arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۹۹۵۲
تاریخ انتشار: ۵۲ : ۲۳ - ۲۶ تير ۱۳۹۱

بروز گرد و خاک در غرب کشور

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
مدیر کل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی گفت: با توجه به تشکیل توده گرد و خاک در شمال عراق به تدریج از اواخر وقت امروز و طی فردا علاوه بر جنوب غرب مناطق غربی کشور درگیر پدیده باد، گرد و خاک و کاهش دید افقی می شوند.

عبدالرضا امیدوار شهری افزود: براساس نقشه های پیش یابی هواشناسی عصر امروز در سواحل دریای خزر، دامنه های جنوبی البرز، شمال شرق و بطور ضعیف تر در بخشهایی از شمال غرب، غرب و مرکز کشور ابرناکی، وزش باد، رگبار باران گاهی رعد و برق، کاهش نسبی دما و در مناطق مستعد بارش تگرگ پیش بینی می شود.

وی با اینکه در این مدت دریای خزر نیز مواج خواهد بود اظهار داشت: فردا از میزان ناپایداریها در مناطق ذکر شده کاسته شده و طی سه شنبه و چهار شنبه تنها در بخشهای شمالی آذربایجان شرقی و غربی و ارتفاعات البرز افزایش ابر و رگبار پراکنده و وزش باد رخ خواهد داد.

به گفته امیدوار شهری، طی سه روز آینده در شرق کشور به ویژه منطقه زابل وزش باد و گرد و خاک و برای ارتفاعات جنوب شرق در ساعات بعدازظهر رشد ابر، رگبار و رعد و برق و وزش باد پیش بینی می شود.

مدیر کل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی تصریح کرد: در 24 ساعت آینده در برخی مناطق جنوب غرب پدیده گرد وخاک ادامه دارد و انتظار می رود که با توجه به تشکیل توده گرد و خاک در شمال عراق بتدریج از اواخر وقت امروز و طی فردا علاوه بر جنوب غرب مناطق غربی نیز درگیر پدیده باد و گرد و خاک و کاهش دید افقی شوند.

منبع: خبرگزاری مهر


نظرات بینندگان