arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۷۰۲۹۸۱
تاریخ انتشار: ۰۲ : ۱۴ - ۲۲ آبان ۱۴۰۱

چند روز در هفته باید بدنسازی رفت؟

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

چند روز در هفته باید بدنسازی رفت؟

یکی از مهم‌ترین سؤالاتی که ذهن هر ورزشکاری را مشغول می‌کند، این است که چند روز در هفته باید بدنسازی رفت؟ یافتن پاسخ این سؤال می‌تواند چالش‌انگیز باشد؛ مخصوصاً زمانی که از تمرینات خود نتیجه دلخواه را نمی‌گیرید. برای پاسخ دادن به این سؤال باید موارد بسیاری را در نظر گرفت. تعداد روزهایی که در هفته می‌توان به انجام تمرینات ورزشی پرداخت، به شرایط بدنی، آمادگی فرد و هدف او از ورزش کردن بستگی دارد. تفاوتی ندارد که برای کاهش وزن ورزش می‌کنید یا عضله سازی؛ با رعایت نکاتی که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌کنیم، در کوتاه‌ترین زمان ممکن می‌توانید به هدف خود برسید. با خواندن ادامه این مطلب می‌توانید تعداد روزهای مناسب برای انجام بدنسازی را بر اساس هدف خود تشخیص دهید. 

برای کاهش وزن چند روز در هفته باید بدنسازی رفت؟ حداقل ۲ تا ۳ روز

برای پاسخ دادن به این سؤال، ابتدا باید مدت زمان موردنظر برای نتیجه گرفتن از تمرینات را تعیین کنید؛ سپس می‌توان گفت که برای کاهش وزن چند روز در هفته باید بدنسازی رفت. بسیاری از افراد به دنبال برنامه‌‌های تمرینی سنگین برای کاهش وزن سریع‌تر هستند. به‌طورکلی، برای کاهش وزن باید مقدار کالری که در تمرینات می‌سوزانید بیشتر از مقدار کالری دریافتی باشد؛ به همین دلیل رژیم گرفتن یک راه حل مناسب برای کاهش وزن در نظر گرفته می‌شود، ولی برای حفظ روند کاهش وزن باید حتماً ورزش کنید. این که چقدر وزن کم می‌کنید به تعداد روزهای تمرین، شدت تمرینات و همین طور تعهد به رژیم غذایی بستگی دارد.

اگر واقعاً می‌خواهید در مدت زمان کوتاه اضافه وزن خود را برطرف کنید باید حداقل ۴ تا ۵ جلسه در هفته ورزش کنید! البته برای شروع بهتر است با ۲ یا ۳ روز در هفته تمرینات خود را آغاز کنید و به‌تدریج تعداد روزها را به ۵ برسانید. مکمل‌های بدنسازی مختلفی برای کاهش وزن وجود دارد. برای اطلاع از قیمت مکمل های بدنسازی و خرید از بین محصولات متنوع می‌توانید به سایت مکمل شاپ سر بزنید.

نکات مهم برای گرفتن بهترین نتیجه از تمرینات کاهش وزن

سعی کنید برنامه تمرینات شما ترکیبی از تمرینات هوازی، قدرتی، میان تنه و حرکات کششی باشد. برای کاهش وزن باید دو روز فعالیت با شدت متوسط و دو روز فعالیت هوازی با شدت بالا را در تمرینات خود بگنجانید. همچنین ۲ تا ۳ روز در هفته تمرین قدرتی داشته باشید و تمرینات ترکیبی مانند اسکات با پرس سینه برای درگیر کردن کل بدن را انجام دهید. برای گرفتن بهترین نتیجه از تمرینات کاهش وزن، نکات زیر را رعایت کنید:

  • شدت تمرینات خود را در طول هفته تغییر دهید. هم ورزش‌های با شدت بالا و هم تمرینات با شدت متوسط را در برنامه خود داشته باشید.
  • روش‌های مختلف تمرینات هوازی مانند: دویدن روی تردمیل، دوچرخه سواری و شنا را در طول یک هفته انجام دهید.
  • هنگام وزنه زدن از تمرینات دایره‌ای استفاده کنید تا کالری بیشتری بسوزانید. تمرینات دایره‌ای شامل مجموعه‌ای از حرکات ورزشی پشت سر هم بدون استراحت در یک دوره است. در پایان هر دوره از تمرینات، می‌توان برای مدت زمان مشخص مثلاً ۳۰ تا ۶۰ ثانیه استراحت کرد و هر دوره تمرینات را ۲ یا ۳ بار دیگر تکرار کرد.
  • برای کاهش وزن سریع‌تر حداقل ۲ روز در هفته استراحت کنید.

