arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۷۰۴۵۶۹
تاریخ انتشار: ۵۵ : ۱۷ - ۰۳ آذر ۱۴۰۱

سه نیروگاه اتمی اوکراین دوباره به شبکه برق وصل شد

وزارت نیروی اوکراین با بیان اینکه سه نیروگاه اتمی این کشور در پی حملات گسترده روسیه از مدار خارج شده بود، اعلام کرد: این سه نیروگاه که تحت کنترل کی‌یف قرار دارد امروز (پنجشنبه) بار دیگر به شبکه برق وصل شد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ایرنا: وزارت نیروی اوکراین با بیان اینکه سه نیروگاه اتمی این کشور در پی حملات گسترده روسیه از مدار خارج شده بود، اعلام کرد: این سه نیروگاه که تحت کنترل کی‌یف قرار دارد امروز (پنجشنبه) بار دیگر به شبکه برق وصل شد.

بر اساس گزارش این وزارتخانه، بعد از بمباران گسترده دیروز، کارگران بخش انرژی اوکراین توانستند سه نیروگاه اتمی این کشور را دوباره به شبکه برق وصل کنند.

در بیانیه وزارت نیروی اوکراین این نیروگاه‌ها خملنیتسکی (Khmelnytsky) و ریون (Rivné) واقع در غرب و پیودنووکراینسک (Pivdennooukraïnsk) در جنوب اعلام شده است.

هرمان هالاچچنکو (Guerman Galouchtchenko) وزیر نیروی اوکراین نیز اعلام کرده است که اگر چالش جدیدی رخ ندهد، می‌توانیم تا پایان روز کمبود برق را در سیستم انرژی به میزان قابل توجهی کاهش دهیم.

لو فیگارو یادآوری می‌کند که روسیه روز گذشته افزون‌بر ۷۰ موشک کروز به سمت اوکراین شلیک کرد و پس از هفته‌ها بمباران، زیرساخت‌های انرژی را هدف قرار داده و بحران انرژی را عمیق تر کرده است.

شهردار کی‌یف نیز صبح امروز اعلام کرده بود که اکثریت مردم پایتخت اوکراین و دیگر شهرهای این کشور در خاموشی مطلق به سر می‌برند.

ویتالی کلیچکو در آخرین گزارش خود از وضعیت ساکنان این شهر اعلام کرد تا این لحظه آب شهر تا حدودی وصل شده است ولی ۷۰ درصد از خانوارها بدون برق در خاموشی به سر می‌برند.

رسانه اوکراینی استرانا نیز به نقل از وی اعلام کرد که آب شهری در نقاط شرقی شهر وصل شده است ولی هنوز بسیاری از مردم به جریان معمول برق دسترسی ندارند.

به گفته کلیچکو، بازگشت برق به پایتخت بستگی به از سرگیری تعادل در سیستم شبکه برق اوکراین دارد.

روز چهارشنبه در سراسر اوکراین هشدار هوایی اعلام شد که بیش از ۲ ساعت ادامه داشت و گزارش‌هایی از انفجارها و آسیب به زیرساخت‌ها در کی‌یف، لووف، خارکف، اودسا، دنپر، نیکولایف و دیگر شهرها گزارش شد.

نظرات بینندگان