arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۷۰۳۹۷۶
تاریخ انتشار: ۱۳ : ۱۹ - ۲۹ آبان ۱۴۰۱

ادعای واشنگتن پست: تهران و مسکو برای تولید پهپاد‌های ایرانی در خاک روسیه قرارداد منعقد کرده اند

روزنامه آمریکایی "واشنگتن پست" گزارش داده است روسیه قراردادی را با جمهوری اسلامی ایران برای تولید داخلی پهپاد‌های جنگی ایرانی در خاک روسیه منعقد کرده است. این روزنامه آمریکایی با استناد به اطلاعاتی که از سه مقام آگاه بدست آورده نوشت، توافق بر سر ساخت پهپاد‌های ایرانی در داخل روسیه در اوایل نوامبر در ایران مورد مذاکره قرار گرفت.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

دویچه وله: واشنگتن پست از نهایی شدن قرارداد ساخت پهپادهای ایرانی در روسیه خبر داد و نوشت دو کشور به سرعت در حال انتقال طرح‌ها و اجزای کلیدی مونتاژ پهپادها هستند. پهپادهای ایرانی در ماه‌های آینده در داخل روسیه ساخته خواهند شد.

دویچه وله: روزنامه آمریکایی "واشنگتن پست" گزارش داده است روسیه قراردادی را با جمهوری اسلامی ایران برای تولید داخلی پهپادهای جنگی ایرانی در خاک روسیه منعقد کرده است.

این روزنامه آمریکایی با استناد به اطلاعاتی که از سه مقام آگاه بدست آورده نوشت، توافق بر سر ساخت پهپادهای ایرانی در داخل روسیه در اوایل نوامبر در ایران مورد مذاکره قرار گرفت.

روسیه تاکنون صدها فروند پهپاد کامیکاز (انتحاری) از نوع ایرانی "شاهد-۱۳۶" را در جنگ اوکراین استفاده کرده است. پهپادهای یاد شده قادرند چند صد کیلومتر پرواز و اهدافی را نابود کنند.

مقام‌های آگاه به روزنامه واشنگتن‌ پست گفته‌اند، چنین توافقی نشانگر اتحاد عمیق روسیه و ایران است.

واشنگتن‌ پست تاکید کرده است که روسیه با تولید پهپادها در داخل کشور می‌تواند حملات خود را گسترش دهد.

در گزارش واشنگتن پست به این موضوع هم اشاره شده که مقامات جمهوری اسلامی ممکن است بر این باور باشند اگر پهپادها در داخل روسیه تولید و مونتاژ شوند، می‌توانند از تحریم‌های جدید در امان باشند.

روسیه با بمباران‌های شدید، زندگی عادی اوکراینی‌ها را مختل کرده است. برق در بسیاری از نقاط این کشور قطع و حمل و نقل عمومی نیز دچار اختلال شده است.

نظرات بینندگان