arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۷۰۴۱۸۱
تاریخ انتشار: ۲۹ : ۱۱ - ۰۱ آذر ۱۴۰۱

وضعیت آب و هوا، امروز ۱ آذر ۱۴۰۱ / رگبار پراکنده در جزایر خلیج‌فارس / هشدار آلودگی هوا در تهران و کرج

کارشناس سازمان هواشناسی با اعلام تداوم آلودگی و کاهش کیفیت هوا در شهرهای صنعتی و پرجمعیت از رگبار پراکنده در جزایر خلیج‌فارس خبر داد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

کارشناس سازمان هواشناسی با اعلام تداوم آلودگی و کاهش کیفیت هوا در شهرهای صنعتی و پرجمعیت از رگبار پراکنده در جزایر خلیج‌فارس خبر داد.

به گزارش «انتخاب»، فریبا گودرزی کارشناس سازمان هواشناسی تازه‌ترین وضعیت جوی کشور را برای امروز اول آذرماه و روزهای آتی اعلام کرد و گفت: از امروز تا پنجشنبه در بیشتر مناطق کشور جوی آرام و پایدار پیش‌بینی شده است که این وضعیت سبب افزایش آلاینده‌های جوی و کاهش کیفیت هوا در شهرهای صنعتی و پرجمعیت همچون تهران، کرج، البرز، تبریز، ارومیه، اراک و اصفهان خواهد شد.

کارشناس سازمان هواشناسی ادامه داد: شرایط جوی در تهران و کرج در حد هشدار نارنجی و برای گروه‌های حساس، ناسالم است. به دلیل شرایط جوی ناسالم به شهروندان توصیه می‌شود تا حد امکان از ترددهای غیرضروری و فعالیت‌های ورزشی در فضای باز اجتناب کنند.

گودرزی توضیح داد: امروز در ساعات بعدازظهر در جزایر خلیج‌فارس، رگبارهای پراکنده، گاهی رعدوبرق و وزش باد رخ می‌دهد. از روز جمعه نیز سامانه بارشی جدید از غرب وارد کشور می‌شود و در شمال‌غرب و غرب کشور شاهد بارندگی خواهیم بود.

وی گفت: برای روز شنبه ضمن تقویت سامانه بارشی علاوه بر غرب و شمال‌غرب، دامنه بارش‌ها به جنوب‌غرب و دامنه‌ها و ارتفاعات البرز هم می‌رسد و در این مناطق بارندگی آغاز می‌شود.

کارشناس سازمان هواشناسی تاکید کرد: تهران امروز غبار دارد و هوا برای تمامی گروه‌ها ناسالم است. بیشینه دمای امروز تهران به ۱۸ درجه بالای صفر می‌رسد.

نظرات بینندگان