arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۷۰۴۸۷۸
تاریخ انتشار: ۳۷ : ۱۳ - ۰۶ آذر ۱۴۰۱

شاخص کل بورس، امروز ۶ آذر ۱۴۰۱

شاخص بورس در جریان معاملات امروز بازار سرمایه با افت ۲هزار واحدی روبرو شد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

تسنیم: شاخص بورس در جریان معاملات امروز بازار سرمایه با افت ۲هزار واحدی روبرو شد.

در جریان دادوستد‌های امروز بازار سرمایه بیش از ۶ میلیارد و ۵۵۶ میلیون سهم و حق‌تقدم به‌ارزشی بالغ بر ۳ هزار و ۳۶۶ میلیارد تومان در بیش از ۳۱۷ هزار نوبت مورد دادوستد قرار گرفت و شاخص بورس با افت ۲ هزار و ۲۳ واحدی در ارتفاع یک‌میلیون و ۴۰۶ هزار و ۱۸۶ واحد قرار گرفت.

بیشترین اثر منفی بر دماسنج بازار سهام در روز جاری به نام نماد‌های معاملاتی شرکت‌های معدنی و صنعتی گل گهر، پالایش نفت بندرعباس و پالایش نفت تهران شد و در مقابل شرکت‌های گروه مدیریت سرمایه‌گذاری امید، ملی صنایع مس ایران و ایران خودرو با رشد خود مانع افت بیشتر نماگر بازار سهام شدند.

بر اساس این گزارش، در بازار‌های فرابورس ایران هم با معامله ۳ میلیارد و ۴۴ میلیون ورقه به‌ارزش ۱۴ هزار و ۷۷۱ میلیارد تومان در ۱۷۳ هزار نوبت، شاخص فرابورس (آیفکس) ۱۰ واحد افت کرد و در ارتفاع ۱۸ هزار و ۵۵۴ واحد قرار گرفت.

در این بازار هم امروز بیشترین اثر منفی بر شاخص فرابورس به نام نماد‌های معاملاتی پلیمر آریا ساسول، آهن و فولاد غدیر ایرانیان و بیمه پاسارگاد، و بیشترین اثر مثبت بر این نماگر به نام شرکت‌های تولید نیروی برق دماوند، گروه سرمایه‌گذاری میراث فرهنگی و بیمه کوثر شد.

نظرات بینندگان