arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۷۰۴۰۶۸
تاریخ انتشار: ۳۲ : ۱۳ - ۳۰ آبان ۱۴۰۱

پژمانفر، نماینده مجلس: بیشتر افراد حاضر در ناآرامی های اخیر، زخمیِ تهاجم فرهنگی هستند

نصرالله پژمانفر رییس کمیسیون اصل ۹۰ و نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی گفت: اکثریت افراد حاضر در ناآرامی های اخیر زخمی فضای تهاجم فرهنگی هستند که باید مهربانانه به آنها کمک کرد تا خود را از این فضا بیرون بکشند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ایرنا: رییس کمیسیون اصل ۹۰ و نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی گفت: اکثریت افراد حاضر در ناآرامی های اخیر زخمی فضای تهاجم فرهنگی هستند که باید مهربانانه به آنها کمک کرد تا خود را از این فضا بیرون بکشند.

حجت الاسلام نصرالله پژمانفر روز دوشنبه در مراسم گرامیداشت هفته کتاب و کتابدار در مشهد افزود:این اتفاقات مسأله جدیدی نیست بلکه فضا و واقعیت‌هایی بوده که در جامعه وجود داشته است و بخشی از شرایط و آسیب های ایجاد شده به دلیل کم توجهی و غفلت برخی دستگاه های فرهنگی است که با برنامه ریزی دشمن با این فضای تلخ مواجه شده ایم.

وی اضافه کرد: در این شرایط نباید همه همت را برای برطرف کردن وضع موجود گذاشت بلکه باید عامل اصلی بروز این شرایط شناسایی و برای حل مساله برنامه ریزی کرد همچنین باید برای جبران کوتاهی ها شتاب بیشتری در عرصه فرهنگی داشت.

نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی گفت: امروز با وضعیت بحرانی در حوزه کتابخوانی مواجه هستیم اگر خواندن کتابهای دعا، قرآن و فضای مجازی به عنوان فضای مطالعه محاسبه نشود سرانه کتابخوانی به شدت نگران کننده است.

پژمانفر افزود: این وضعیت برای کشوری ایجاد شده که بهره برداری از کتاب و کتابخوانی جزء فرهنگ آن بوده است و باید موانع موجود در مسیر توسعه کتابخوانی برطرف و فرهنگ کتاب و کتابخوانی تقویت شود.

وی ادامه داد:کتابداران نیز نقش مهمی در ترغیب افراد و به خصوص دانش آموزان به فضای کتاب و کتابخوانی دارند و کتابداران نمونه در دوران شیوع ویروس کرونا، خلا به وجود آمده در روابط افراد را با کتاب پر کردند که این اقدام قابل قدردانی است.

پژمانفر افزود: کتابهایی که ذهن افراد را منحرف و به فضای فرهنگی و اجتماعی آسیب می زند وجود دارد لذا در انتخاب کتاب باید دقت لازم را به خرج داد.

هم اینک ۲۲۵ کتابخانه عمومی و هفت کتابخانه سیار در خراسان رضوی فعال است اما ۲۷ شهر استان همچنان فاقد کتابخانه است.

۲۴ آبان ماه آغاز هفته کتاب و کتابخوانی است.

نظرات بینندگان