arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۷۰۴۵۱۰
تاریخ انتشار: ۳۵ : ۱۱ - ۰۳ آذر ۱۴۰۱

تغییرات احتمالی در ترکیب تیم ملی مقابل ولز

تیم ملی فوتبال ایران پس از تحمل شکست سنگین مقابل انگلیس با نتیجه ۶-۲ برابر انگلیس در دیدار نخست جام جهانی ۲۰۲۲ قطر، فردا باید دومین بازی خودش را برابر ولز برگزار کند و با توجه به شکست در بازی نخست، برای زنده نگه داشتن شانس صعود به دور بعد نیاز به کسب امتیاز از این دیدار دارد. 
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ایلنا: تیم ملی فوتبال ایران پس از تحمل شکست سنگین مقابل انگلیس با نتیجه ۶-۲ برابر انگلیس در دیدار نخست جام جهانی ۲۰۲۲ قطر، فردا باید دومین بازی خودش را برابر ولز برگزار کند و با توجه به شکست در بازی نخست، برای زنده نگه داشتن شانس صعود به دور بعد نیاز به کسب امتیاز از این دیدار دارد. 

عملکرد ضعیف ملی‌پوشان در بازی ابتدایی باعث شده گمانه‌زنی‌ها به سمت تغییراتی در ترکیب اصلی تیم ملی ایران در بازی دوم برود و چند ابهام در ترکیب تیم ملی وجود دارد که با توجه به اتفاقات بازی اول به آن می‌پردازیم:

 

* وضعیت مبهم دروازه

مصدومیت بیرانوند مهم‌ترین و بدترین اتفاق در بازی با انگلیس بود که در همان دقایق ابتدایی بازی رخ داد. کی‌روش تصمیم به استفاده از حسینی به جای او گرفت و گلر استقلال هم روز بدی برای اولین بازی خود در جام جهانی انتخاب کرد و شش بار دروازه‌اش باز شد. یکی از ابهامات بازی با ولز دروازه تیم ملی است.

در شرایطی که صحبت از تلاش برای رساندن بیرانوند به این بازی می‌شود، برخی رسانه‌ها از آماده باش کی‌روش به امیر عابدزاده خبر می‌دهند و مشخص نیست تصمیم کی‌روش برای این دیدار چه خواهد بود. با توجه به تضعیف روحیه حسینی در پی بازی با انگلیس بعید است کی‌روش دوباره به او بازی بدهد و باید دید در نهایت چه تصمیمی گرفته خواهد شد. 

 

* خط دفاع و تغییر در سیستم و چینش

انتقادات به چینش ترکیب تیم ملی مقابل انگلیس در یک بخش مهم متوجه خط دفاعی می‌شود و از کی‌روش بابت تصمیم برای استفاده از سه مدافع مرکزی و تشکیل مثلث چشمی، حسینی و پورعلی‌گنجی صورت گرفته و همین موضوع گمانه‌زنی ها را به سمت یک انقلاب در خط دفاع برده است. جایی که از سیستم پنج دفاعه به چهار دفاعه کوچ خواهیم کرد و احتمالا ورود کنعانی زادگان یا شجاع خلیل زاده یا هر دو به ترکیب اصلی وجود دارد. 

 

* خط هافبک و ورود عزت اللهی به جای کریمی

علی کریمی از روزهای اوجش فاصله دارد و مصدومیت‌های گاه و بی گاه او را از آمادگی صد در صد دور کرده و از همین رو حضورش مقابل انگلیس انتقاداتی به همراه داشت. در نیمه دوم کی‌روش از سعید عزت اللهی در ترکیب استفاده کرد که بازی خوبی از خودش به نمایش گذاشت و بعید نیست در بازی با ولز عزت اللهی جای کریمی را در ترکیب بگیرد. 

 

* قلی‌زاده در چینش اولیه؟

یکی از بازیکنانی که با ورودش به زمین جریان بازی را به سود ایران تغییر داد،‌ علی قلی‌زاده است و خیلی ها عقیده دارند بعد از طارمی، بهترین بازیکن ایران مقابل انگلیس بود. 

قلی‌زاده می‌تواند با توجه به نیاز ایران به هجومی‌تر شدن ترکیبش نسبت به بازی با انگلیس در چینش اولیه قرار بگیرد و جای حاج صفی یا امیری را بگیرد. 

 

* آزمون آماده است؟

سردار آزمون به تازگی از مصدومیتی سخت رها شده و همین موضوع باعث شد در بازی با انگلیس در چینش اولیه نباشد و به عنوان یار تعویضی وارد زمین شود. 

او در تمرینات نقش محوری دارد و کی‌روش بارها با او اختصاصی صحبت کرده است و به نظر می‌رسد او مقابل ولز به ترکیب اصلی اضافه شود تا در کنار طارمی و جهانبخش مثلث خوفناک تهاجمی ایران را شکل دهند. 

 

* به این نفرات دست نزنید

اگر بخواهیم یک بازیکن از نفرات اصلی مقابل انگلیس اسم ببریم که حضورش مقابل ولز قطعی است، مهدی طارمی خواهد بود که ستاره بی چون و چرای تیم است. در کنار او جهانبخش هم عملکرد خوبی داشت و احتمالا مقابل انگلیس باز هم بازی می‌کند. احمد نوراللهی هم از خوب‌های بازی با انگلیس بود و صادق محرمی و میلاد محمدی هم ممکن است بار دیگر از فرصت بازی پیدا کنند. 

نظرات بینندگان