي براي ماه رمضان به صورت اپيزودي تهيه مي‌شود؛ اپيزودهاي «تسويه حساب»، «زندگي با وجدان آسوده»، «شب سوم»، «شليك به خود»، «گوشي همراه»، «محدوده خطر»، «مردن به اختيار»، «نذر»، «نسيان» و «وسوسه پاركبان» تصويربرداري شده‌اند و تدوين اين مجموعه نيز همزمان انجام مي‌شود.

مجموعه «شايد براي شما اتفاق بيفتد»قرار است در 30 قسمت 40 دقيقه‌اي از يكم ماه رمضان هر روز پيش از اذان مغرب حدود ساعت 19 نمايش داده شود.


منبع: خبرگزاری ایسنا

نظرات بینندگان