arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۷۰۴۸۶۳
تاریخ انتشار: ۰۲ : ۱۲ - ۰۶ آذر ۱۴۰۱

رییس سازمان محیط زیست: مادر «پیروز» در دی‌ماه شرایطش برای تکثیر مساعد می‌شود / امیدواریم چند قلو باشد

علی سلاجقه رئیس سازمان حفاظت محیط زیست درباره این‌که بیان می‌شود پیروز خوی وحشی‌گری ندارد، عنوان کرد: تکثیر در اسارت همین است هیچ وقت آن انتظار خوی طبیعی را نباید داشته باشیم حتی اگر هم رهایش کنیم در منطقه توران باید فضای محدودتری داشته باشیم، فضای فعلی که پیروز در آن قرار دارد فضای مناسبی است ما سعی می‌کنیم از تمام ظرفیت‌های علمی استفاده کنیم.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ایلنا: رئیس سازمان حفاظت محیط زیست درباره این‌که بیان می‌شود پیروز خوی وحشی‌گری ندارد، عنوان کرد: تکثیر در اسارت همین است هیچ وقت آن انتظار خوی طبیعی را نباید داشته باشیم حتی اگر هم رهایش کنیم در منطقه توران باید فضای محدودتری داشته باشیم.

علی سلاجقه در پاسخ به این سوال که درباره خبرهای منتشر شده در خصوص پیروز توله‌یوز ایرانی و اینکه گفته می‌شود هزینه و اعتبار لازم برای نگهداری وی وجود ندارد و تصمیم بر رهاسازی وی در طبیعت گرفته شده است، موضع سازمان محیط زیست چیست، گفت: اگر پیروز به شرایطی برسد که بتوانیم رهایش کنیم، این اتفاق بسیار فوق‌العاده است اما فعلاً شرایطش مناسب نیست که این کار را انجام دهیم.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست درباره این‌که افکار عمومی نگران وضعیت پیروز و رهاسازی وی است، بیان کرد: جای نگرانی نیست؛ مادر پیروز هم ان‌شاءالله در دی‌ماه شرایطش برای تکثیر مساعد می‌شود و مطمئن باشید تکثیر و تولید مثل انجام خواهد شد و امیدوارم این تولید مثل چند قلو باشد تا اتفاق خوبی رخ دهد ما هم در حال بررسی ظرفیت‌ها هستیم.

وی درباره اخبار مربوط به هزینه نگهداری پیروز گفت: به هیچ وجه این گونه نیست اصلاً از این خبرها نیست، تکثیر پیروز یک فرآیند علمی بود که دستاورد بسیار خوبی برای ایران داشت.

سلاجقه ادامه داد: همانطور که مشاهده کردید دو توله‌یوز از بین رفتند و فقط پیروز ماند. پزشک‌ها و دامپزشک‌های متعدد و انواع و اقسام دستگاه‌ها و همچنین دستگاه‌های سونوگرافی و رادیولوژی خریداری کردیم و کاملاً وضعیت پیروز پایش می‌شود و هیچ قصوری وجود ندارد با دامپزشک‌های خارج از کشور ارتباط وجود دارد و مشاوره گرفته می‌شود، شرایط پیروز کاملاً عالی است.

وی یادآور شد: پیروز از روز اول که به دنیا آمد مشکلاتی داشت تمام قسمت‌های بدنش تیمار می‌شود مرتب در حال پایش است و اگر اتفاقی هم خدایی نکرده برایش بیفتد، واقعاً ناخواسته و در بحث‌های علمی است اما مطمئن باشید سازمان توان تمام توانش را گذاشته که پیروز به درجه پیروزی برسد.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست درباره این‌که بیان می‌شود پیروز خوی وحشی‌گری ندارد، عنوان کرد: تکثیر در اسارت همین است هیچ وقت آن انتظار خوی طبیعی را نباید داشته باشیم حتی اگر هم رهایش کنیم در منطقه توران باید فضای محدودتری داشته باشیم، فضای فعلی که پیروز در آن قرار دارد فضای مناسبی است ما سعی می‌کنیم از تمام ظرفیت‌های علمی استفاده کنیم.

وی تاکید کرد: به دنیا آمدن پیروز یک کار علمی بود که نتیجه خوبی در برداشت و اتفاقات خوبی را برای کشور به ثمر رساند.

نظرات بینندگان