arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۷۰۴۷۲۵
تاریخ انتشار: ۰۱ : ۱۱ - ۰۵ آذر ۱۴۰۱

رهبر معظم انقلاب: در قضایای اخیر بسیجی‌های مظلوم خودشان مظلوم واقع شدند / شیخ محمد خیابانی و محمدتقی‌خان پسیان هم بسیجی بودند / ظرفیت کشور در حکومت‌های طاغوتی سرکوب می‌شد، یا بیگانه‌ها نمی‌گذاشتند یا خود حکومت‌ها فاسد بودند

رهبر معظم انقلاب گفتند: بسیجی بودن یعنی مظلوم شدن برای اینکه مظلوم را رهایی ببخشد. دیدید در این قضایای اخیر بسیجی‌های مظلوم خودشان مظلوم واقع شدند، برای اینکه نگذارند ملت، مظلومِ یک مشت اغتشاشگر غافل یا جاهل یا مزدور بشود. خودشان مظلوم واقع میشوند، برای اینکه جلوی ظلم دیگران را بگیرند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

به مناسبت هفته بسیج، صبح امروز شنبه ۵ آذرماه جمع کثیری از بسیجیان با حضور در حسینیه امام خمینی(ره) با حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی دیدار کردند.

گزیده سخنان حضرت آیت الله خامنه ای در دیدار با بسیجیان کشور به شرح زیر است:

 برکات بسیج، این ابتکار عظیم به‌قدری بود که امام در آذر سال ۶۷، یعنی ۹ سال بعد از تشکیل، آن خطابه‌ی والا و شیوا و بلند را در مدح بسیج ایشان صادر کردند. چه اتفاقی در این ۹ سال به دست بسیج در کشور افتاد که امام بزرگوار را آن‌جور تحت تاثیر قرار داد که آن بیان والا و شیوا و این تعبیرات عجیب را و این ادبیات عجیب را بکار بردند؟

 حالا من چند جمله از آن ادبیات فاخر امام بزرگوار را میگویم که یادتان بیاید امام عزیز ما در این بیانیه در این خطابه در واقع با بسیج مثل یک پدری صحبت کرد که به فرزندان خودش عشق می‌ورزد. این عبارات را من می‌خوانم: «... بسیج مدرسه عشق، مکتب شاهدان و شهیدان گمنامی است که بر گلدسته های رفیع آن اذان شهادت و رشادت سر دادند....»

چه ادبیات فاخری، چه تعبیرات بلندی: «... درخت پرثمری است که شکوفه های آن بوی بهار وصل و طراوت یقین و حدیث عشق می‌دهد...»

بعد امام با آن عظمت که دنیا را تکان داد، تاریخ را تکان داد، میگوید: «من افتخارم این است که بسیجی‌ام... من دست یکایک شما را میبوسم.» واقعا اینها فراموش شدنی نیست.

 خب، شما مخاطب این بیانید، شما بسیجیان امروز، امام نفرمودند بسیجی دهه ۶۰؛ شما، بسیجیان بعد از شما، تا دوره‌های آینده، همه مخاطب این امام میگوید من دست شماها را می بوسم.

شما بسیجیان امروز و آینده مخاطب این خطابه‌اید.بسیج فقط برای میدان نظامی نیست. بسیج باید در میدان علم دین و علوم مادی حضور داشته باشد.

در محیط علم و تحقیق بسیج کارآمد بود، هم در قضیه کرونا و غیر کرونا، دانشمندان هسته‌ای ما بسیجی بودند.

 بسیج، فرهنگ خدمت بی‌تظاهر به مردم است. بسیج، فرهنگ مجاهدت بدون توقع است.

بسیج عنصر معنوی را در هر فعالیتی برجسته می‌کند. دانشمند برجسته مرکز رویان وقتی به یک پیشرفتی دست پیدا میکند سجده شکر میکند. این را مرحوم کاظمی آشتیانی جلوی خود آن دانشمند به من گفت.

ظرفیت کشور در دوران حکومت‌های طاغوتی سرکوب میشد، یا بیگانه‌ها نمیگذاشتند یا خود حکومت‌ها فاسد بودند.

شیخ محمد خیابانی و محمدتقی‌خان پسیان هم بسیجی بودند.

من اصرار دارم که بسیجی قدر بسیج را بداند، جایگاه بسیج را بشناسد، فلسفه حضور بسیج را بداند.

بسیجی‌بودن فرهنگ مجاهدان گمنام است. فرهنگ مجاهدان بی‌توقع و خطرپذیری است، نترسیدن است، خدمتگزاری است برای همه، برای کشور، از خود برای دیگران مایه گذاشتن است.

 بسیجی بودن یعنی مظلوم شدن برای اینکه مظلوم را رهایی ببخشد. دیدید در این قضایای اخیر بسیجی‌های مظلوم خودشان مظلوم واقع شدند، برای اینکه نگذارند ملت، مظلومِ یک مشت اغتشاشگر غافل یا جاهل یا مزدور بشود. خودشان مظلوم واقع میشوند، برای اینکه جلوی ظلم دیگران را بگیرند.

نظرات بینندگان