arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۹۹۹۵۶
تاریخ انتشار: ۰۲ : ۲۰ - ۳۰ مهر ۱۴۰۱

مهم ترین کابردهای کانسیلر در آرایش

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

مهم ترین کابردهای کانسیلر در آرایش

از آنجایی که کانسیلر نسبت به سایر لوازم آرایشی جدیدتر است، بسیاری از بانوان با نحوه استفاده صحیح از آن و کاربردهای کانسیلر آشنا نیستند. خانوم‌ها تصور می‌کنند که کانسیلر تنها برای پوشش‌دهی تیرگی‌ها، لکه‌های قرمز و زرد بر روی پوست و جای جوش و لک است. در حالی که اینطور نیست و کانسیلر کاربردهایی فراتر از حد انتظار شما را دارد. به همین منظور، اگر شما هم از کانسیلر تنها برای این موارد محدود استفاده می‌کرده‌اید، وقت آن رسیده است که تصورتان را تغییر دهد. زیرا قرار است شما را با کاربردهای شگفت‌انگیز این محصول آرایشی به طور کامل آشنا کنیم.

کانسیلر چه کاربردهایی در آرایش دارد؟

در ادامه به چندین مورد از کاربردهای کانسیلر اشاره شده است. با خواندن موارد زیر، کانسیلر جزئی از لوازم آرایشی پایه تان خواهد شد.

۱. رفع جای جوش، لک و تیرگی

مهم ترین کابردهای کانسیلر در آرایش

اولین و مهم‌ترین کاربرد کانسیلر که همه ما با آن آشنا هستیم، رفع جای جوش و لک و تیرگی‌ها است. به این منظور، بانوان ابتدا از کرم پودر استفاده کرده و تمام صورت خود را با آن پوشش می‌دهند. بعد از استفاده از کرم پودر، اگر هنوز جای جوش و لک بر روی پوست‌شان باقی مانده باشد، بر روی آن نواحی کانسیلر می‌زنند. همچنین، از کانسیلر برای رفع تیرگی دور چشم نیز استفاده می‌شود.

البته، لازم است که برای پوشش‌دهی این موارد از کانسیلر مناسب رنگ پوستتان استفاده کنید. زیرا اگر رنگ گانسیلر از رنگ پوست شما روشن یا تیره‌تر باشد، تیرگی‌ها و لکه‌ها بیشتر مشخص می‌شوند. یکسری کانسیلرهای رنگی همچون رنگ سبز، بنفش، زرد و ... نیز وجود دارد که از آن‌ها برای پوشش‌دهی زردی‌های صورت، لکه‌های قرمز پوست یا کبودی‌ها استفاده می‌شود.

۲. کانتور کردن صورت

از کانسیلر برای زاویه‌بندی صورت نیز استفاده می‌شود. به این منظور، به سه رنگ کانسیلر مختلف یعنی رنگ طبیعی صورت، تیره‌تر از رنگ پوست، روشن‌تر از رنگ پوست نیاز دارید. با استفاده از این کانسیلرها می‌توانید قسمت‌هایی از صورت همچون بینی را  کوچک‌تر و قسمت‌هایی از چهره همچون گونه‌ها را برجسته تر کنید.

البته، اگر فکر می‌کنید که خرید دو یا سه رنگ کانسیلر هزینه زیادی دارد، می‌توانید به خرید انواع کانسیلر از مو تن رو اقدام کنید. به این صورت، با تخفیفاتی که این فروشگاه آرایشی بر روی محصولات اعمال می‌کند، می‌توانید به جای یک محصول، چند محصول آرایشی خریداری کنید.

۳. حجم دادن به مژه

از این محصول آرایشی می‌توانید برای حجم دادن به مژه‌هایتان نیز استفاده کنید. به این منظور، لازم است تا کانسیلر را روی مژه‌های خود بکشید و اجازه دهید تا بر روی مژه خشک شود. سپس بر روی آن ریمل بزنید. با این کار مژه‌هایتان حجم بیشتری به خود می‌گیرد و زیبایی چهره‌تان دوچندان می‌شود.

۴. محو کردن خط چشم اشتباه

برای همه ما اتفاق افتاده است که خط چشمی که کشیده‌ایم، نامتقارن یا بیش از حد نازک و پهن شده باشد. با کانسیلر این موضوع قابل حل است و می‌توانید خطاهای خط چشم را به راحتی بپوشانید. همچنین، اگر خط چشم بر روی نقاطی از صورت پخش شده باشد هم می توانید آن را با کانسیلر پوشش دهید. در واقع، با پوشاندن خطاهای خط چشم با کانسیلر، دیگر لازم نیست آرایشتان را به طور کامل پاک کنید.

۵. ماندگار کردن آرایش چشم

برای جلوگیری از پخش شدن سایه در زیر چشم نیز می‌توانید از کانسیلر کمک بگیرید. به این منظور، کافی است تا مقداری از این محصول آرایشی را پشت چشم خود بزنید و بعد از آن سایه چشم را اعمال کنید. نگران این موضوع هم که رنگ سایه با زدن کانسیلر تغییر می‌کند نباشید، سایه شما به همان رنگ طبیعی در پشت چشمانتان جلوه می‌کند.

۶. ماندگار کردن آرایش لب

اگر می‌خواهید رژلب‌تان برای ساعات طولانی بر روی لب باقی بماند و به مرور زمان و با خوردن و آشامیدن خوراکی‌ها پاک نشود، باید قبل از رژلب از کانسیلر استفاده کنید. با این کار، رژلب شما برای مدت طولاتی بر روی لب‌هایتان تثبیت می‌شود. البته برای استفاده از کانسیلر بر روی لب باید ترتیب استفاده از محصولات آرایشی را رعایت کنید. به این منظور، ابتدا باید از بالم لب، بعد از آن از کانسیلر و در آخر از رژلب استفاده کنید.

۷.  نظم بخشیدن به خط ابرو

قدرت ابروها در زیبایی را دست کم نگیرید و برای آرایش آن‌ها وقت بگذارید. برای این کار از کانسیلر کمک بگیرید و با نوع مدادی این محصول آرایشی، خطوطی دور ابروهایتان بکشید. با این کار هم به ابروها زاویه می‌دهید و هم می‌توانید خطاهای آرایشی که در اطراف ابرو ایجاد شده است را پاک کنید.

کانسیلر و یک دنیا رازهای پشت پرده

شاید تا قبل از خواندن این مطلب تنها تصور شما این بود که کانسیلر برای رفع تیرگی دور چشم و جای جوش و لک استفاده می‌شود. در حالی که الان با دنیایی از کاربردهایی این محصول آرایشی آشنا شده‌اید و می‌توانید آرایش حرفه‌ای‌تری را انجام دهید. حال، امیدواریم که این مطلب تهیه شده در مو تن رو برای شما مفید باشد و بتوانید در آرایش‌های بعدی از تکنیک‌های آن استفاده کنید.

نظرات بینندگان