arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۷۰۰۹۱۹
تاریخ انتشار: ۰۸ : ۰۸ - ۰۸ آبان ۱۴۰۱

صبحانه خبری، ۸ آبان ۱۴۰۱؛ از واکنش دادگستری به شایعه تجاوز به آرمیتا عباسی در کرج تا واکنش مقامات به کشته شدن یک پرستار در گیلان و یک پزشک در تهران و وضعیت اراک در روز تشییع مهرشاد شهیدی‌نژاد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

در بسته خبری پیش رو، مهمترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته را با هم مرور می‌کنیم. این صبحانه خبری مفید و مختصر را بخوانید.

واکنش دادگستری به شایعه تجاوز به آرمیتا عباسی
طی روزهای گذشته، در فضای مجازی ادعاهایی در رابطه با دختری به نام آرمیتا عباسی منتشر شد مبنی بر اینکه بعد از یک هفته بازداشت، به بیمارستانی در کرج منتقل شده و در بیمارستان مشخص شده است که وی مورد تجاوز قرار گرفته است. حسین فاضلی هریکندی رئیس کل دادگستری استان البرز درباره ادعاها پیرامون آرمیتا عباسی گفت: شایعات منتشر شده در مورد فوت و یا تجاوز به این فرد از اساس کذب است و صحت ندارد. این خانم به دلیل اینکه لیدر اغتشاشات بوده با صدور قرار تعقیب بازداشت موقت در زندان فردیس به سر می‌برد. او گفته: ۲۵ مهر ماه اعلام کرد که روده‌هایش مشکل دارد و پس از انجام معاینات پزشکی مشخص شد که از گذشته دارای مشکلات گوارشی مربوط به بیماری هموروئید بوده.

وضعیت اراک در روز تشییع مهرشاد شهیدی‌نژاد
تسنیم نوشت: از ابتدای روز جمعه و در ابتدای امر فراخوانی برای حضور در مقابل یک رستوران که محل کار "شهیدی‌نژاد" بود منتشر شد که همین سبب ایجاد فضای ملتهب از ابتدای شب در روز جمعه تا حوالی ساعت ۲۱ در اراک شد؛ اما دومین فراخوان از روز گذشته برای حضور در ساعت ۱۰ صبح روز شنبه و همزمان با مراسم تشییع و خاکسپاری "شهیدی‌نژاد" بود که البته از ساعات ابتدایی جمعیتی که اکثرا هم جوانان بودند پیش از ساعت ۱۰ و خیلی زودتر در محل آرامستان اراک حاضر شدند.

تجمع دانشجویان دانشگاه ها‌ی تهران و مشهد
ایسنا نوشت: تعدادی از دانشجویان دانشگاه‌های تهران و کشور روز شنبه ۷ آبان ماه در محوطه دانشگاه خود اقدام به برگزاری تجمعاتی کردند که این تجمعات با حواشی همراه بود. دانشگاه آزاد اسلامی واحد مشهد نیز امروز شاهد ناآرامی و اعتراضات دانشجویی بود و شرایط به نحوی ادامه پیدا کرد که تا ساعت ۸ امشب درگیری‌ها در محوطه دانشگاه ادامه داشت. در این میان، گروهی از دانشجویان معترض با دانشجویان نزدیک به بسیج دانشجویی در دانشگاه درگیر شدند.

گوگل مپ فیلتر شد
گوگل مپ فیلتر شد. این خبر در حالی منتشر می شود که صبح امروز نیز شماری از رسانه ها گزارش دادند که با فیلتر شدن firebase و گوگل پلی، امکان دریافت نوتیفیکیشن در گوشی‌های اندرویدی، حتی از اپلیکیشن‌های فیلتر نشده و ایرانی با IP ایران غیر ممکن شده است.

برگزاری جلسه دادگاه حوادث اخیر در تهران
براساس کیفرخواست صادر شده، محمد قبادلو به افساد فی‌الارض از طریق شهادت استوار وحید کرم پور حسنوند، سامان صیدی به محاربه از طریق کشیدن کلت کمری و شلیک ۳ تیر، محمد بروغنی به محاربه از طریق کشیدن سلاح سرد قمه و حمله به همراه اوباش به فرمانداری پاکدشت، ابوالفضل مهری حسین حاجی لو به مقابله با حکومت اسلامی از طریق ایجاد حریق در وسیله مورد استفاده عمومی، محسن رضازاده قراقلو فرزند حسن به محاربه از طریق مشارکت در ایجاد حریق در وسیله مورد استفاده عمومی و سعید شیرازی به افساد فی الارض از طریق تحریک و تشویق گسترده مردم به ارتکاب جرایم متهم هستند.

