arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۷۰۰۵۱۰
تاریخ انتشار: ۴۱ : ۱۳ - ۰۴ آبان ۱۴۰۱

شاخص کل بورس، امروز ۴ آبان ۱۴۰۱

شاخص بورس در جریان معاملات امروز بازار سرمایه با افت ۲۶هزار واحدی روبرو شد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

تسنیم: شاخص بورس در جریان معاملات امروز بازار سرمایه با افت ۲۶هزار واحدی روبرو شد.

در جریان دادوستد‌های امروز بازار سرمایه بیش از ۷ میلیارد و ۵۸۹ میلیون سهم و حق‌تقدم به‌ارزشی بالغ بر ۵ هزار و ۲۹۳ میلیارد تومان در بیش از ۲۹۰ هزار نوبت مورد دادوستد قرار گرفت و شاخص بورس با افت ۲۶ هزار و ۲۲ واحدی در ارتفاع یک‌میلیون و ۲۴۱ هزار و ۳۸ واحد قرار گرفت.

بیشترین اثر منفی بر دماسنج بازار سهام در روز جاری به نام نماد‌های معاملاتی شرکت‌های توسعه معادن و صنایع معدنی خاورمیانه، فولاد مبارکه اصفهان و گسترش نفت و گاز پارسیان شد و در مقابل شرکت‌های سیمان اصفهان، سازه پویش و ملی کشت و صنعت و دامپروری پارس با رشد خود مانع افت بیشتر نماگر بازار سهام شدند.

بر اساس این گزارش، در بازار‌های فرابورس ایران هم با معامله ۳ میلیارد و ۱۰۵ میلیون ورقه به‌ارزش ۱۰ هزار و ۴۶۹ میلیارد تومان در ۱۵۱ هزار نوبت، شاخص فرابورس (آیفکس) ۲۷۷ واحد افت کرد و در ارتفاع ۱۷ هزار و ۲۱۰ واحد قرار گرفت.

در این بازار هم امروز بیشترین اثر منفی بر شاخص فرابورس به نام نماد‌های معاملاتی بیمه پاسارگاد، سرمایه‌گذاری صبا تامین و سنگ آهن گهر زمین، و بیشترین اثر مثبت بر این نماگر به نام شرکت‌های فرآورده‌های غذایی و قند چهارمحال، کلر پارس و سپیدار سیستم آسیا شد.

نظرات بینندگان