arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۷۰۳۵۵۲
تاریخ انتشار: ۲۵ : ۱۱ - ۲۶ آبان ۱۴۰۱

وزیر آموزش‌ و پرورش: استکبار از غریزه مشترک بین انسان و حیوان استفاده و مردم را تحریک می‌کند

یوسف نوری وزیر آموزش‌ و پرورش گفت: امروز استکبار متوجه شده و تلاش می‌کند از غریزه یا مظاهر مشترک بین انسان و حیوان استفاده و مردم را تحریک کند. قطعا ریشه این عامل محرک، سودجویی یا نظام امپریالیسمی و لیبرالیسمی است که می‌خواهد اقتصاد خود را به حرکت دربیاورد؛ از همین رو اقداماتی انجام دادند و بسیاری از اوقات هم‌ موفق بودند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ایسنا: وزیر آموزش‌ و پرورش گفت: امروز استکبار متوجه شده و تلاش می‌کند از غریزه یا مظاهر مشترک بین انسان و حیوان استفاده و مردم را تحریک کند. قطعا ریشه این عامل محرک، سودجویی یا نظام امپریالیسمی و لیبرالیسمی است که می‌خواهد اقتصاد خود را به حرکت دربیاورد؛ از همین رو اقداماتی انجام دادند و بسیاری از اوقات هم‌ موفق بودند.

یوسف نوری امروز، ۲۶ آبان ماه، در مراسم اختتامیه چهاردهمین نشست هم‌اندیشی سالانه ستاد همکاری‌های حوزه علمیه و آموزش‌ و پرورش که در هتل نماز مشهد برگزار شد، اظهار کرد: ما بعد از انقلاب ریزش‌ها و رویش‌هایی داشتیم. ریزش‌ها فعالیت‌های مبتنی بر غریزه بوده و هدفشان الهی نبود اما رویش‌هایی را هم داشتیم که مبتنی بر فطرت و هدفشان الهی بوده است. علمای تعلیم و تربیت به ویژه امام(ره) و افراد والامقامی چون شهیدان بهشتی، باهنر، مطهری و دیگر شهدا به سمت فطرت هدایت می‌کردند و جهت الهی داشتند.

وی افزود: امروز که این اتفاقات رخ داده و پیش‌بینی هم می‌شد که اتفاق بیفتد اما نه با عمقی که اوایل در مدرسه داشتیم، نشان از این بود ما واقعا در آموزش‌ و پرورش کار نکردیم و نیاز جدی داریم.

نوری با بیان اینکه همه کشورهای اسلامی اجرای سند ۲۰۳۰ را پذیرفته بودند و ما هم پذیرفته بودیم زیرا روی این موضوع کار کرده بودند، عنوان کرد: جامعه آموزش‌ و پرورش اقتصاد بسیار بزرگی دارد اما هنگامی که بر آن مستولی شوند، اقتصاد آن کشور نیز دراختیارشان است. این اتفاق خیلی دقیق افتاد. آثار آن اول خانواده را از هم پاشاند و آن را به عنوان یک موسسه زیان‌ده به‌شمار آورد. ازدواج سفید در ایران دیده شد. این را هم گفتند که اگر ازدواجی رخ داد، فرزند عامل شکست آن است و از همین رو بود که ما این وضعیت رشد جمعیتی در ایران را مشاهده کردیم. این موضوع سال‌ها ادامه داشت. از ابتدا کارهایی انجام دادند که موجب شد ما سند۲۰۳۰ را بپذیریم اما برخی کشورها از این الگوها استفاده نکردند و نظام تعلیم‌ و تربیت خود را براساس داشته‌های فرهنگی و تمدنی خودپایه‌گذاری کردند.

نظرات بینندگان