arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۷۰۴۸۰۳
تاریخ انتشار: ۲۳ : ۲۱ - ۰۵ آذر ۱۴۰۱

ادامه قرنطینه خشم چینی‌ها را برانگیخت؛ مردم در چند شهر به خیابان‌ها آمدند

مردم چین در اعتراض به گسترش قرنطینه‌ها در سراسر این کشور در پی افزایش شمار ابتلا‌ها به کووید-۱۹ در چندین شهر به خیابان‌ها آمدند. شماری از مردم در شهر اورومچی، پایتخت استان سین‌کیانگ به خیابان‌ها آمدند و شعار می‌دادند که «به قرنطینه پایان دهید».
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

یورونیوز: مردم چین در اعتراض به گسترش قرنطینه‌‌ها در سراسر این کشور در پی افزایش شمار ابتلاها به کووید-۱۹ در چندین شهر به خیابان‌ها آمدند.

شماری از مردم در شهر اورومچی، پایتخت استان سین‌کیانگ به خیابان‌ها آمدند و شعار می‌دادند که «به قرنطینه پایان دهید».

ویدئوها نشان می‌دهد که مردم در میدانی سرود ملی چین را با این بیت شعر تکرار می‌کنند: «ای آن‌هایی که بردگی نمی‌خواهید، برخیزید».

شهر چهار میلیون نفری اورومچی تحت یکی از طولانی‌ترین قرنطینه‌های این کشور بوده است به طوری برخی از شهروندان در ۱۰۰ روز اخیر از خروج از خانه‌های خود منع شده‌اند.

اما شهروندان پکن نیز اعتراضات کوچکتری را برنامه‌ریزی کردند. رویترز با استناد به چند ویدئو گفت که ساکنان بخش‌هایی از پکن روز شنبه در اطراف یک پارکینگ سرباز راهپیمایی کردند و فریاد زدند که «به قرنطینه پایان دهید.»

جرقه اصلی این خشم عمومی، آتش‌سوزی در یک ساختمان در اورومچی بود که در هفته گذشته ۱۰ کشته برجای گذاشت. برخی از شهروندان گفتند ساکنان این ساختمان به دلیل قرنطینه امکان خروج سریع از محل زندگی خود را پیدا نکردند. با این حال مقامات محلی این شهر، این موضوع را تکذیب کردند.

از سوی دیگر در پی تظاهرات در این شهر برخی از محدودیت‌های کرونا در شماری از محله‌ها برداشته شد اما طبق گزارش‌ها بسیاری از محله‌ها همچنان در قرنطینه هستند.

نظرات بینندگان