arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۷۰۲۴۲
تاریخ انتشار: ۴۴ : ۱۶ - ۲۹ تير ۱۳۹۱
آخرین اخبار از سوریه؛

درگیری در نزدیکی کاخ ریاست جمهوری/فرار برخی از مردم از دمشق/حضور افرادی مسلح با یونیفورم ارتش برای حمله به مردم/بشار اسد همچنان در دمشق است

درگیری ها در نزدیکی کاخ ریاست جمهوری و مقر نیروهای امنیتی، محلی که جلسات فوق العاده در آن برگزار می شود، به وقوع پیوسته است/منابع خبری گزارش دادند که ارتش سوریه در اولین پاسخ به تروریست‌ها که تلاش داشتند روز گذشته در دمشق آشوب ایجاد کنند، محله المیدان را پاک‌سازی کرد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :


رویترز نوشت: تلویزیون سوریه به شهروندان سوری هشدار داد که تروریست های مسلح با یونیفورم ارتش قصد حمله به مردم را در پایتخت این کشور دارند.

به گزارش سرویس بین الملل انتخاب، در طول پنج روز گذشته درگیری های مسلحانه در چندین محله ی در مشق بین ارتش سوریه و شورشیان روی داده است.

تلویزیون سوریه اعلام کرد: افراد مسلح در مناطق تدامون، میدن، قا و نهر عایشه یونیفورم نظامی با نشان ارتش سوریه بر تن دارند. این نشان دهنده ی آن است که آنها به دنبال ارتکاب به جنایت و حمله به مردم هستند. این افراد به دنبال سو استفاده از اعتماد مردم به نیروهای شجاع ارتش هستند.

شبیه سازی دمشق و چندین شهر دیگر سوریه در قطر

بر اساس این گزارش، یک شرکت امنیتی در حال ساخت ساختمان های مشابه ساختمان های دولتی سوریه و میدان ها در دمشق، حلب، لازقیه در منطقه الزبره در نزدیکی دوجه است.

به گفته ی شاهدان عینی، این کمپانی افرادی را جمع آوری کرده است و لباس پرسنل نظامی، عکاسان و خبرنگاران تلویزیون دولتی سوریه را بر تن آنان کرده است. همچنین، محیطی به مانند محیط شهرهای سوریه به همراه خودروهای ارتش و خصوصی و با پلاک های جعلی ایجاد شده است.

این کمپانی به دنبال فیلمبرداری و عکس برداری از درگیری های مصنوعی در این مناطق شبیه سازی شده و انتشار آن در رسانه ها به عنوان وضعیت در سوریه است.

اسد همچنان در دمشق است

رویترز ضمن تکذیب خروج رئیس جمهور سوریه از دمشق، به نقل از منابع خود نوشت: بشار اسد مبارزه علیه شورشیان را در دفترش در دمشق هدایت می کند.

پیش از این مخالفان ادعا کرده بودند که رئیس جمهور سوریه به شهر لاتیکا رفته است.

درگیری در نزدیکی کاخ ریاست جمهوری

درگیری ها در نزدیکی کاخ ریاست جمهوری و مقر نیروهای امنیتی، محلی که جلسات فوق العاده در آن برگزار می شود، به وقوع پیوسته است.

اين درگيری‌ها پس از آن آغاز شد که مخالفان به نيروهای دولتی و چند ايست بازرسی در دمشق يورش بردند. گزارش‌ها از افزايش شمار خودروهای زرهی و ايست‌های بازرسی در پايتخت سوريه پس از انفجار چهارشنبه حکايت می‌کند.

گفته می‌شود در درگيری‌ها در محله الاخلاص دستکم يک نفر کشته شده است.

درخواست ارتش سوریه از مردم

خبرهای رسيده از دمشق، پايتخت سوريه، حاکی است که صد‌ها نفر از ساکنان اين شهر برای دور شدن از مناطق درگيری ميان نيروهای دولتی و مخالفان در حال فرار هستند.

خبرگزاری فرانسه به نقل از يک منبع امنيتی سوريه نوشت: ارتش اين کشور، 48 ساعت به ساکنان برخی از مناطق دمشق زمان داده تا اين شهر را ترک کرده و به مناطق امن پناه ببرند.

اين منبع امنيتی تاکيد کرده اين اقدام به منظور انجام عمليات پاکسازی دمشق از تروريست ها پيش از آغاز ماه رمضان صورت گرفته است.

منبع امنيتی سوری در ادامه مصاحبه خود با خبرگزاری فرانسه گفته است: ارتش تا کنون از خود خويشتنداری نشان داده بود. اما پس از انفجار چهارشنبه قصد دارد به کار تروريست ها در پايتخت پايان دهد.

"المیدان" پاکسازی شد

منابع خبری گزارش دادند که ارتش سوریه در اولین پاسخ به تروریست‌ها که تلاش داشتند روز گذشته در دمشق آشوب ایجاد کنند، محله المیدان را پاک‌سازی کرد.
 
منابع خبری دقایقی قبل خبر دادند که نیروهای ارتش سوریه وارد محله المیدان شدند و نیروهای خود را در این منطقه مستقر کردند.

محله المیدان که در روزهای اخیر توسط تروریست‌ها ناامن شده بود، امروز از حضور شبه نظامیان تخلیه شد و گزارش‌های اولیه از کشته شدن 130 تروریست حکایت دارد.

ارتش سوریه هم اکنون با نیروها و خودرهای زرهی در این منطقه استقرار یافته‌اند و سانا اعلام کرد که تعداد زیادی از تروریست‌ها دستگیر شدند.


مترجم: ندا محمدی
نظرات بینندگان