arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۷۰۴۸۳۷
تاریخ انتشار: ۱۱ : ۰۹ - ۰۶ آذر ۱۴۰۱

توصیه اسکوچیچ به کی‌روش: هجومی بازی کنید

سرمربی سابق تیم ملی فوتبال ایران بعد از پیروزی این تیم برابر ولز در جام جهانی گفت: حمله و بازی تهاجمی در DNA ایران است و اشتباهات تاکتیکی باعث باخت به انگلیس شد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

مهر: تیم ملی فوتبال ایران در دومین بازی خود در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر برابر ولز به پیروزی ۲ بر صفر دست یافت.

دراگان اسکوچیچ سرمربی سابق ایران که تیم ملی را به جام جهانی رساند، این روزها به عنوان کارشناس تلویزیونی بازی‌های تیم ملی ایران را دنبال می‌کند. اسکوچیچ حدود دو ماه و نیم قبل از شروع جام جهانی از سوی فدراسیون فوتبال برکنار و کارلوس کی روش به جای او انتخاب شد.

اسکوچیچ در پایان بازی ایران و ولز، به تمجید از بازی هجومی ایران پرداخت و باخت سنگین برابر انگلیس در نخستین بازی را حاصل اشتباهات تاکتیکی کی روش دانست.

مشروح گفتگوی اسکوچیچ در ادامه می‌آید:

* کارلوس کی روش، مردی که جای تو را روی نیمکت ایران گرفت، گفت تیم ایران شخصیت پیدا کرده است. به نظر شما آیا این تیم بازی سنتی خود را نیز دوباره پیدا کرده است؟

- بیایید بگوییم که حمله و دفاع نکردن در DNA ایران است. در مقابل انگلیس، مربی ممکن است تفسیر و کلید تاکتیکی را اشتباه گرفته باشد که منجر به پیروزی بزرگ انگلیس شد. ایران قطعاً بازیکنان بزرگی دارد که و توانایی رویارویی با تیم‌های ملی مشابه را دارند.

* کی روش بر خلاف بازی مقابل انگلیس تغییراتی ایجاد کرد. تیم ایران با این تغییرات چه دستاوردی داشت؟

-اول از همه، برنامه بازی تغییر کرده است. در مقابل انگلیس ایران از نظر تاکتیکی بسته بازی کرد. در مقابل ولز به جای پنج مدافع، دفاع چهار نفره را در خط دفاعی ایران دیدیم. همچنین چهار بازیکن تغییر کردند و تیم تهاجمی‌تر شد. در اینجا بیشتر به سردار آزمون اشاره می‌کنم. به همین دلیل می گویم ایران ظرفیت و به نظر من جای پیشرفت زیادی دارد. بازیکنانی روی نیمکت هستند که می‌توانند جهش بیشتری از نظر کیفی به بازی بدهند.

* در کناره‌ها، ایران می‌تواند در دیدار بعدی با آمریکا که تعیین کننده خواهد بود، بهتر عمل کند؟

- مطمئناً. روی نیمکت وحید امیری، بازیکنی همه فن حریف است که می‌توان از او در همه پست‌ها استفاده کرد. او برای تیم بسیار ارزشمند است. من برمی گردم به این نکته که ایران بر اساس نوع بازی، باید تهاجمی بازی کند چرا که بازی تدافعی آسیب زننده است. به نظر من باید ریسک کرد و به دنبال پیروزی بود.

* شما به نام سردار آزمون اشاره کردید؛ مهاجم بسیار خطرناکی که می‌تواند تفاوت را ایجاد کند، اما بازی اول درترکیب نبود. او چه چیزی برای تیم آورد؟

- با حضور سردار در زمین، حریف نمی‌تواند حتی برای یک لحظه آرام بگیرد. به محض از دست دادن توپ در دفاع، سردار آنجاست تا از آن استفاده کند. او می‌تواند از ناکجاآباد، از یک موقعیت ظاهراً نه چندان خطرناک گلزنی کند. او به فضاها حمله می‌کند. در مقابل ولز دیدیم که او چقدر خوب و مفید است.

نظرات بینندگان