arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۷۰۱۶۹
تعداد نظرات: ۸ نظر
تاریخ انتشار: ۲۶ : ۲۱ - ۲۸ تير ۱۳۹۱

«وقوع پنج انفجار دیگر» در نزدیکی پادگان برادر بشار اسد در دمشق / "ارتش آزاد سوریه" مسئولیت انفجار بزرگ دمشق را به عهده گرفت

یکی از شبکه های تلویزیونی عرب زبان اعلام کرده است که عامل انتحاری انفجار دمشق یکی از محافظان رسمی وزیر دفاع بوده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

رویترز خبر داد که عصر چهارشنبه پنج انفجار دیگر در نزدیکی پادگان مقر استقرار نظامیان تحت فرمان برادر بشار اسد شنیده شده‌ است.

به گزارش «انتخاب» ؛ خبرگزاری‌ها هنوز جزئیات بیشتری در مورد این «پنج انفجار» مخابره نکرده‌اند.

وزیر اطلاعات سوریه در تلویزیون دولتی این کشور به این خبر واکنش نشان داده و گفته است که «انفجاری در پادگان» نیروهای برادر بشار اسد روی نداده است.

تلویزیون رسمی سوریه روز چهارشنبه، ۲۸ تیرماه، از کشته شدن داود راجحه، وزیر دفاع، و آصف شوکت، معاون او، بر اثر یک بمب‌گذاری انتحاری در دمشق، پایتخت سوریه، خبر داد.

گزارش‌های ضد و نقیضی نیز در مورد کشته یا زخمی شدن محمد ابراهیم الشعار، وزیر کشور سوریه، مخابره شده‌ است.

به گزارش رویترز، تاکنون دو گروه مسئولیت این انفجار را برعهده گرفته‌اند که یکی از آنها «لواءالاسلام» است و دیگری «ارتش آزاد سوریه».

در حالی که خبرگزاری‌های مختلف این انفجار را «حمله انتحاری» توصیف کرده‌اند، ریاض الاسعد، فرمانده «ارتش آزاد سوریه» با اعلام برعهده گرفتن مسئولیت این انفجار توسط این «ارتش» انتحاری بودن آن را رد کرد.

مخالفان مسلح بشار اسد شامگاه دوشنبه عملیاتی گسترده را با نام «آتش‌فشان دمشق، زلزله سوریه، حمایت از حمص و المیدان» آغاز کردند که به گزارش شبکه خبری الجزیره درگیری میان مخالفان و هواداران بشار اسد در همین روز به محله «المیدان» در مرکز شهر دمشق کشیده شده‌ است.

بنا بر این گزارش، طی درگیری‌هایی که در ۴۸ ساعت گذشته در دمشق جریان دارد تاکنون «بیش از ۶۰ سرباز دولتی» جان باخته‌اند.

"ارتش آزاد سوریه" مسئولیت انفجار بزرگ دمشق را به عهده گرفت

"ریاض الاسد" فرمانده "ارتش آزاد سوریه" اعلام کرد که نیروهای تحت امر وی مسئول انفجار ساختمان امنیت ملی سوریه بودند. در این انفجار وزیر دفاع و برخی دیگر از عناصر کلیدی رژیم سوریه کشته و مجروح شدند

ریاض الاسد در یک گفتگوی تلفنی که از مقر خود در ترکیه انجام شد اعلام کرد: « نیروهای مخالف حکومت سوریه بمبی را در داخل یکی از اتاق های ساختمان امنیت ملی کار گذاشته اند و زمانی که مقامات بلند پایه دولتی قصد برگزاری نشست را داشتند این بمب را منفجر کرده اند.»

ریاض الاسد در ادامه مصاحبه خود این خبر  را که یک عامل انتحاری مسئول ترورهای خونین امروز بوده رد کرد .

در حمله انفجاری امروز  ژنرال داوود راجحه، وزیر دفاع سوریه  ، معاون او و دو مقام ارشد دیگر کشته شدند. راجحه  که از اقلیت مسیحی سوریه بود ، در مقام معاون کل  کابینه‌ی وزرای سوریه نیز فعالیت می‌کرد.