تکذیب بازداشت علی دایی
ایسنا نوشت: «در پی انتشار اخباری مبنی بر دستگیری علی دایی در پیگیری‌های خبرنگار ایسنا از منابع موثق اعلام شد که این خبر صحت ندارد.»برادر علی دایی هم این خبر را تکذیب کرد.

فرمانده سپاه: امروز، روز پایان اغتشاشات است
سردار حسین سلامی در مراسم تشییع شهدای حمله به حرم شاهچراغ گفت: ما به جوانان‌مان آن عده‌ قلیل که گول خورده‌اند باز هم می‌گوییم شرارت را کنار بگذارید، امروز روز پایان اغتشاشات است دیگر به خیابان نیایید، از جان این ملت چه میخواهید؟

توضیح دادستان رشت درباره کشته شدن مائده جوانفر
سید مهدی فلاح میری دادستان عمومی وانقلاب مرکز استان گیلان شایعات منتشره درمورد فوت مائده جوانفر در تجمعات را مردود دانست و اعلام کرد مائده جوانفر پرستار شاغل در گیلان بوده است که در اثر تصادف در اتوبان رشت به قزوین جان خود را از دست داده است.

فریدون عباسی: باید قیمت واقعی آب از مشترکان گرفته شود
فریدون عباسی عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: اگر همان هزینه ای که برای رساندن یک لیتر آب به خانه صرف می شود را محاسبه کرده و هزینه نگهداری شبکه را هم محاسبه کنیم هم آبفای کشور درآمد لازم را برای اصلاح و نگهداری شبکه دارد و هم مردم نیز به سمت کنترل مصرف گام برمی دارند. پس ابتدا باید به مردم آموزش داده شود سپس سیاست ها به گونه ای باشد که قیمت واقعی از مشترکان گرفته شود.

نظام پزشکی: کشته شدن دکتر پریسا بهمنی در تجمع پزشکان کذب است
مدیر روابط عمومی سازمان نظام پزشکی کل کشور رخی شایعات در مورد اینکه دکتر بهمنی روز چهارم آبان در تجمع پزشکان در مقابل ساختمان نظام پزشکی تهران و در حمله ماموران حکومت تیر خورده و در نتیجه کشته شده است را کذب دانست و آن را تایید نکرد.او گفت: وی در سانحه رانندگی جان خود را از دست داده.

واکنش استانداری خراسان رضوی به خبری درباره انجام عملیات انتقام جویانه در خاک افغانستان در پاسخ به شهادت سرباز ارتش
مدیر کل امنیتی انتظامی استانداری خراسان رضوی با اشاره به اینکه روز گذشته جمعه ششم آبان ماه برخی رسانه ها خبری در خصوص مداخله ارتش جمهوری اسلامی در عمق خاک افغانستان و انجام عملیات انتقام جویانه در پاسخ به شهادت سرباز ارتش در محور مرزی تایباد، منتشر کردند، افزود: گزارش برخی رسانه ها در خصوص وقایع امنیتی بامداد جمعه در هرات افغانستان متاثر از مسائل امنیتی افغانستان بوده و نیروهای ارتش جمهوری اسلامی در آن هیچ نقشی نداشته اند.

واکنش ظریف به ادعای انتقال پول از سوی وی به خارج از کشور
محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه سابق در مورد خبر منتشر شده مبنی بر این که ظریف و همسرش ۴ میلیون یورو به بانکی در شانگ‌های منتقل کردند گفت: این روز‌ها از اطراف مختلف، عده‌ای توبه نامه دروغین از سوی من منتشر می‌کنند، عده‌ای به دروغ ساختمان به نام من می‌کنند و عده‌ای این ادعا را مطرح می‌کنند که من پول به خارج از کشور منتقل کرده‌ام. عجیب است که در این شرایط تندروهای دو طرف چنین اتهامات دروغی را منتشر می‌کنند.

نظرات بینندگان