arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۷۰۴۵۱۹
تاریخ انتشار: ۳۸ : ۱۲ - ۰۳ آذر ۱۴۰۱

وزیر علوم: دانشگاههای ایران در رتبه بندی بین المللی جزو بهترین ها در جهان هستند

محمدعلی زلفی‌گل وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: سرمایه های نمادین از جمله علما، ادبا، هنرمندان، دانشمندان و اسطوره های کشور که منشا امید و برکت هستند باید برای نسل های آینده حفظ شوند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ایرنا: وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: سرمایه های نمادین از جمله علما، ادبا، هنرمندان، دانشمندان و اسطوره های کشور که منشا امید و برکت هستند باید برای نسل های آینده حفظ شوند.

«محمدعلی زلفی‌گل» روز پنجشنبه در آیین اختتامیه کنفرانس بین المللی انسان شناسی در اندیشه فلسفی ابن سینا» در همدان، شیخ‌الرئیس بوعلی‌سینا را سرمایه نمادین برای بشریت دانست و افزود: ابن سینا جزو دانشمندانی است که بزرگترین خدمت را به بشریت کرده است، بنابراین باید دنبال سرمایه‌های نمادین باشیم.

وی ادامه داد: برترین سرمایه در دنیا امروز جامعه بشری، انسانیت است که در خود سرمایه هایی چون نوع دوستی، تقوا، انصاف و وجدان را در شبکه فضائل خود دارد.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با اشاره به اینکه منابع انسانی هنگام عجین شدن با علم، دانش، فناوری و نوآوری تبدیل به انسان نخبه و سرمایه نمادین می شوند، افزود: شیخ الرئیس یک سرمایه نمادین برای کشور بود که روح خودباوری و امید را به جامعه تزریق کرد.

زلفی گل ادامه داد: در دنیای رقابتی امروز با وجود تنازع بقا، اگر نخبگان و انسانیت در جوامع حاکم باشند می توانند دست برتر را در صلح و آرامش جهانی داشته باشند.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: آنچه به عنوان سرمایه هر جامعه تلقی می شود، دارای ارزش ویژه است و آن سرمایه انسانی و نخبه دانش مدار و مهارت مند است.

وی با اشاره به اینکه در جمهوری اسلامی توجه به سرمایه علم و فناوری در جایگاه ویژه ای قرار دارد، افزود: فرهنگ شایسته از طریق فناوری های جدید شکل می گیرد و امروزه فناوری جدید در جغرافیای مجازی، فرهنگ دنیا را تغییر داده است.

زلفی گل بزرگترین سرمایه هر جمعیتی را فرهنگ آن جامعه دانست و ادامه داد: فرهنگ سالم نیز فکر را تشکیل داده و تبدیل به عمل می شود.

وی اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران، نبود زمینه مناسب برای شکوفایی و فروش منابع طبیعی را بدون تلاش برای فرآوری و ارزش‌افزوده آن ظلم به آیندگان و کشور می داند.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در ادامه با اشاره به پیشرفت های اخیر دانشگاه ها و دانشجویان ایران در رده های جهانی گفت: در ابتدای انقلاب ۱۷۰ هزار دانشجو مشغول به تحصیل بودند اما این رقم اکنون به سه میلیون و ۲۰۰ هزار دانشجو رسیده است و دانشگاههای ایران نیز در رتبه بندی بین المللی جزو بهترین ها در جهان هستند.

نظرات بینندگان