چه کسی عامل انفجار بود؟

شبکه خبری المنار، وابسته به حزب‌الله نیز در خبری فوری اعلام کرد که یک بمب کنترل از راه دور به وزن۴۰  کیلوگرم در این عملیات  مورد استفاده قرار گرفته است.

این در حالی است که یکی از شبکه های تلویزیونی عرب زبان اعلام کرده است که عامل انتحاری انفجار دمشق یکی از محافظان رسمی وزیر دفاع بوده است.



نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۸
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۳
reza
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۱:۵۹ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۸
373
81
ارتش آزاد سوریه نه بگو ارتش برون مرزی ترکیه و انگلیس ... روسیاهی واسه اونایی میمونه که دستشون به خون مردم در عراق و افغانستان و سوریه و بحرین و ... آلودست
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۲:۲۶ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۸
144
76
وقتی کار به عمیلیات انتحاری می رسد، قدرت ابتکار عمل از هر کسی سلب می شود. عملیات انتحاری در حال حاضر مخرب ترین سلاح بشری در بر هم زدن امنیت عمومی است.
امیر
|
GERMANY
|
۲۲:۵۹ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۸
43
397
بشار اسد فکر نکنم دوام داشته باشه
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۳:۰۴ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۸
291
71
خدا لعنت کنه عوامل بمب گذار رو
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۱:۳۶ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۹
25
47
سوریه اگر وارد جنگ با ترکیه بشه همه مسائل سوریه حل میشه ..مخالفان در داخل نطق هم نخواهند کشید
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۳:۵۴ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۹
6
32
چه بسیار شده که گروهی اندک به خواست خدا بر گروهی بسیار غلبه کردهاند و خدا پشتیبان صابران است... سوره ی مبارکه ی بقره 249
محسن فیروزانی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۶:۲۳ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۹
28
53
هر چند دولت بشار اسد دولتی دموکرات وبالا آمده از رای مردم نیست اما مخالفان او هم ادمهای درستی نیستند چشم بستن به خون مردم چه مردم سوریه چه مردم میانمار وچه مردم بحرین یا چچن اینگوش از ناحیه هر کس که باشد ناعادلانه است .امروز در دنیا منافع حرف اول اول را می زند امروز اگر دولت پادشاهی استبدادی موروثی عقب مانده وهابی عربستان در سوریه دموکراسی خواه شده یا امریکا که هر جا دردسری هست جای پای او هم هست قیل وقال راه انداخته اند صرفا به دنبال منافع خود یعنی جمع کردن حکومت های مخالف خود ودرنهایت رسیدن به تثبیت حکومت اسرائیل در منطقه و سیطره کامل بر منطقه حساس خاورمیانه و مهم نفت آن هستند امروز سوریه است فردا نوبت دیگری وشاید کشور خود ما برسد . من نمی دانم حضراتی که به نفع مخالفان بشار اسد رای منفی به نظرات بالا داده اند می دانند معنای کار اینها چیست ؟ یا اصلا معنای انرا درک می کنند یا نظر دادن انها صرفا بر اساس تحلیلهای آبکی وناجوانمردانه رسانه ای است. دوستان ما فکر می کنند ماجرای سوریه پایان راه است؟ ابدا تازه آغاز راه است اگر سوریه با اسرائل مشکلی نداشت وبله قربان گوی امریکا بود هرگز با این مسائل مواجه نبود چه انکه از نظر امریکای به اصطلاح دموکراسی خواه بحرین وعربستان وقطر و امارات پادشاهی یا مصر مبارک سی سال حکومت حکومت های مردمی و آزادی هستند با هم رقص شمشیر هم می کنند عربستان برای حفظ حکومت اقلیت آل خلیفه و برای سرکوب اکثریت شیعه به بحرین نیرو می فرستد وفعلا توانسته انقلاب بحرین را کنترل کنند اما جالبی کار آن است که امروز همین عربستان از مخالفان اسد شده است کثیفی ساست را ببینید که دزدان شناخته شده دنیا و نوچه هایشان آی دزد آی دزد راه انداخته اند.
محمد
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۳۴ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۹
2
27
جاب نجف زاده تو سوريه واقعا خاليه !!!
نظرات بینندگان