افرادی که برای کاهش وزن ورزش میٰ‌کنند، بهتر است از مکمل‌هایی مانند گینر استفاده نکنند؛ زیرا این مکمل باعث افزایش وزن می‌شود. درصورتی‌که قصد دارید حجم عضلات خود را بیشتر کنید، گینر یکی از بهترین مکمل‌های بدنسازی برای شما خواهد بود. برای اطلاع از قیمت گینر به بخش فروشگاهی داروخانه آنلاین مکمل شاپ سر بزنید.

چند روز در هفته باید بدنسازی رفت؟

برای حجم چند روز در هفته تمرین کنیم؟ حداقل ۳ روز

هدف اصلی از انجام ورزش بدنسازی برای بسیاری از افراد، افزایش حجم عضلات است. این که برای رسیدن به این هدف، چند روز در هفته باید بدنسازی رفت، به عوامل مختلفی بستگی دارد. یافتن تعادل در تمرینات قدرتی و هوازی کلید داشتن عضلات بدون چربی است. در صورت تمرین بیش از حد، عضلاتی که به‌سختی به دست آورده‌اید خیلی سریع از بین خواهند رفت! همچنین اگر شدت تمرینات را به‌مرورزمان افزایش ندهید، تقویت و رشد عضلات شما حداقل خواهد بود.

برای افزایش حجم عضلات باید حتماً ۲ تا ۳ روز در هفته تمرینات هوازی انجام دهید. شما می‌توانید مدت زمان جلسات را کوتاه‌تر کرده (مثلاً ۲۵ دقیقه) ولی شدت تمرینات را بالا ببرید. علاوه‌بر انجام تمرینات هوازی، برای به حداکثر رساندن میزان رشد عضله‌ها باید حداقل ۳ روز در هفته وزنه بزنید. ساختار تمرینات و تعداد روزهایی که باید تمرینات قدرتی انجام داد، به سطح آمادگی هر فرد بستگی دارد. استفاده از مکمل‌های بدنسازی در کنار تمرینات مناسب، به رشد هر چه بیشتر عضلات کمک می‌کند. مکمل آمینو یکی از بهترین انواع مکمل ورزشی برای عضله سازی و افزایش استقامت بدن است. 

نکات مهم برای گرفتن بهترین نتیجه از تمرینات افزایش حجم

اگر با سرعت دلخواه افزایش حجم عضله را تجربه نمی‌کنید، احتمالاً باید تمرینات خود را تغییر دهید. اگر برای مدت طولانی تمرینات یکسانی را انجام دهید، عضلات شما برای رشد تحریک نمی‌شوند. برای بازگشت به مرحله عضله سازی باید تغییراتی را در برنامه تمرینات خود اعمال کنید. از جمله این تغییرات می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • به‌تدریج وزنه‌های سنگین‌تری را بلند کنید.
  • تمرینات خود را با یک ست تمرینات جدید جایگزین کنید.
  • تعداد ست‌ها و دفعات تکرار آن‌‌ها را تغییر دهید. 

انجام تمرینات با شدت بالا برای مدت زمان طولانی، نه تنها کمکی به افزایش حجم عضلات نمی‌کند، بلکه باعث از بین رفتن عضلات می‌شود؛ بنابراین بسیار مهم است که حداقل ۱ یا ۲ روز در هفته را استراحت کنید. اگر استراحت کردن و باشگاه نرفتن برای شما دشوار به نظر می‌رسد، انجام تمرینات بسیار سبک راه حل خوبی خواهد بود. حرکات کششی ملایم یا یوگا ملایم گزینه‌های مناسبی هستند.

چند روز در هفته باید بدنسازی رفت؟

گرفتن نتیجه مطلوب از تمرینات با کمک مکمل‌های ورزشی مکمل شاپ

در این مقاله سعی کردیم به سؤال پرتکرار «چند روز در هفته باید بدنسازی رفت؟» پاسخ دهیم. تعداد روزهایی که برای رفتن به باشگاه در نظر می‌گیرید، به عواملی مانند: هدف از تمرینات، شرایط بدنی و آمادگی شما بستگی دارد. باتوجه‌به این عوامل می‌توانید تعداد روزهای مناسب برای ورزش کردن را تعیین کنید. در کنار انجام تمرینات به‌صورت منظم، استفاده کردن از مکمل‌های ورزشی شما را بسیار سریع‌تر به هدف دلخواه از ورزش کردن می‌رساند. مکمل شاپ، داروخانه آنلاین انواع مکمل‌های بدنسازی، محصولات متنوعی را در اختیار مشتریان خود قرار می‌دهد. برای خرید و اطلاع از قیمت انواع مکمل‌ها می‌توانید به سایت این مجموعه با آدرس mokamelshop.com سر بزنید یا با شماره ۰۲۱۲۸۴۲۴۵۷۵ تماس بگیرید. مکمل شاپ انواع مکمل‌ها را با تضمین اصالت کیفیت و ۷ روز ضمانت بازگشت کالا به فروش می‌رساند.

 



نظرات بینندگان