arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۷۰۴۸۹۶
تاریخ انتشار: ۵۲ : ۱۵ - ۰۶ آذر ۱۴۰۱

جام‌جهانی ۲۰۲۲ قطر؛ ژاپن باخت / کمک کاستاریکا به حذف نشدن آلمان

تیم فوتبال کاستاریکا موفق شد با نتیجه یک بر صفر ژاپن را مغلوب کند و سامورایی‌ها فرصت طلایی صعود راحت را از دست دادند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ایرنا: تیم فوتبال کاستاریکا موفق شد با نتیجه یک بر صفر ژاپن را مغلوب کند و سامورایی‌ها فرصت طلایی صعود راحت را از دست دادند.

تیم‌های ملی فوتبال ژاپن و کاستاریکا از ساعت ۱۳:۳۰ دقیقه یکشنبه به وقت ایران در چارچوب هفته‌ دوم دور گروهی رقابت‌های جام جهانی ۲۰۲۲ قطر با قضاوت مایکل اولیور از انگلیس در گروه پنجم در ورزشگاه احمد بن علی به مصاف یکدیگر رفتند که در پایان تیم فوتبال کاستاریکا موفق شد با برتری یک بر صفر ژاپن را مغلوب کند.

ترکیب ابتدایی ژاپن:

شویچی گوندا، میکی یامانه، کو ایتاکورا، مایا یوشیدا، یوتو ناگاتومو، واتارو اندو، هیدماسا موریتا، یوکی سوما، آیاسه اوئدا، دایچی کامادا، ریتسو دوآن

سرمربی: هاجیمه موری‌یاسو

ترکیب ابتدایی کاستاریکا:

کیلور ناواس، کیشر فولر، اسکار دوآرته، فرانسیسکو کالوو، جرسون تورس، بریان اوویدو، کلسو بورگس، یستین تیه دا، ژوئل کمپل، کندال واستون و آنتونی کنترراس

سرمربی: لوئیس سوارز

بر اساس این گزارش، شاگردان هاجیمه موری‌یاسو در دور اول توانستند دومین شگفتی جام را خلق کنند و در حالی که با یک گل از آلمان عقب بودند توانستند با یک کامبک رویایی در برابر آن‌ها پیروز شوند. پیروزی ارزشمندی که حالا سرنوشت صعود از این گروه را در دستان سامورایی‌ها قرار داده بود. در مقابل کاستاریکا پس از در هم کوبیده شدن در گام اول مقابل اسپانیا، با امید اندکی پا به این مسابقه گذاشت تا شاید به مانند سال ۲۰۱۴ معجزه کنند.

ژاپن بازی را بهتر آغاز کرد و در ۲۰ دقیقه ابتدایی ۲ موقعیت بر روی دروازه کاستاریکا ایجاد کرد که سامورایی‌ها نتوانستند از آن استفاده کنند، پاس عرضی ریتسو در محوطه جریمه که از جلوی پای بازیکنان ژاپن عبور کرد و یک پاس در عمق که ناواس با خروج به موقع مانع گلزنی مهاجم حریف شد. دو تیم در نیمه نخست هیچ شوتی داخل چارچوب نداشتند، ژاپن ۲ شوت و کاستاریکا ۳ شوت خارج از چارچوب ثبت کرد.

در ادامه دیدار بازی بیشتر در میانه میدان در جریان بود و دو تیم با تساوی بدون گل به رختکن بازگشتند.

سامورای‌ها نیمه دوم را هجومی‌تر آغاز کرد و در همان دقایق ابتدایی موریتا از پشت محوطه جریمه شوت سنگینی را روانه دروازه کاستاریکا کرد اما ناواس توانست با دست مخالف توپ را مهار کند.

بر خلاف جریان بازی این تیم کاستاریکا بود که توانست در دقیقه ۸۱ توسط کیشر فولر با یک ضربه فنی و دقیق دروازه ژاپن را باز کند. در ادامه تلاش‌های سامورایی‌ها حاصلی در برنداشت تا در نهایت این دیدار با نتیجه یک بر صفر به سود کاستاریکا به پایان رسید و سامورایی‌ها فرصت طلایی صعود را از دست دادند و به قولی هاراگیری(خودکشی) کردند.

با این نتیجه ژاپن ۳ امتیازی باقی ماند و کاستاریکا نیز به مسابقات برگشت و ۳ امتیازی شد و تکلیف تیم‌های صعود کننده از این گروه به روز آخر کشیده شد. آلمان و اسپانیا دیگر دیدار گروه E را ساعت ۲۲:۳۰ انجام خواهند داد.

نظرات بینندگان