arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۷۰۴۹۳۱
تاریخ انتشار: ۴۱ : ۲۲ - ۰۶ آذر ۱۴۰۱

وضعیت پدر کیان پیرفلک از زبان رئیس بیمارستان گلستان: التهاب و عفونت باعث نامساعد شدن حال وی شد / قدرت تنفس بیمار کاهش یافت / امیدواریم بدن او بتواند مقاوم باشد تا شرایط موجود را تحمل کند

داوود شلیل ‌احمدی، رئیس مرکز آموزشی و درمانی گلستان اهواز، آخرین وضعیت میثم پیرفلک، مجروح حادثه تیراندازی در شهر ایذه را تشریح کرد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

فارس: داوود شلیل ‌احمدی، رئیس مرکز آموزشی و درمانی گلستان اهواز، آخرین وضعیت میثم پیرفلک، مجروح حادثه تیراندازی در شهر ایذه را تشریح کرد.

داوود شلیل احمدی در این خصوص گفت: عمل‌های اصلی این بیمار که شامل عمل جراحی عروق و جراحی اعصاب بوده در روزهای قبل انجام شده است ولی به خاطر حجم آسیب ناشی وارد شده از اصابت گلوله به بافت‌ها و استخوان‌ها، این بافت‌ها تخریب شدند و به همین دلیل محلی برای ایجاد التهاب و عفونت هستند.

رئیس مرکز آموزشی و درمانی گلستان اهواز ادامه داد: در روزهایی که بیمار، شرایط بعد از عمل را تجربه کرد، این التهاب و عفونت باعث نامساعد شدن حال وی شد. پس از این التهاب، بیمار دچار سپسیس (واکنش بیش از حد سیستم ایمنی بدن نسبت به عفونت) شد، که این موضوع باعث اختلال در تنفس و حرکت روده‌ها می‌شود. به همین دلیل دو بار و در روزهای پنجشنبه ۳ و شنبه ۵ آذر‎ماه ۱۴۰۱ در اتاق عمل، بررسی مجددی از لحاظ وجود عفونت در محدوده شکم انجام شد که خوشبختانه بیمار عفونت شکمی نداشت و فقط بافت‌ها و استخوان‌های تخریب شده دچار عفونت شده بودند.

شلیل احمدی به درمان عفونت‌های بیمار با داروی آنتی‌بیوتیک اشاره کرد و افزود: به علت شرایط شدید تخریب بافت‌ها و استخوان‌ها، درمان بیمار طولانی مدت خواهد بود و امیدواریم بدن وی بتواند مقاوم باشد تا شرایط موجود را تحمل و این مرحله از بیماری و درمان را به خوبی سپری کند.

رئیس مرکز آموزشی و درمانی گلستان در پایان خاطرنشان کرد: تیم‌های پزشکی به طور جدی در حال پیگیر و درمان میثم پیرفلک هستند اما متاسفانه امروز به خاطر شرایط سپسیس، قدرت تنفس بیمار کاهش یافت که تیم بیهوشی بیمارستان، بیمار را به دستگاه ونتیلاتور وصل کرد و شرایط وی در حال حاضر درمان با دارو و نگهداری در آی‌سی‌یو است.

نظرات بینندگان