arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۷۰۲۲۵۵
تاریخ انتشار: ۱۳ : ۱۳ - ۱۷ آبان ۱۴۰۱

شاخص کل بورس، امروز ۱۷ آبان ۱۴۰۱

شاخص بورس در جریان معاملات امروز بازار سرمایه با رشد ۱۷هزار واحدی روبرو شد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

تسنیم: شاخص بورس در جریان معاملات امروز بازار سرمایه با رشد ۱۷هزار واحدی روبرو شد.

در جریان دادوستد‌های امروز بازار سرمایه، بیش از ۱۳ میلیارد و ۵۹۷ میلیون سهم و حق تقدم به ارزشی بالغ بر ۶ هزار و ۹۶۶ میلیارد تومان در بیش از ۵۴۰ هزار نوبت مورد دادوستد قرار گرفت و شاخص بورس با رشد ۱۷ هزار و ۹۸۸ واحدی در ارتفاع یک میلیون و ۴۰۷ هزار و ۷۴۰ واحد قرار گرفت.

بیشترین اثر مثبت بر دماسنج بازار سهام در روز جاری به نام نماد‌های معاملاتی شرکت‌های معدنی و صنعتی چادرملو، سرمایه‌گذاری نفت و گاز و پتروشیمی تامین و پالایش نفت تهران شد و در مقابل شرکت‌های معدنی و صنعتی گل گهر، توسعه معادن و فلزات و پتروشیمی شازند با افت خود مانع افزایش بیشتر نماگر بازار سهام شدند.

بر اساس این گزارش، در بازار‌های فرابورس ایران هم با معامله ۵ میلیارد و ۱۰ میلیون ورقه به ارزش ۶ هزار و ۴۸۱ میلیارد تومان در ۲۵۲ هزار نوبت، شاخص فرابورس (آیفکس) ۱۱۹ واحد رشد کرد و در ارتفاع ۱۸ هزار و ۳۵۰ واحد قرار گرفت.

در این بازار هم امروز بیشترین اثر مثبت بر شاخص فرابورس به نام نماد‌های معاملاتی آهن و فولاد ارفع، آهن و فولاد غدیر ایرانیان و سرمایه‌گذاری صبا تامین شد و در مقابل شرکت‌های تجلی توسعه معادن و فلزات، صنایع پتروشیمی تخت جمشید و پتروشیمی زاگرس بیشترین اثر منفی را بر این شاخص به نام خود ثبت کردند.

نظرات بینندگان